duplo, welke soort/set is favoriet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sas26, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey meiden,

onze dochter is helemaal gek op duplo: bouwe!!! Nu willen we wat tweedehands duplo kopen voor haar verjaardag (januari) welke set is favoriet? We hebben nu namelijk wat steentjes, een klein plaatje en wat poppetjes en 2 autotjes.

We hebben ook al wel een houten boerderij met wat diertjes, op internet zag ik ook de duplo dierentuin en boerderij, maar twijfel omdat we dus al een houten boerderijtje hebben?

Wie heeft er tips? en als je duplo in de aanbieding hebt, pb me maar met n link!

Groetjes!

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

er is ook een leuk roze poppenhuis voor meisjes die zie je niet zoveel geloof ik.

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    HOi, wat ik je kan aanraden, kijk op MP. Daar kun je vaak hele combinaties kopen voor de helft van de prijs. WIj hebben voor luca gekocht: de nijntje (nep) lego, de elektrische trein en een heleboel blokken. Erg leuk!

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier is de Nijntje Duplo favoriet!!

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Kiddie, dat huis is zeker leuk hoor!

Ik ben idd op marktplaats aan t speuren. Wat zijn zoal redelijke prijzen om te betalen?

Groetjes!

7. tulip

tulip Niet meer actief

als je een meisje hebt zou ik voor hello kitty duplo gaan. Dat is niet officieel van duplo, maar het is precies hetzelfde en het is stukken goedkoper.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt de nijntje en de hello-kitty bouwstenen idd: die zijn erg leuk.
    Verder dieren, (dus idd boerderij, dierentuin of dierenwinkel (bij kruidvat 21 euro). En auto's enzo. Oja, de duplobus is hier ook favoriet.
    Mocht je tweedehands niets kunnen krijgen, dan kun je hier eens kijken: nieuwe duplo voor een stuk minder dan de speelgoedwinkel: www.2ttoys.nl

Verder bleken wij inmiddels 3 winnie de poehs en iejoors te hebben, dus als je daar een setje van wilt, moet je maar ff pb-en. Hoeft niet veel te zijn, is ons op de een of andere manier ook aan komen waaien, hahaha.

Qua prijs wat je moet betalen voor duplo: de waarde van lego en duplo gaat niet erg omlaag door de tijd heen, (best goed spul om in te investeren. Waardevaster dan aandelen en huizen :D), maar je zou toch zeker 25% minder dan de winkelprijs moeten betalen volgens mij. Maar zoals ik al zei: 't spul is behoorlijk waardevast, dus wat je nu voor 20 euro koopt in de winkel, raak je over 5-10 jaar zo ook voor die prijs wel weer op marktplaats kwijt....

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oke past het ook op de gewone duplo die hello kitty duplo? en ik las nog n advertentie van een soort 'nep'duplo, weten jullie of die ook op de echte duplo past?

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    duplotrein (electrisch) is veruit favoriet van onze dochters

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ rozemarijke, bedankt voor de tip! en winnie the pooh...sorry maar ik ben zelf geen fan van winnie....

Volgens mij heb ik vooral een grondplaat nodig (wat zijn die duur!) en wat snenen erbij, en dan denk ik een setje a la boerderij of dierentuin.

12. tulip

tulip Niet meer actief

hello kitty duplo past ook op de gewone. Het is echt precies hetzelfde alleen, leukere kleurtjes. je hebt er ook verschillende setjes van, eentje met dieren soort safari), een groot bouwhuis, klein bouwhuis, trein, zwembad, winkelcentrum....

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Wij hebben voor alle verjaardagen dingen van Duplo gevraagd en ondertussen al een behoorlijke verzameling. We hebben de boerderij, de dierentuin en een huis van Duplo. Daarnaast nog extra bouwstenen en platen, want anders kunnen ze niet lekker doorstapelen en bouwen, aangezien er niet zo heel veel losse blokjes bij die themadingen zitten.
    Bij oma hebben ze ook nog een mand vol Duplo van ruim 30 jaar geleden. Bij een enkel treintje ofzo is een stukje afgebroken, maar verder is nog alles goed.
    Hello Kitty (nep)Duplo lijkt me ook leuk! Het huis is hier verder denk ik het grootste succes.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier is de duplo-trein de absolute nummer 1!! Heb via mp ook erg veel rails bijgekocht dus heb ongeveer een treinbaar voor de hele woonkamer ;) maar papa vindt dat ook het einde.
    Voor aanbiedingen: gewoon eens kijken op mp, staat heel veel op!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je kunt beter op internetwinkels kijken naar Duplo dan op mp! Ook hebben gewone speelgoedwinkels weleens leuke aanbiedingen (pas bij toysxl 3 halen 2 betalen). Makro heeft ook weleens een leuke aanbieding in deze tijd.

Goed in de gaten houden als je iets leuks hebt gezien! Je kunt ook het boekje in de speelgoedwinkel halen, kun je lekker samen bladeren.

Wij hebben heel erg veel: alles van de trein, grote boerderij, dierentuin, woonhuis wat hier ook al stond, dit jaar krijgt ze de auto met caravan, heel veel blokken, hijskraan,

Deel Deze Pagina