Dure en goedkopere autostoel wat ist verschil??

Discussion in 'De babyuitzet' started by Dani84, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik mag natuurlijk die test niet tegegespreken maar ik zou dat ding écht niet willen!
    Je kindje kan niet eens fatsoenlijk liggen! Nee echt niet.

Ik heb een tobi, fijne stoel. ook een priori is niet te duur en een goede stoel, tis maar wat je aan wil hangen.
    Ik heb ooit een auto ongeluk gehadmet me dochter naast me en ik heb haar zien vliegen.. heb dan ook niet bezuinigd en de tobi aangeschaft. maar ieder zijn ding hoor maar ik vond gewoon bepaalde dingen erg belangrijk zo ook de ligtsand die in 1 handbeweging te maken is!
    Want je kind zit meestal achterin en zal ook vragen om te liggen en als je dan steeds moet stoppen, of ze vallen in slaap? Dit vond/vind ik heel belangrijk om bij na te denken...
    Denk dat je gewoon moet kijken naar datgene wat je belangrijk vind en een beetje een middenweg moet kiezen in de prijzen. de duurste hoeft ook echt niet de beste te zijn! maar zo'b heel gedkoop ding watje niet fatsoenlijk vast kan zetten is ook niet alles... dus zoek een middenweg en volg je gevoel!

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In principe zijn alle autostoelen door onafhankelijke bureau's getest en veilig bevonden door deze instanties. Als het echt een gevaar zou opleveren mogen ze echt niet verkocht worden. Er is niks zo streng beoordeeld als baby producten! En dan erbij niet elke stoel is geschikt voor elke auto. Het is gewoon vaak een kwestie van passen in de auto om te zien of het gaat met de gordels en hoe de stoel op de achterbank staat. Op die manier zie je wat de veiligste manier is.

Ben een keer een uur bezig geweest met allerlei stoelen passen in een auto waar op de achterkant een soort van zit kuil zat. Echt waar de enige stoel die pastte was de Romer King TS Plus. De rest stond allemaal te wankel en dan kun je de beste autostoel hebben maar als ie niet goed staat is het nog niet veilig!

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hij komt toch niet onvoldoende eruit? Alleen is het stukje veiligheid 'redelijk' -niet slecht of net voldoende.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    @Athina, je hebt gelijk. Maar de veiligheid lijkt me toch wel het belangrijkste punt van een autostoel.

@Jewe, heb jij ervaring met de axiss? Wordt hij vaak verkocht?
    Hij lijkt me zo ideaal ivm rugklachten.
    Is er ook een andere autostoel die ook kan draaien?

5. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Wij hebben dus wel dat ding ;) , tenminste ik neem aan dat Anniek de Kiddy Infinty Pro bedoelt. Die komt idd al jaren als beste uit de bus. Wij zijn er erg tevreden mee.
    Maar iedereen moet voor zich kijken wat voor eisen dat je stelt, of je kindje het fijn vind dat kussen voor de buik, etc, etc.
    Een voordeel is wel dat ie heel licht is en heel makkelijk in en uit de auto te halen is. Er zit een ligstand op en als je kindje klein is zet je vaak de stoel al meteen in de ligstand. In sommige auto's (ligt aan de stand van de autostoelen) staat ie zowiezo al verder naar achteren.
    Wij gebruiken hem in elk geval al 1,5 jaar met veel plezier.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Maxi cosi priori sps type Bjorn bij baby dump van 189 voor 99 euro.
    Dis is wel een hele mooie..

Nogmaals bedankt dames voor jullie meedenken en reacties! :)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha wat kinderachtig zeg.

Wij hebben de maxicosi Tobi. Die komt gemiddeld uit de test zag ik. Maar gemiddeld is nog steeds hartstikke goed hoor. Er zitten zulke strenge eisen op de autostoeltjes. Ik kan me niet voorstellen dat het een kwestie van leven of dood is.

Achterwaarts vind ik persoonlijk wat onzinnig. Heb recentelijk nog gelezen dat dat in Nederland helemaal geen groot veiligheidsvoordeel oplevert en ik vind het ongemak daarvan nogal groot. Je kunt je kind niet eens normaal zien. En je kind kijkt ook heel vrolijk tegen de achterbank aan, jottem.

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vera
    idd is wat iedereen zelf wil he ;)

dani
    dat is een hele mooie aanbieding en zover ik weet een erg fijn stoeltje!

9. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De Axiss wordt heel veel verkocht. Hij staat vaak ook heel goed op de achterbank omdat ie een zwaar, breed en plat onderstel heeft. Ik verkoop hem vaak aan mensen die bijvoorbeeld net als jij last hebben van hun rug of in een rolstoel zitten. Doordat je het stoeltje naar je toe kan draaien hoef je die draaibeweging niet te maken om je kindje in de stoel te zetten.
    Ik vind het een ideaal ding!

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bij de Halfords heb je ook een Priori SPS voor 99 euro.

Ik heb zelf de Romer king plus.

11. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Bedankt voor het dele van de beste geteste stoel ;)

Wij hebben deze stoel ook gezien en geprobeert maar vond het maar een raar ding Jamila zal heel vreemd in die stoel daarom hebben wij ook voor een Priori gekozen.

Uitproberen is de beste tip die ik kan geven, gewoon naar de winkel gaan vragen of je de stoel even in de auto kan zetten met je kind erin, bij een goede baby zaak doen ze daar niet moeilijk om.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook wij vonden de kiddy infinity pro helemaal niets. Is ook best lastig aan te komen, en wij moesten dus wel een stukje rijden speciaal voor de best geteste stoel, die bij ons binnen 3min afviel. Zowel Sam als Fay zaten er voor geen meter in.
    Hebben nu 3x tobi en 1x priory XP. Maar ik vind de tobi echt wel fijner. (Jammer alleen dat het zo'n aanschaf is als je er eigenlijk 4 nodig hebt).

Je moet de stoeltjes dus echt uitproberen in de winkel en in je auto.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Wij hebben de Kiddy infinity pro en die bevalt prima. Mijn dochtertje zit en slaapt er heerlijk in. Geen probleem. Hij is trouwens wel in prijs verhoogd afgelopen jaar, want eerst kostte hij 169 Euro (bij een enkele winkel nog steeds).
    Veel stoeltjes kun je in Duitsland goedkoper bestellen.
    Altijd even kijken hoe je kind in het stoeltje zit voor je iets koopt. Persoonlijk geef ik liever wat meer geld uit voor een stoeltje dat goed uit de test komt.

14. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik ben mama van een zoontje van bijna 3.
    Ik heb altijd veel gehad aan de site kinderstoeltje.nl.Hier staat ook een link op met de laatste test resultaten van kinderstoeltjes,.Voordeel is dat je geen lid hoeft te zijn.Bovendien zijn het echt betaalbare prijzen.Wat ik wel nog als tip wil meegeven is voordat je een stoeltje op internet koopt ga eerst naar een gewone winkel en pas het stoeltje eens in de auto.Zo weet je zeker dat het stoeltje de perfecte pasvorm heeft.
    groetjes Chantal

15. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook nog veel profijt van de extra hoes ero heen.Mijn zoon vind knoeien met een koekje namenlijk een leuke bezigheid

Share This Page