Niet wassen met wasverzachter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roze78, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik las ergens dat je babykleertjes niet met wasverzachter mag wassen. Waarom zou dit zijn? Weet iemand dit?

2. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb eergisteren alle baby kleertjes en andere dingen gewassen, alles zonder wasverzachter. Ze zeggen dat het huidje van de baby gevoelig kan zijn voor de parfum en andere dingen die er in zitten.

patricia

3. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    mijn kraamverzorgster zij dat het wel mocht maar dan een heel klein beetje, dat kon geen kwaad, ik heb het niet gedaan en doe het nog steeds niet.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Inderdaad kan de baby overgevoelig zijn voor bepaalde bestanddelen. Hij/zij krijgt dan misschien uitslag ofzo. Ik was het ook allemaal zonder wasverzachter.

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    het beste is om het niet te doen begreep ik van de verloskundige, ivm mogelijke allergische reactie!

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik doe het nog steeds niet.
    Een tip voor lekker wasmiddel dat je mag gebruiken EN dat lekker ruikt: persil sensitive hypoallergeen!

7. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Zijn er dan geen ongeparfumeerde wasverzachters? Ik kreeg van mijn zus een hele berg kinderkleertjes, maar die zijn allemaal ook zo stijf en stug, een lekker zacht handdoekje is toch veel lekkerder als zo een stijve, ruwe zou je zeggen?

8. inge

inge Nieuw lid

21 sep 2006
    1
    0
    0
    wasverzachter kan idd. een alergische reactie veroorzaken.maar als je toch graag was verzachter gebruikt dan kun je het gewoon bij de was doen zodat het niet bij het laatste spoelwater zit. Ook kun je gewoon 2 in 1 wasmiddel kopen kan ook geen kwaad.
    Maar ik ben gelijk nadat mijn zoontje geboren was gelijk gaan kijken of hij er tegen kon en niks aan het handje dus waste gelijk weer met wasverzachter hoor.

x inge

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook zonder wasverzachter gewassen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet lekker vind. Kleertjes zijn stug en ruiken niet lekker (niet dat ze stinken hoor :D ). Heb nu dus ook een paar kleertjes wel met wasverzachter gewassen (met Silan sensitive) en kijk dan eerst of die kleine daar tegen kan. Het zijn overigens wel de wat grotere maatjes. De kleertjes voor in het begin laat ik zo.

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb alles ook sonder wasverzachter gewassen en heb het in de kast liggen bij de kleine met zeepjes ertussen van zwitsal!
    dus de kleertjes ruiken nu heerlijk naar de zwitsal
    ik vind het wel mee vallen met dat het stug blijft ik heb dash 2 in 1 gebruikt

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb speciale wasverzachter voor baby's :)

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb de kleding altijd met een en hetzelfde merk (waspoeder-omo en wasverzachter-robijn) gewassen, ook de babykleertjes (vanaf 3 mnd weliswaar) , dat ze zeggen dat je het beter niet kan doen is idd omdat ze er een allergische reactie van kunnen krijgen....

mijn kids (en ik ken er eerlijk gezegd geen 1 die er wel last van hadden)
    hadden er geen last van gelukkig, maar ja het is ieder voor zich om het wel of niet te gebruiken je ziet gauw genoeg of de kleine er wel of niet tegen kan en dan is het natuurlijk simpel om ermee te stoppen, of neutraal wasverzachter schijnt ook goed te zijn voor babykleertjes daar schijnt ook niets in te zitten.

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik gebruik geen wasverzachter en doe alles in de droogtrommel. Wordt het ook heerlijk zacht van.

Pim

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    In turkije heb je van Robijn (heet hier: Yumos) wasverzachter speciaal voor baby's heb je dat niet in Nederland?

Mijn zusje was er eentje die dus niet tegen wasverzachter kon.en ze kan er nog steeds niet tegen.

15. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb een boekje van de verloskundige gekregen en daar staat in dat je wel met wasverzachter mag wassen als hij maar dermatologisch ( wat een woord eigenlijk :) ) getest is en hypoallergeen.
    Dit is onder andere een wasverzachter van Robijn.
    Er stond ook bij dat de kleertjes wel zacht moesten zijn omdat de baby's zo'n teer huidje hebben.

Dit geld trouwens ook voor het hoofdwasmiddel.

Ik was nu in de neutral en robijn hypoallergeen.

Groetjes MB2005.

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb voor Joey geboren werd alle kleertjes met wasverzwachter gewassen en doe dat nog steeds. Gebruik ook verschillende merken door elkaar. Mijn kraamverzorgster adviseerde me dat juist te doen, zodat hij later niet als ik het weer zou willen gaan gebruiken er allergisch voor zou zijn. Joey heeft er geen last van, maar er zullen vast kindjes zijn die dat wel hebben.

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wasverzachter van het merk "Neutral" mag wel, een Robijn heeft ook een speciale, ik dacht "puur en zacht".

Groetjes,
    Nikki F

18. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ben zelf allergisch voor parfum, wat overigens erg vervelend is :( ,en gebruik neutral als ik wasverzachter gebruik.
    Doe bijna alles in de droger, en dat is ook lekker zacht. ;)

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    doe ik ook niet.

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Iemand gebruikte Dash 2 in 1 dat heeft dus wel wasverzachter :p ik was de babykleertjes wel altijd apart maar dat komt omdat al mijn kindjes eczeemkindjes waren/zijn om de kleertjes wel zacht te houden gooi ik ze in de droger, wordt zachter als wasverzachter trouwens.

Deel Deze Pagina