Wij zouden ook een hele dure kamer kunnen betalen, maar waarom veel betalen als je 2e hands ook een goede kamer kunt kopen? Wij waren 250 euro kwijt voor het ledikantje, de kleerkast, de commode, het hemeltje inclusief stof, 2 dekens, lakentjes, dekbedovertrekjes, aankleedkussen + hoezen en matrashoezen... En alles in perfecte staat. Alleen hebben we nog een nieuw matras gekocht, er zat ook een matras bij maar ik gebruik liever een nieuw matrasje.
dat vonden wij dus ook. Wij waren eigenlijk ook niet van plan een heel duur kamertje te nemen (vond een goede kinderwagen bijvoorbeeld belangrijker), maar de goedkopere van Ikea of Leen bakker vonden wij echt drie keer niks. En over het algemeen toch ook wel een stuk minder 'degelijk' en meer wankel. Althans: dat is onze ervaring ermee. Het is denk ik ook maar net wat je mooi vindt en wat je wil.... Ons kamertje was wel wat duurder (nog steeds geen 1600 euro, maar dat terzijde), maar dan zijn we er ook wel super blij mee. En daar gaat het dan uiteindelijk maar weer om!
Ledikantje en commode: van tante gekregen Kast: hadden we nog Plankjes: 5.99 bij de kruidvat, 2 stuks gekocht... goed om je heen kijken, vragen aan familie, ook op mp kijken, geen complete sets kopen maar zelf opknappen... Als je het wilt ben je op zeker voor een habbekrats klaar
Wij hebben de babykamer bij Gardo gekocht. Dankzij de aanbieding die ze hadden heeft de kamer ons (met matras, klamboe en klamboestang) in totaal 1100 euro gekost. Ik heb vanaf het begin al een budget gesteld van 1000 euro, ik wilde gewoon een leuke nieuwe kamer. De baby merkt er niets van natuurlijk, maar ik vind het mooier. IK heb een hekel aan alles wat 2ehands is, dus marktplaats was voor mij geen optie. En de spulletjes van ikea vond ik niet handig vanwege de afwijkende maat..
Ik ben er van overtuigd dat je het zo duur kunt maken als dat je zelf wilt! Ik heb voor 500,- een nieuwe kamer gekocht, overjarig model, maar ik zie het er niet aan af! En wat kan mij het intresseren of het knopje nu net even anders is als dat hij vorig jaar was?! Ik vind zelf 1600,- belachelijk veel geld! Dat kost mijn eigen slaapkamer geneens!(en dan heb ik geen leen bakker meubulair!) En hoelang doe je er nou mee? Als je geluk hebt haal je de 2,5 jaar!(maar als die spruit lekker doorgroeit red je dat geneens met het ledikant!) Betaal liever voor een groot bed dadelijk wat meer hebben ze ook veel langer wat aan!
Mijn ervaring is dat het buiten de meubeltjes voor de baby al geld genoeg kost. Al die kleine dingetjes als gordijnen, badjes, verzorgingsspullen etc zijn op zichzelf niet duur, maar als je alles optelt... Ik wil niet weten waar ik dan in totaal op uitkom. Dus waarom een dure kamer? Een baby is al duur genoeg Ons kamertje komt van de babydump, was iets van 1000 euro kwijt voor een ledikant, een wandplankje, een commode, een autostoeltje, een box, een hemel en een combi kinderwagen. Vaak hebben ze bij de babydump ook van die acties. Zo kregen wij een autostoeltje bij de kinderwagen (hebben overigens een iets duurdere genomen, moesten gewoon het verschil bijbetalen) en de box bij de kinderkamer. Scheelt ook weer!
Laat je niet gek maken, hoor. Bij de eerste kocht ik ook alles nieuw, maar inmiddels komt de derde, en ik weet nu wat meer. Ik heb nu een prachtige babykamer gekocht op marktplaats, voor 400 euro, nieuwprijs was 3500 euro!Ik krijg veel complimenten, en alles ziet eruit als nieuw . ik hoef het echt niet te laten uit geeld gebrek, ik vind het gewoon zonde, kost toch al genoeg. Aanzien we aan het verbouwen zijn zijn zulke besparingen erg welkom.Ik heb ook een tweedehands Bugaboo, scheelde ook weer. Dus ik zou zeggen, lekker marktplaats afstruinen.
je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. wij hebben ook een duur kamertje maar dat houdt niet in dat iedereen dat moet doen. gewoon over even een kijkje gaan nemen, succes groetjes susanne
Wij hebben de meubeltjes over genomen van kennissen van ons en die vroegen er 50 euro voor en dan had je een ledikant en commode.. Het klinkt miss heel goedkoop en miss slecht maar kijk maar naar de foto's in mijn album met een beetje je eigen dingetjes er aan plakken en het ziet er weer als nieuw uit. Het is niet zo dat we een duurdere kamer niet kunnen betalen maar waarom zou je veel geld uit geven als je ook een leuke kan kopen voor minder geld en tweedehands... Voor de rest hebben we weer wat meer geld uitgegeven aan het behang en aan de gordijntjes maar ook niet veel want ik wilde juist laten zien dat je voor minder geld ook een hele leuke kamer kan maken... Wij hebben onze gordijntjes zelf gemaakt en we hebben de bekleding van het wiegje ook zelf gemaakt dus wij hebben aardig wat bespaard in ons kamertje en daar kunnen we nu andere leuke dingen voor kopen voor die kleine 1600euro is echt overdreven veel geld sorry ....
Ons kamertje was een B-keuze. Het enige wat er aan 'mankeerde' was dat hij een keer extra gespoten was omdat de eerste keer niet dekkend was. Voor 600 euro waren we klaar. Groetjes, Mirjam
Wat een geld! Dat hadden wij echt niet over voor de babykamer, als je het goedkoper ook naar je smaak kunt vinden! Wij hebben de Diktad van Ikea en wij zijn er helemaal blij mee en is gewoon goede kwaliteit. De meubeltjes hebben 1 kind en een verhuizing overleefd en zal een 2e kind ook overleven denk ik zo.
Damn das een hoop geld! Wij hebben bij babypark kesteren in de fabrieksdump onze babykamer gekocht. Een groot ledikant, commode,reusachtige kast EN een wandplank voor 500 ! Helemaal nieuw! En wij vinden hem echt super mooi. Je kan het zo duur maken als dat je zelf wil, maar als je naar de juiste winkels gaat kan je voor weinig iets heel moois krijgen. Je moet natuurlijk niet in de gewone hal van babypark kesteren kijken want daar is het allemaal niet te betalen
Ik zou ook geen 1600 euro uitgeven voor een babykamer, omdat je voor 500 euro ook al mooie kamertjes hebt en voor de rest van het geld kun je nog genoeg andere dingen aanschaffen die je nodig hebt.
Ow er zijn zeker leuke babykamers voor veel minder geld! Op allerlei manieren kan je een leuke babykamer maken! Zelf losse meubeltjes kopen en schilderen bijvoorbeeld! Een tweedehands kamertje kopen (zou alleen een nieuw matrasje kopen) of zoals wij gedaan hebben, een showmodel kopen! De babykamer die wij hebben moest oorspronkelijk 1250 euro kosten, belachelijk, daar begin ik ook niet aan hoor! Alleen er was van hetzelfde kamertje al een nieuwere versie uitgekomen... Deze was de laatste, het was het showmodel en we hebben hem voor 475 euro meegekregen !
Nou pfff voor 1600 euries kun je veel leuke dingen kopen.Maar z'n kamer hoeft toch niet veel te kosten? Van ons is erg leuk, en was ook niet duur.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. wij hebben commode + Plank + ledikant 2e hands gekocht voor 250. Wiegje heb ik 2e hands gekocht voor ongeveer 90 euro (was nieuw een heel dure wieg). Onze kledingkast was dan wel nieuw en duur, ongeveer 400 euro. Maar volgens mij kun je voor 200 euro of zo ook een leuke kast scoren Het ligt er denk ik ook aan hoe lang je het wilt gebruiken. Wil je de meubels voor meer kinderen gebruiken etc. Veel succes en plezier met het vinden van spulletjes!
Ook wij liepen ons te verbazen over de prijzen van kamertjes en dat mensen het er voor over hebben. We kunnen het wel betalen, maar willen het absoluut niet. Ieder z'n ding. We hebben een simpel wit bedje gekocht en hebben een groot dressoir van ikea nog op zolder staan, verfje erover en we zijn klaar! Ik kan me zelf ook niet meer herinneren wat voor kamertje ik vroeger had...voor de beeb maakt het niets uit! Succes ermee
goedkoper en mooi kan! ik heb de mijne gehaald bij babypark in gouda. een mooi ledikantje, commode, twee deurs kas met een opening tussen waar rekjes in zitten waar je foto lijstjes en andere kleine prulletjes kan zetten en een wandrekje. dat alles voor 595. das toch niks! alles van hout. mooi afgewerkt echt een koopje. ze hebben een heleboel dure kamers daar, maar na lang rondsnuffelen vonden we deze en ik ben er heel blij mee. ze hadden nog een paar in deze prijsklasse. ik weet niet waar je woont, maar ze hebben nog meerdere filialen. kijk maar online kan je precies zien welke er bij jou in de buurt zit. www.babypark.nl
Hier een kamertje van Ikea. De kledingkast met 1 deur was van ons zelf, maar paste niet meer op onze kamer, dus die kon prima bij vinny staan. Het is gebroken wit, het bedje is ook van ikea en de commode is een lade kast geloof ik E 129,-- en bedje E 69.--./ Gordijnen ook van Ikea E 30,--, vloertje van de praxis, het enigste wat prijzig was was het disney behang, voor het kleine kamertje waren we E 120 kwijt, maar dat kwam ook omdat de muren hoog zijn, dus hadden we meer behang nodig. Wij zijn heel erg blij met het kamertje, en iedereen vind het leuk. Je kan verder inderdaad hele leuke kamertjes op marktplaats vinden, en hier in Sliedrecht zit een babyzaak met ernaast van hun zelf een outlet, gewoon de showmodellen of oudere modellen in de aanbieding, scheelt heel erg veel. Gewoon lekker gaan shoppen hoor ! ik heb 2 fotootjes ervan in mijn fotoalbum staan. groetjes celiene
allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties. we gaan ff rondsnuffelen bij ikea voor kast en commode, ledikantje krijgen we van mn zus en wieg heb ik vroeger zelf ik gelegen. t gaat helemaal goedkomen met die baby kamer van ons.