oplichting

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    we vermoeden dat we zijn opgelicht met het kopen van een telefoon via marktplaats. we weten het nogniet zeker maar hebben sterk de vermoedens. aangezien er snle mail contact was en sinds we een deel van het geld hebben overgemaakt niks meer hebben vernomen. diegene leek heel betrouwbaar met eigen zaak en kvk nummer. baal als een stekker. ben nu iig 100 euro armer. die ik waarschijnlijk nooit meer terug ga zien.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hoe lang heb je niets meer gehoort dan? NIet iedereen zit dagelijks achter het internet he

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heb eer gisteren voor het laatst contact gehad en heb ook al gegoogeld en toen kwam ik de naam tegen op een ite met oplichtings dingen dus vandaar dat we daar nu aan denken. koop wel vaker wat via mp en weet dat niet iedereen gelijk regeerd maar dit samen met het gegoogelde. denk ik er nu hard aan.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dan wordt het idd al wat aannemelijker ja

5. augustus

augustus Niet meer actief

Even aangifte doen he :)

En melden bij MP :(:

Balen zeg...

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je kan binnen een week toch het geld door de bank terug laten boeken?

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
  8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nee, dit kan niet! Dit kan enkel bij automatische incasso's. Ik begrijp niet dat mensen dat nog steeds denken.

In ieder geval, telefoons e.d. zijn ook geen spullen die je op mp moet kopen, of je moet ze op gaan halen. Sowieso 100 euro overmaken naar iemand die je niet kent vind ik nogal risicovol. Enne, voortaan eerst Google raadplegen en dan pas kopen ;)

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    het idd een risico maar de gegevens die in de verschillende mails stonden leken goed. heb inmiddels ook contact gehad met diegene die zijn gegevens gebruikt zijn dus ben nu zeker van oplichting.

op die site van oplichtingen is het ook gemeld.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nog even ter info: dat een bedrijfje een kvk-nummer heeft zegt helemaal iets hoor, iedere sukkel kan zich bij de kamer van koophandel laten inschrijven. Dat zegt helemaal niks over de betrouwbaarheid.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    me buurvrouw is ookal opgelicht op mp met een wii zei hebben aangiften gedaan en bij het forum van opgelicht stonden er al heel wat op over deze mensen.

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Mischien een rare vraag, maar je betaald toch pas als je het artikel overhandigd krijgt? Of zijn er mensen die het dan per post toe laten zenden.....

Ik koop of verkoop alleen iets via mp als ik de koper in persoon kan ontmoeten. Dus binnen 10km van mijn eigen woonplaats, zodat ik er naartoe kan rijden of zij naar ons.

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik verkoop ook veel via marktplaats.
    En ik wacht eerst altijd op het geld voor het erop staat, dan pas verzend ik. dus is normaal denk ik dat die oplichters het zo hebben gedaan.

maar ik zal nooit dure dingen op laten sturen en inderdaad altijd op halen, en doen ze dan alleen verzenden hebben ze mooi pech ;)

maar wel klote zeg, hopelijk komt het toch nog goed.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Sorry hoor snap niet dat jij direct zo reageert... ik heb het nooit hoeven doen dus wat weet ik ervan?

15. acire

acire Fanatiek lid

heel erg offtopic, maar noatje je banner klopt niet :oops: het moet zijn cause I've got you (dacht ik) of i have you
    nu raak ik er zelf van in de war, maar wat er nu staat is volgens mij niet goed :)

ontopic, inderdaad aangifte doen en contact zoeken met andere gedupeerden.
    in je eentje kun je hier namelijk niet veel tegen doen, wel als er meer mensen aangifte van doen

16. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    IK zou hier maar 1 les uit kunnen halen en dat is , koop nooit zomaar via marktplaats. Het is erg onbetrouwbaar

17. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik wil niet extra lullig doen, maar juist omdat je het niet weet zoals jezelf zegt, kun je beter dan ook niet zomaar iets roepen ;)

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ben ik niet helemaal met je eens maar de les is wel wij halen alles wel en maken geen geld meer over heb altijd verschillende dingen gekocht en altijd is het goed gegaan.

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb ook via MP een DVD gekocht voor 12,50 en kreeg een lege toegestuurd. Heb nog wel gemaild en ze zei dat ze een nieuwe zou sturen maar heeft dit nooit gedaan.

Gelukkig ging het niet om heel veel geld maar ik heb mijn lesje geleerd.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik zie nu pas dat ik heb geschreven "dat een bedrijfje een kvk-nummer heeft zegt helemaal iets hoor" dat moet natuurlijk zijn "dat een bedrijfje een kvk-nummer heeft zegt helemaal niets hoor"

Deel Deze Pagina