Dure bruiloft in buitenland. Geef je dan nog een cadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mooi. Goede herinneringen zijn onbetaalbaar. 😍

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja ik zou zeker nog iets geven.

Maar dan iets bijzonders. Iets unieks. Dat kun je meenemen daar naartoe of later bij hun thuis geven.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

5000 euro?!?! Ik snap dat niet hoor... Kijk, kan me voorstellen dat je in je dromen een sprookjeshuwelijk wilt met zon, zee, strand en wat al niet meer. Maar je moet een afweging maken dan. Wil je zo'n droomhuwelijk met maar een heel select gezelschap of maak je er het mooiste van in eigen land omringd met al je dierbaren? Ik zou voor dat laatste gegaan zijn.
    Maar goed, dat was je vraag niet. Ik zou een kleinigheidje kopen, niet te gek doen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij zijn zo gek geweest om, zo ongeveer, aan de andere kant van de wereld te trouwen. En hadden niet de middelen om voor anderen de reis te betalen.

Hadden wij dan omwille van anderen daar niet mogen trouwen, geen unieke, geweldige ervaring mogen hebben en hier in NL moeten trouwen?
    Sommige mensen vonden dat, helaas voor hen.

Een bruiloft is toch altijd DE dag voor bruid en bruidegom (of bruid en bruid of bruidegom en bruidegom)? Iedereen vind dan toch dat ze de dag moeten indelen zoals zij dat willen?
    Waarom word er dan nu afgegeven op een stel wat dit doet en waarbij ts zelf de keuze heeft gemaakt wel te willen gaan, ondanks de kosten? Ts word vast niet met een mes op haar keel gedwongen die kant op te gaan 😉

Wij vonden het geweldig om daar te trouwen, hebben het precies zo gedaan als onze wens was. Wij waren enorm dankbaar dat mensen de moeite namen om te komen.

Ts, laat je 2 meiden iets moois maken en geef dat. Doe er, als je dat wil, nog iets leuks bij. Een kleinigheidje dus, zodat je toch iets kunt geven om hun te feliciteren met hun huwelijk.
    En ik weet bijna zeker dat jullie komst het grootste cadeau is wat je ze geeft.
    Veel plezier en geniet ervan.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben al vaker naar het buitenland gevlogen om bij bruiloften aanwezig te zijn. Altijd vrijblijvend uiteraard. En op mijn eigen kosten. Ik vind dat eigenlijk normaal, aan mij de keus om te gaan of niet.

Wij hebben wel altijd ook nog een cadeau gegeven. Eigenlijk hetzelfde als de bruiloft in Utrecht zou zijn geweest.

6. Aries

Aries Niet meer actief

Helemaal mee eens! :)

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik persoonlijk vind dat als je zo'n bedrag betaald voor het huwelijk van jullie beste vrienden er ook nog wel een cadeau vanaf kan, ik zou dan bv 100€ geven maar goed zo denk ik erover.

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Iedereen moet helemaal zelf weten of hij in de achtertuin trouwt of aan de andere kant van de wereld. Wat ik wel interssant vind zijn de verwachtingen die je hebt; verwachtte je dat mensen die dicht bij je staan de reis en alles wat er bij komt kijken zelf betalen (je noemt dat jullie niet de middelen hadden om dit te betalen)? Stel dat je ouders het konden betalen maar je schoonouders niet, wat dan? Of de beide ouders wel maar je ene beste vriendin wel en de ander niet? Ik heb het idee dat dit soort dingen altijd wrevel geeft. Want mensen die dichtbij je staan zijn toch min of meer verplicht (of voelen dit in ieder geval zo, want het is ook naar als de een wel kan komen en de ander niet. En wat doet dat met de trouwverhalen achteraf als je er wel of niet bij bent?) om te komen, worden op kosten gejaagd en als ze het niet kunnen betalen moeten ze eigenlijk toch iets verzinnen.

Ik weet niet of dit voor jullie gold hoor, maar wij hebben er heel bewust over nagedacht dat iedereen die we uit uitnodigden ook daadwerkelijk konden komen en we hebben alles maar dan ook alles voor iedereen betaald.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Iedereen moet inderdaad zelf weten waar hij trouwt, maar om dan mensen uit te nodigen en te verwachten dat ze komen vind ik heel ver gaan. Trouw daar dan, maar geef later in NL in leuk feest waar je iedereen voor uitnodigt.
    Ik zou niet gaan als het me 5000 euro zou kosten, maar zou ik het makkelijk kunnen missen, dan kon een cadeau er ook nog wel af. En heel eerlijk, alleen een knutselwerkje zou ik niet doen, vind ik een beetje suf voor een vriendin.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat leuk, zo'n exotische bruiloft en wat bijzonder dat jullie erbij zijn :)

Ik zou inderdaad voor iets kleins zorgen. Een mooie foto van jullie samen of een plakboek met herinneringen. Zoiets. Het grootste kado is dat jullie er zijn, toch?

Veel plezier!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je vraagt om mijn specifieke situatie.
    Mijn ouders waren beide al overleden. Mijn schoonouders hadden met het hele gezin een vakantie die kant op de planning staan en vonden dit een goed idee. Daarna heb ik het met mijn enige zus overlegt en nadat zij aangaf mee te willen en kunnen hebben we dit plan doorgezet.
    Als zij dit niet wou of kon betalen hadden we het anders gedaan, maar het had nooit een grote bruiloft geweest en waarschijnlijk ook niet in NL.

Ik heb mijn vrienden het hele verhaal verteld en uitleg gegeven hoe en waarom. Iedereen gaf aan het enerzijds jammer te vinden er niet bij te kunnen zijn, maar anderzijds absoluut onze keuze te begrijpen. Niemand voelde zich verplicht om te komen.
    Ik heb, op wat familie die verder van mij af staat, nooit een scheve blik gehad. Ook achteraf niet.

Dit was voor ons juist een hele bewuste keuze waarin o.a. het gemis op een juiste plek gezet kon worden.

Er zijn ook genoeg mensen die stiekem zonder familie trouwen of niet stiekem, maar wel zonder familie/vrienden trouwen. Dat zou ik juist niet willen, maar als iemand dat wil, waarom niet?

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat fijn dat het voor jullie zo goed was en voelde. Gelukkig kan iedereen zijn eigen keuze maken.

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat heb ik gedaan. Trouwen in het buitenland. Hartstikke stiekem. Ik was al een maand getrouwd en toen moest ik het mijn moeder nog vertellen :D

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dank voor al jullie reacties.

Ik wilde niet de indruk wekken dat het om egoistische mensen gaat hoor :). Het zijn echt hele lieve mensen. Ze zijn al ruim 15 jaar samen en hebben drie kinderen en een aantal vervelende familie omstandigheden kwam het trouwen er eerder steeds maar niet van. Nu alles wat beter lijkt te gaan, willen ze er echt iets heel bijzonders van maken. We hebben meerdere goede vrienden die ervoor gekozen hebben om niet te gaan en dat begrijpen ze uiteraard ook 100%.

Wij maken er voor onze kinderen inderdaad een korte vakantie van, we blijven 5 dagen.

Ik denk dat we inderdaad maar gaan voor een goedkoop persoonlijk cadeau. De kinderen iets laten maken vind ik wel een goed idee! Misschien laat ik ze iets leuks knutselen en maken we daar dan een tegoedbon voor een leuk dagje uit met onze beiden gezinnen in Nl van ofzo.

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Helemaal mee eens. Ik neem aan dat ze dus echt heel.goede vrienden zijn dus dankan je misschien ook iets persoonlijks verzinnen om zelf te maken?
    Ik zelf in elk geval niet met lege handen komen.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mag ik vragen waar ze trouwen?? Ik vind 5000 voor 4 tickets en 3 à 4 overnachtingen best heel veel.

Wel heel bijzonder dat jullie gaan. Zullen ze wel heel gaaf vinden, en voor jullie ook natuurlijk!

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou dit dus. En als het zo duur zou zijn, zou ik al geen zin meer hebben. Los van het feit of je het kunt betalen of niet, tis een hele bak geld.
    Ik zou dus inderdaad een klein persoonlijk cadeautje kopen. Jullie aanwezigheid is al cadeau genoeg.
    Mijn zwager is destijds getrouwd in Californië, maar daar woonde en woont hij nog steeds. Wij hebben er toen een vakantie aan vast geplakt. Maar met een heel gezin zou ik dat niet gedaan hebben waarschijnlijk.

18. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Nu ben ik helemaal nieuwsgierig geworden waar jullie heen gaan?
    Ik denk dat je een hele goed keuze hebt gemaakt.
    Ik wil je in ieder geval heel veel plezier wensen. En geniet ervan.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oei, tien uur vliegen (plus jetlag?) en maar vijf dagen blijven is zeker voor kinderen een behoorlijke belasting. Laat het budget nog toe om er een extra week aan vast te knopen? :)

20. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit bedacht ik me ook meteen. Moet wel bekennen dat onze dochter binnen een dag omschakeld en klaar. Terwijl wij drie dagen de wallen tot op onze enkels hadden hangen haha.

Deel Deze Pagina