ons ventje is nu 9 weken oud en is behandeld door een osteopaat ivm kiss-syndroom op haar advies heb ik nog een afspraak moeten maken bij de kinderfysio vandaag is dus voor het eerst de kinderfysio bij ons geweest ivm voorkeurshouding die nog niet helemaal weg wil gaan de kinderfysio vind zn hoofdje al behoorlijk plat en denkt dat we het zonder redressiehelmpje (als hij 5 maanden is) niet gaan redden komende week moet ik met hem langs komen en gaan ze een afdruk maken van zijn hoofdje, om te kijken of het hoofdje minder plat word wie heeft dit nog meer mee gemaakt rond de leeftijd van 9 weken en bij wie was een helmpje achteraf toch niet nodig??????
Klinkt als een bekend verhaal. Hier met 10 weken gestart met Fysio, zij gaf tien direct aan dat het ernstig was en we zeker rekening moesten houden met een helm. Helaas heeft ze gelijk gehad en zijn wij deze week gestart met een redressiehelm. Maar wij hebben in vijf weken tijd super veel resultaat geboekt! Het was voor ons niet genoeg, maar als je vanaf nu flink aan de gang gaat met de oefeningen vd Fysio kun je echt nog heel veel bereiken! Er loopt ook een topic over redressiehelmpjes kom daar anders mee kletsen als je vragen hebt!
OH Pandora, wat herkenbaar je schrik... Hier gestart met 8 weken. Ondanks fysio en behandelingen van de manueel therapeut vanwege zijn KISS-syndroom werd de afplatting alleen maar erger. Wij zijn nu zo'n 5 weken bezig met het helmpje. Je schrikt enorm, dat begrijp ik (had ik ook), maar als het echt ernstig is, adviseer ik je om eerder dan 5 maanden te starten met de helm. Even doorvragen en doorbijten, maar tussen de 4 en 6 maanden groeien de hoofdjes het hardst en is er dus veel resultaat te bereiken. Het bolletje van ons zoontje zal waarschijnlijk nooit meer helemaal rond worden... Ah ik zie nu dat je 'ons' topic gevonden hebt Kletsen we daar verder!
Ons verhaal in het kort vanaf 6 weken fysio omdat ze haar hoofdje niet kon draaien, dit was binnen twee weken opgelost en ze kon draaien. Na drie weken zelf weer gebeld omdat ze nog steeds altijd met het hoofdje dezelfde kant in lag en het hoofdje al behoorlijk plat werd. Tig oefeningen en tips meegekregen. Met vier maanden weer terug omdat de afplatting me te erg werd, nekje etc waren prima in orde volgens de fysio, moest nog meer oefenen Met bijna 6 maanden gemeten en oddi 110% dus doorgestuurd naar helmenmaker om een helm aan te meten. drie weken later kregen we de helm, heel lang mee gesukkeld, paste niet goed maar uiteindelijk goedgekomen. Bij 8 maanden (oddi 108%) vond ik dat ze nog steeds te veel in voorkeurshouding lag, de fysio wuifde dit weg met: sommige kindjes liggen gewoon graag in een bepaalde houding. Zelf twijfelde ik en ben op aanraden van een vriendin naar de ostepaat gegaan. Nou daar kwam uit dat haar linkerkant van nek tot schoudertop vast zat en dat ze daarom altijd naar links keek omdat naar rechts kijken te veel moeite kostte en haar gewoon pijn deed. En dat ze een behoorlijke spanning had op bepaalde schedelnaden.. Na drie behandelingen kreeg ik een vrolijk meisje!! Al die tijd heeft ze dus last gehad. Ik heb dit gemeld bij de fysio, die toen wel inzag dat ze iets niet over het hoofd heeft gezien. Nouja tis nou eenmaal gebeurd. Na 4 maanden kon de helm af, de ODDI was 105% en dit was voor ons voldoende. Het was ook zomer dus we wilden haar niet langer treiteren met de helm. Toen ze 1 jaar werd, is het nog opgemeten en was de oddi alweer 103% dus gewoon goed. Toch een lang verhaal geworden. Conclusie ik zou fysio combineren met osteopaat
Je kan een zijligkussen kopen. Dan moet je kindje op de andere kant liggen. Verder zijn er nog een heleboel tips die een fysio je kan geven. Ik vind het wel bijzonder dat de fysio al na 1 keer begint over een helmpje. Misschien is het helemaal niet nodig en gaat je kindje ineens (ja dat doen ze) toch anders liggen.