Hallo, Wij willen binnenkort een feestje geven. Maar vinden het erg lastig inschatten hoeveel wij kwijt zullen zijn. We betalen per drankje. 2,20 voor bier 2,20 voor fris 3,30 voor wijn (vind ik duur, of is dat normaal?) We gaan voor 21.00 tot 1.00, hoeveel zou een persoon dan drinken? En hoeveel zijn we dus kwijt? Natuurlijk drinkt de een meer als de ander. Maar misschien leert de ervaring dat er toch een beetje een gemiddelde is? Ik dacht zelf aan, 1,5 drankje per uur? dus 6? En misschien een enkele snelle drinken 8?
Ligt er echt wel heel erg aan wat voor soort mensen er komen denk ik. Ik ken genoeg mannen die per uur wel een stuk of 6 (misschien wel meer) biertjes drinken. Maar we zijn natuurlijk ook mensen (voornamelijk vrouwen denk ik) die maar 1 drankje per uur drinken.
Ik zie nu trouwens het bedrag voor wijn, dat lijkt me ook wel aan de hoge kant hoor! Kan je het daar ook afkopen? En hoeveel betaal je dan per persoon?
Verschilt denk ik heel erg per persoon en hoe jullie vrienden/familie zijn. Bij de ene kant van mijn familie red je het makkelijk met 2 drankjes per uur. Bij mijn andere zuipen ze wat af en red je het dan echt niet. En ja dan loopt het aardig in de kosten. Vaak kan je wel een bedrag af spreken , of hebben een speciaal prijs voor groepen en feestjes anders zou ik toch even kijken in idd vind 3.30 erg duur voor een wijntje. Mijn schoonzus had laatst ook een feestje met 150 man. Wat ze precies betaald hebben weet ik niet maar ze hadden dus binnenlands gedestilleerd en een x bedrag van te voren af gesproken.
Ik merk dat mensen over het algemeen meer gaan drinken als het 'gratis' is. En het ligt er inderdaad aan wat voor mensen het zijn natuurlijk.. ik zou op 1 drankje per kwartier rekenen. 3,30 voor wijn vind ik ook duur!
en het ligt veel aan de obers! Hoe snel hun weer serveren ik ken genoeg bedrijven waarbij je drankje nog niet op is en er alweer een nieuwe voor je neus staat.
Je kan proberen te overleggen of je vaste prijsafspraken kan maken, marmiet alle cafe's doen dat. Het is ook afhankelijk van het aantal personen bijvoorbeeld. 3,30 voor een wijntje vind ik overigens niet heel duur. Bij ons betaal je 3,25. Maar dan krijg je wel wat meer in een glas dan de standaard hoeveelheid (10 cl). Wij halen ipv 10 glazen, maar 4 of 5 glazen uit een fles.
Dat is vaak afhankelijk van de wens van de gast. Bij sommige feestjes word er overlegt om eens per half uur langs te lopen en in andere gevallen willen ze juist dat de glazen continue gevuld zijn. Je kan je wensen van tevoren laten vastleggen, gewoon alles in goed overleg doen.
Nee afkopen deden ze niet. Vroeg ook om korting, neem toch wel 30 mensen mee voor ze en ze hoeven niets extra's te doen..? Maar dat konden ze niet zeggen, lag aan de omzet die ze kregen? 1 per kwartier, dat is 16x 2,20= 35 euro? Dat is veeeel te veel. We twijfelen echt door die prijzen, doen of niet doen...
Volgens mij lopen ze niet echt rond, we komen zelf niet vaak in het cafe. Ze moeten wel glazen ophalen natuurlijk, maar wij bestelden toen altijd aan de bar... Lastig..
Gemiddeld doet iemand 20 minuten met een drankje. De mensen die komen, drinken die normaal ook veel? Zo ja, dan zou ik naar een ander café gaan en geen korting vind ik ook raar!
Het ligt er een beetje aan denk ik of jullie een aparte ruimte huren of gewoon in het café zijn. Het zou overlegbaar moeten zij om een bestelling te plaatsen aan de bar of dat jullie zelf een seintje geven als het tijd is voor een nieuw rondje. Als jullie bijvoorbeeld afspreken voor elk half uur een bestelling; 60 drankjes per uur; 60x 2,20 (als iedereen fris drinkt); 132 euro per uur. 132x 4; 528 euro in totaal. Maar goed, als er meerdere mensen aan bijv wijn gaat; dan ben je natuurlijk duurder uit.. Ik vind het wel raar dat ze niks met de prijs willen doen, maar dat verschilt eigenlijk per café. Ik weet niet of het de bedoeling is om er bijvoorbeeld nog een bittergarnituur bij de te doen?
In de horeca ga je uit van 4 drankjes in het eerste uur en 1,5 per uur daarna. Als het de hockeyclub is oid zou ik het verdubbelen maar met een open bar zonder ober die uitserveerd is dit prima.
Ik vind het persoonlijk wel erg duur. Mijn trouwfeest was afgekocht met o.a. Bacardi, vieux en dergelijke voor ong. 25,- p.p was 4,5 uur. Zaten 4 rondes eten bij. En op tafel stonden borrelnootjes.
Wat een verschil dan, hapjes mogen we zelf meenemen als we dat graag willen. Dus zit echt niets bij. We bellen nog 1 keer terug met mogelijkheden. Er is hier helaas niet veel als andere optie wordt thuis...
Denk dat je thuis veel goedkoper uit bent.. Weet niet of er ruim 30 man in je huis passen? Probeer zoveel mogelijk spullen boven weg te zetten alles aan de kant en je hebt een dansvloer.
5 jaar geleden waren wij voor ons "kleine" trouwfeestje in een cafe 800 kwijt inclusief hapjes en drankjes. Er waren 35 genodigden.
Mijn god he wat duur! Wij hebben een café in Utrecht, daar spreken wij van te voren echt wel een prijs af. Is het meer dan dat bedrag, pech voor ons. Betaal je ook huur voor het café? Of alleen drankjes. 3,30 voor wijntje is echt veel. Dan schenken ze dure wijn. Kan je niet vragen of het mogelijk is dat zij wat goedkopere wijn inkopen? Of dat je per fles betaald ipv glas? Blijven onderhandelen hoor. Het kan echt goedkoper.