Wat is nou echt leuk?? Ons meisje speelt slecht zelf.... Alleen kleuren en stickers plakken doet ze erg graag. Soms speelt ze met t Ikea keukentje en Nijntje servies. We hebben mega blocks, klein beetje duplo, auto's, puzzels, poppen met poppenwagen en buggy, trein.... Ze doet er allemaal niks mee. Iemand nog leuke tips? Voor Sinterklaas?
Onze dochter vermaakt zich buiten ook het beste. Binnen speelt ze veel met haar pop/buggy/bed eten geven enz Stickers vliegen er door, want dat is altijd leuk. En haar kassa met een boodschappentasje vind ze ook erg leuk. Ook wil ze de auto's nog wel eens pakken. Samen puzzelen, memory, kleurentorentjes, en met papa is bouwen met duplo favoriet. Ze is inmiddels ruim 2.5 jaar. Volgens mij is het ook wel een beetje de leeftijd dat ze liever samen spelen.
Het is een beetje een "lastige" leeftijd vind ik zelf. Onze dochter had ook allerlei speelgoed voordat ze 2 werd(wel voor haar leeftijd), maar echt spelen, nee, dat was er niet bij. Ze is in aug. 2 geworden en ik merk nu dat ze steeds langer zelfstandig speelt en ook soort rollenspellen met bv de poppetjes van duplo. Ook kan ze nu eindelijk de blokken vd duplo op elkaar krijgen. Het komt vanzelf wel goed hoor, en zo te lezen heb je genoeg speelgoed wat geschikt is voor haar leeftijd. Je moet echt ff door deze fase heen! Suc6!
Hier is DL gek op duplo (wil echt met iedereen bouwen maar kan ook prima alleen bouwen), puzzelen en boeken. Ze vindt het heerlijk om voorgelezen te worden maar kan ook rustig een half uurtje zelf door de boeken bladeren. Lastig als ze moeilijk alleen kan spelen. Zal vanzelf komen denk ik.
Speel je wel eerst samen? Want spelen moet je leren..... Hier kleurt ze graag ( met uitwasbare stiften ) dat doet ze wel zelf.
Hier favoriet op 1: kleien met een Playdoh-set waarmee ze pizza's en boterhammen kan maken en snijden. Heb je al klei? Of dat zand om mee binnen te spelen? Daarnaast houten alfabet puzzel van de Hema, vindt mijn dochter leuk om te maken (met 26 stukjes wat uitdagender) en educatief ze weet welke letter van Mama is en haar eigen eerste letter etc. Dochter vindt de Toet toet wegdelen ook leuk om als een baan aan elkaar te leggen en met Toet Toet auto's er overheen rijden of ouderwetse metalen autootjes waarbij de deurtjes open kunnen, rollenspel. Of kralen rijgen, maar mijn dochter is net paar maanden ouder. Dan moet ze wel geen kleine dingen meer in haar mond stoppen en fijn motorisch kunnen priegelen. Bij de Action is nu een grote koker met gekleurde houten kralen voor 4 euro, en het uiteinde van elastische draad was voor dochter nog te moeilijk maar met uiteinde van een schoenveter lukt het wel.
Bedankt voor de reacties! Ik had al best wat speelgoed ooit bij de kringloop winkel gekocht voor mijn neefjes! (niet dat iedereen straks denkt dat we de halve Intertoys binnen hebben staan, haha!) Zand krijgt ze met Sinterklaas. Klei hadden we van de week gepakt, maar dat heb ik weg gegooid. Lag er dus ook al jaren, dus koop denk ik ook nieuwe voor de Sint Samen spelen doen we zeker wel, maar zodra ik ermee stop, doet zij dat ook Haha! Ze kijkt het liefst veel tv! En dat vind mama niet goed Kralen rijgen hebben we ook, maar ook dat wil ze niet... Ja, we hebben een tante die weet wat ze wil! Duplo lees ik toch wel veel! Zal eens op MP kijken voor iets leuks voor de Sint! Dank jullie wel!
Dochter vindt de simpelste Duplo blokken trouwens het makkelijkst om alleen mee te spelen, met een grondplaat. Vaak gaat ze torens bouwen met de kleinste vierkante blokjes, of een hele grondplaat volbouwen met blokjes. Daar kan ze wel alleen mee spelen en met auto's, helicopter, vuilniswagen en dieren vindt ze wel erg leuk maar moet ik telkens helpen. Maar misschien is dat bij jouw dochter wel net andersom
Spelen moet je leren. Jij bent het voorbeeld. Ik zou zeggen: een stapel stickervellen en een tekenblok. Verder wascokrijtjes, vingerverf, klei (ik zweer bjj SES i.p.v. Play Doh), speelzand. Verder: - een mooie puzzel van bijvoorbeeld Djeco djeco puzzels poes en vrienden (4,6 en 9 st) DJ07113 | ilovespeelgoed.nl - een spelletje, bijvoorbeeld HABA boomgaard, HABA welterustenspel - dierentuindieren van bijvoorbeeld Little Peop!e. - muziekinstrumenten - zo'n tekenbord (wat je weer uit kunt vegen) Ik weet niet of alles meteen geschikt is vanaf 2 jaar, maar hopelijk zit er iets tussen voor je.