Hoi Wij zijn op zoek naar een auto stoel vanaf 9 kilo. Maar nu heb je ze voor 50 euro maar ook van 300 euro en na mijn inzien zijn ze bijna t zelfde.. Wat is het verschil nu? Wat hebben jullie? waarom? en wat raden jullie aan? p.s. ik wil geen auto stoel van 300 euro! Maxicosi hebben we via mp bijn nieuw nooit wat mee gebeurd.. werkt prima! Groetjes, Danielle
Onze stoel kostte 99,-, een Maxi Cosi Priori. Je moet zelf beslissen hoeveel geld je er wel voor uit wilt geven en wat je belangrijk vindt. Op een site als Kieskeurig kun je nalezen wat de recensies zijn van verschillende stoeltjes en je kunt ook rapporten op internet zoeken over veiligheidstesten, enz. In sommige gevallen betaal je veel meer vanwege een bepaalde merknaam. Mensen zijn toch sneller geneigd om een stoeltje van Romer King of Maxi Cosi te kopen dan van de Hema, om maar een voorbeeld te noemen.
Wij hebben wel voor de iets duurdere autostoel gekozen, puur omdat die goedkope er niet zo comfortabel uit zag... Bij Baby Park dan....
je zou eens op Kind in de auto - Home moeten kijken voor links naar testen die er met autostoeltjes zijn gedaan. de goedkope hema-stoeltjes komen schokkend slecht uit de bus! het vervoeren van kinderen in het verkeer is een serieuze veiligheidskwestie, en persoonlijk bezuinig ik op bijna alles, maar NIET op veiligheid.
Haha bedankt. Hoef ook geen auto stoel van 40 euro maar 300 vind ik nou ook wel wer veel! Ik ga zeker kijken!!
ik heb speciaal voor dat soort dingen een abonnement genomen op de consumentenbond. Kan ik altijd test resultaten in zien van dat soort dingen. En idd, sommige zijn gewoon echt beter qua veiligheid!
Op die site lees ik alleen info over achterwaarstse zitjes.. dus je kind andersom zetten.. niet over de stoeltjess..
ik neem aan dat je Lien78 d'r link bedoelt? Ik heb even gekeken bij de consumentenbond, maar voor de test resultaten moet je helaas lid zijn. Heb je er al een op t oog? Eventueel kan ik wel even kijken of de cb er een mening over heeft??
Ik ben voor zulk soort dingen ook lid geworden van de Consumentenbond. Eigenlijk komt het er op neer dat de duurste stoel Maxicosi Priori fix geloof ik (idd die 300,-) de beste is. En ik zou echt zeggen bezuinig niet op een kinderstoel, als er een ongeluk gebeurt...(waar je natuurlijk niet aan wilt denken). Je kunt misschien op Duitse websites kijken, om te zien of je daar goedkoper een autostoel kunt bestellen Preisvergleich bei idealo.de Shanaz
Ik ben voor zulk soort dingen ook lid geworden van de Consumentenbond. Eigenlijk komt het er op neer dat de duurste stoel Maxicosi Priori fix geloof ik (idd die 300,-) de beste is. En ik zou echt zeggen bezuinig niet op een kinderstoel, als er een ongeluk gebeurt...(waar je natuurlijk niet aan wilt denken). Je kunt misschien op Duitse websites kijken, om te zien of je daar goedkoper een autostoel kunt bestellen Preisvergleich bei idealo.de En sorry , maar ik ga niet zeggen wat de beste kinderstoel echt is (die nemen wij zelf, en kost geen 300,-), maar ik betaal ook voor mijn abonnement op de consumentenbond Shanaz
Wij hebben een stoel van 70/80 euro (in de aanbieding) van het merk Safety 1st. Dit is de 'B-lijn' zeg maar van Maxi Cosi. De stoel die wij hebben is eigelijk gelijk aan 1 van de stoelen van de priori lijn (weet niet welke letters er nog bij horen ) Wij hebben Fae in diverse stoeltjes gezet en hier zat ze eigenlijk gewoon goed in. Dus tja, toen was de keuze zo gemaakt. Zeker nadat ik dus gehoord had, dat Safety 1st ook van Maxi Cosi afkomt.
Hoi, Ik zou zeker niet bezuinigen op een autostoeltje. De resultaten van de consumentenbond kan je ook gratis vinden op de site van de anwb: ANWB - Auto - Test kinderzitjes 2009 Het is echt het overwegen waard om naar achterwaarts gerichte stoeltjes te kijken, ook voor kinderen tot 4 jaar! Het nekje van een peuter is nog verre van sterk genoeg om een frontale aanrijding (de meest voorkomende aanrijding) op te vangen. De crashtests zeggen voldoende. Die staan onder Filmpjes op kindindeauto.nl O.a. de Consumentenbond, Volvo, Zweedse regering, kindertraumatoloog van het WKZ in Utrecht pleitten voor achterwaarts gerichte zitjes tot 4 jaar. Dat lijken me erg betrouwbare bronnen. Succes met je keuze!
Waar je op moet letten bij het kopen van een stoeltje is de leeftijd van de stoel ( liever niet ouder dan 5 jaar) en het EcE nummer ( = veiligheidskeuring van het stoeltje) Momenteel is het Ece nr 44/04 of 44/03 Daaraan kun je zien of het een goed gekeurd autozitje betreft. Vaak is het ook zo hoe luxer het stoeltje, hoe duurder! Het 2e autostoeltje is het duurste autostoeltje omdat er heel veel veiligheids eisen aan zitten. Neem je kleine mee naar de winkel en laat hem in verschillende zitten om te kijken waar die het fijnst in zit.
Ik schrik ervan dat de maxicosi axiss met een onvoldoende uit de test komt, hij komt niet goed uit het onderdeel veiligheid. Dit is het autostoeltje wat wij wilden kopen, ik heb ontzettende rugklachten en het leek mij zo handig dat je het stoeltje kunt draaien. Ik dacht altijd dat maxicosi zo'n goed merk was.... Zijn er nog meer autostoeltjes die je kunt draaien en die wel goed uit de test komen? En komt de axiss ook met ene onvoldoende uit de test van de consumentenbond
Zeg dan niets..... Sorry hoor maar er vraagt iemand iets jij zegt dat je het weet maar niet gaat zeggen omdat jij ervoor betaald dan kan je toch beter helemaal niets zeggen. Vind het een beetje kinderachtig van je...
Dan zal ik het maar verklappen dan. als beste uit de test kwam de autostoel Kid Infinety Pro. Deze autostoel heeft aan de voorkant een soort van kussen zitten waar het kind tussen zit. Deze komt al een aantal jaren als beste uit de test. sowieso in 2007 en 2008 dus dat zal in 2009 waarschijnlijk niet anders zijn. Autostoel Kiddy Infinity Pro - Blue | Alle kinderzitjes direct leverbaar
Sorry voor iedereen die hiervoor betaald heeft maar hier kan je zelf de test helemaal zien: Actuele resultaten ANWB Autostoeltjes test 2009 daar staat de test van de consumentenbond.