Voordat ik mijn vriend 'aanval' () wil ik even jullie mening weten. Wij wonen in een winkelstraat met leuke kledingwinkels. Nu zijn mijn vriend en ik beide dol op winkelen, kleding etc en kopen we ook vaak iets. Alleen het laatste jaar valt mij steeds iets op. Ik ben vaak vanaf woensdag al bij mijn ouders en mijn vriend komt dan pas op vrijdag (ivm. zijn werk) en dan blijven we daar tot zondag. Nu is het íedere keer zo dat hij dan op vrijdag binnenkomt in nieuwe (dure) kleren. Hij koopt dus altijd kleding (stiekem? Zonder het in ieder geval te vertellen) als ik er niet ben. Dan komt hij hier binnen, ik zie het natuurlijk meteen en dan doet hij er heel makkelijk over. Dit frustreert mij enorm, vooral omdat hij juist degene was die deze week zei "We moeten het een beetje rustig aan doen hoor" (We hebben namelijk een verhuizing voor de boeg, net een nieuwe auto gekocht, vakantie geboekt etc) en dan koopt hij een broek van 200 Nu zitten we absoluut niet krap bij kas, het gaat ook niet om het geld maar gewoon om het feit dat hij steeds dingen koopt als ik er niet ben. Ik bedoel zoiets kun je toch overleggen of in ieder geval gewoon vertellen? Is het raar dat ik me hier best wel boos over kan maken? Ook koopt ie altijd alleen maar iets voor zichzelf, nooit iets voor mij.. Pff ben echt een beetje pissig :x
Meestal is het andersom haha. Maar zonder gekheid, ik zou het serieus aankaarten, wonen jullie samen? hebben jullie geen gezamelijke rekening dan?
Ja we wonen samen en hebben inderdaad gezamelijke rekeningen. Ik snap gewoon niet waarom dit stiekem moet
nou als je het kan zien op de rekening is het toch niet echt stiekem ... mijn man en ik overleggen ook niet echt met elkaar wat we kopen behalve de duurdere dingen ... geen kleding enzo hoor ... 200 euro is wel erg duur idd voor een broek ! die van mij zou wel eens wat meer mogen kopen haha die loopt al 2 jr in hetzelfde geloof ik en als ik het meeneem vindt hij het nix ... dus zoekt hij het maar uit !
Nou, voor dat ik het op de rekening kan zien heb ik het al wel in 'real life' gezien aangezien hij het gewoon aantrekt natuurlijk. Het gaat me er gewoon om dat dit nu voor de zoveelste keer gebeurt én als ik weg ben én dat hij er als we bellen ofzo niets over zegt. En dan ook als hij hier in zn nieuwe kloffie binnen komt lopen er niets over zegt en pas als IK iets zeg het zo weer afwimpelt.
Hihi dat is het andere uiterste. Die van mij loopt geen 2 weken in hetzelfde (Tot mijn grote ergenis..)
hier word qua dat soort dingen overlegd... Sowieso gaan we toch nooit apart shoppen dus o snel hebben we dat probleem niet.
Om dit soort vervelende situaties te verkomen (maar dan ben ik de koper) houden we ieder 300 euro per maand op onze privé rekeningen om zelf te besteden, hier kopen we ook onze kleding van (helaas gaat er bij mij nog 130 IBG terugbetaling vanaf ). Misschien voor jullie ook een idee?
Hmm is niet fijn als hij jou niet eens op de hoogte houdt als hij dingen voor zichzelf koopt. Mijn man laat mij altijd zien wat hij heeft gekocht en is ook altijd benieuwd naar mijn mening.. Hetzelfde geldt voor mij.. Daarom zou ik het ook aankaarten, in iedergeval eerst vragen waarom hij jou niets verteld of laat zien wat hij heeft gekocht. Is toch juist leuk?
tja vind het toch een beetje raar dat als je samenwoond samen rekeningen hebt en je moet dan stiekem spullen kopen. ook al heb je geld genoeg waarom moet hij het dan achter je rug om doen. wij kunnen ook kopen wat we willen en ik overleg het eigenlijk nooit maar savonds vertel ik wel wat ik gekocht heb.het is in ieder geval niet stiekem daar hou ik niet zo van.
haha nou mijn venter ziet het vaak niet eens als ik iets nieuws heb ! nou moet ik wel zeggen sinds de kleine er is koop ik 100x minder dan ervoor ...
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.. het is niet stiekem omdat jij het ziet en anders wel op de afschriften. Misschien zelf ook even flink gaan shoppen! Hier is het meestal andersom..
er zijn dus meer van die kerels. Mijne ziet zoiets ook niet. Lang geleden had ik blond haar en had ze rood laten verven. Het heeft 2 dagen geduurd voordat het meneer opgevallen was (vraag mij nu af, zou t hem wel opvallen als er n vreemde vrouw in zn bed ligt )
On topic, in het feit dat hij kleding koopt zonder overleg zie ik geen probleem. En dat hij zoiets niet aan de telefoon verteld ook niet. Denk dat zoiets een mannenkwaaltje is. Mijne zou zoiets ook niet vertellen, niet moedwillig, maar gewoon omdat hij daar niet aan denkt, is niet belangrijk genoeg. Het feit dat hij zegt dat er rustig aan gedaan moet worden en dan vervolgens n berg geld uitgeeft vind ik niet kloppen.
Mmm... Ja, dat lijkt mij ook het vervelendst. Dat je afspreekt minder uit te geven en dat hij dat dan niet doet. Zou ik niet tegen kunnen. Beetje raar toch dat ie er een beetje vaag over doet. Zou ie koopziek zijn?
wel slim van hem om het direct aan te trekken, dan kun je niet meer zeggen het terug te brengen.... Tja, het er over hebben lucht op. Gooi het voor zijn voeten. Begin met zijn eigen woorden: "we zouden het rustig aan gaan doen...." Succes
Idd dat doen wij ook. Iedere maand hebben wij nog ca 300 euro per maand op onze eigen rekening en daar halen we zelf onze kleding van. Wat mijn man dan koopt moet hij lekker zelf weten
Gedaan.. Z'n reactie: "Nou dan ga je toch morgen zelf ook wat nieuwe kleren kopen" En hij was van mening dat 200 voor die broek echt een koopje was. Ik vind het gewoon een beetje sneaky en achterbaks dat hij het totaal zonder ook maar iets te vertellen koopt, altijd nét als ik niet thuis ben. Terwijl hij weet dat ik het echt niet erg vind als hij iets koopt, ik koop zelf ook meer dan genoeg maar ik vertel het wel altijd. Vind ik wel zo netjes. Daarbij komen de afschriften maar eens per maand, en die gooien we zo op een grote hoop zonder er naar te kijken.
Wat is nu écht je probleem. Dat hij kleren koopt zonder dat je erbij bent of het geld dat hij eraan besteedt. Dat zou je hem duidelijk moeten maken. Je kan ook zeggen dat je het gezelliger zou vinden om samen kleren voor hem te kopen.