dure koffiemachine z'n geld waard

Discussie in 'De lounge' gestart door bokker31, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bokker31

bokker31 Lid

8 jul 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is de koffie uit die dure machine's als Seaco, Jura etc nu echt zo veel lekkerder dat ze het vele geld waard zijn boven bijv een simpel model van Nespresso?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Nespresso is een heel ander idee van koffie maken dan die van Saeco en Jura. Bij Nespresso is de truc dat het koffieapparaat niet zo heel duur is, maar moet je altijd dure capsules kopen (ongeveer 30 cent per kopje koffie).
    Saeco en Jura gebruiken koffiebonen. Die kun je op veel meer plekken kopen, en die kunnen véél goedkoper zijn dan de capsules voor Nespresso.

Dus kijk niet alleen naar de aanschafkosten van de koffiemachine, maar ook naar wat het je in gebruik gaat kosten. Ik vermoed dat na een paar jaar het Nespresso apparaat toch flink in de papieren loopt. (ik koop 3 keer per jaar voor ongeveer 100 euro koffie, om een idee te geven.)

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Volgens mij is dat een kwestie van smaak.

Maar bedenk wel dat Nespresso natuurlijk helemaal niet zo goedkoop is. De machines zijn wel goedkoper, maar reken maar eens uit wat die capsules kosten. Dan is een grote zak koffiebonen (of gemalen koffie) veel goedkoper. Als je dat over de jaren heen verspreidt denk ik dat je met een goede jura net zo duur of goedkoper uit bent dan met een nespressomachine.

Wat is duurder koffiebonen, cups of pads?

Reken maar uit dus. Als je goedkope bonen neemt en met zn tweeen gemiddeld 6 kopjes per dag drinkt (dat is weinig) dan betaal je aan nespressocups ruim 60 euro en aan goedkope bonen 20 euro. Is dus 40 euro winst. Per jaar 480 euro.
    Dat is al bijna het verschil tussen een goedkope jura en een goedkope nespressomachine.

Goh. Ik denk dat wij ook maar overstappen... :$

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Iemand tips voor een goede jura of seaco (volautomaat) die niet schreeuwend duur is?

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hangt er maar net vanaf wat je duur vind, en hoeveel koffie je drinkt

Ik drink t niet vaak, maar als ik koffie drink dan wil ik lekkere koffie, ik heb gekozen voor nespresso met cupjes want de koffie word daarin niet oud, wel zo handig als je niet degelijks leut.
    Dan maakt het mij niet uit dat t gemiddels wat duurder is, losse koffie krijg ik gewoonweg niet op voordat t oud is.
    Let wel, ik koop wel koffie van nespresso, want die nepcupjes van douwe egberts is niet om doorheen te komen

6. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Ik heb nespresso en wij drinken iedere dag koffie. Wij hebben ook gekeken naar een volautomatische koffiebonen machine maar wij vonden het gebruik daarvan veel te omslachtig. Ook het schoonmaken vonden wij te intensief. (persoonlijk)

Nu is het echt zo makkelijk, heerlijke koffie ook cappucino is echt heerlijk (met mooi melkschuim, lekker dik!) Ook echt heerlijke krachtige koffie en wij halen de koffie bij de bijenkorf. Heel veel keus, ook de specials zijn heerlijk.

Oke, het is iets duurder, maar wij hebben het voordeel dat het schoonmaken echt super makkelijk gaat, je hoeft alleen een knopje in te drukken en de koffie is klaar.

Tip: ga allebei uitproberen, hebben wij ook gedaan. Dan weet je zo wat je fijner (en lekkerder) vind.

Groetjes jopa

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier een Jura...en ik wil hem nooit meer kwijt! Topmachine, makkelijk in onderhoud en lekkere koffie!

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Ik wil ook wel heel graag een ander koffiezetapparaat dus ik lees even mee.. Senseo vind ik gewoon niet meer lekker en zoveel koffie drinken we niet meer dus dan mag hij best luxe zijn.

9. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
    Ik heb een Saeco gehad, maar die nooit meer. De koffie werd niet goed warm en de klantenservice zei keihard dan moet je de kopjes van te voren opwarmen :(
    We hebben nu een siemens deze Siemens TK589NL espresso/koffie volautomaat
    Deze wordt wel goed warm en is handig om ook cappuccino mee te maken.

10. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
    O ja die siemens is ook zelfreinigend.

11. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook een volautomaat en ik vind het ook ideaal.
    TCA7121RW
    deze heb ik :D en ik zou niet anders meer willen.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben een nespresso machientje. Ik heb een aparte melkopschuimer van lattemento. Ik vind de capuccino heerlijk. En het is supermakkelijk.
    Als je echt veel koffie drinkt per dag zou het wel kostbaar zijn. Maar ik drink zelf maar 1 kopje per dag en ik werk
    2 dagen per week dus dan drink ik thuis geen koffie. En mijn man drinkt alleen in het weekend 1 kopje per dag.

Bij een restaurant betaal je gerust 2 a 3 euro voor een capuccino, dus waarom zou ik er dan een probleem van maken om thuis een echt lekker bakkie te drinken voor max 50 cent (incl melk en suiker)

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb een Jura Ena 7, wat een geweldig apparaat!
    Aanschafprijs is zo rond de 700 euro.
    Kosten die er bij komen zijn de aanschaf van reinigingstabletten en ontkalkpatronen (hier niet nodig, wij hebben een waterontharder).
    De koffiebonen kun je zo duur maken als je wilt. Die van de Hema smaken goed, hier kopen we ook regelmatig lekkere koffie bij de speciaalzaak.

Ik heb hem nu bijna een jaar en ben er nog steeds helemaal happy mee. Heerlijke koffie, espresso, cappucino in een handomdraai.
    Altijd een vers gemalen bakkie, wat kan daar nu tegenop?

Senseo smaakt naar slootwater, vergeleken met de koffie die uit dit apparaat komt.

Nadeel: ik vind nu overal de koffie vies.....vooral die slappe hap op mijn werk, bah! :)

Wij hebben gekozen voor het merk Jura omdat die alleen maar koffieapparaten maken, lijkt mij dat ze er dan wel verstand van hebben.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wij heben een Phillips Seaco, maar hoe t smaakt gen idee heb geen kofiebonen nog LOL

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben ook zo'n serieuze bonenmaler :) weet niet hoe het ding heet, drink zelf geen koffie, maar mijn vriend behandeld het als zijn kostbaarste bezit...

16. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook een nespresso! Ik zweer erbij, echt een verbetering tov de senseo.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Haha, zeer herkenbaar.... ik ben er ook superzuinig op.
    Elke dag schoonmaken, verse boontjes erin, vers water erin... het is een heel ritueel.

18. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Kan je in zo'n bonenmachine ook gewoon al gemalen koffie gooien? ( dus in het bonenreservoir )
    Scheelt dan toch weer in prijs namelijk.

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik hou ook van koffie. Mijn schoonouder hebben een Jura, heerlijke koffie maar hij is veel te duur. Ik heb nu een koffiezetapparaat van DE maar ik zag dat DE ook nieuwe apparaten heeft. Een koffiezetap. met verse bonen. Je hoeft dan ook maar op een knopje te drukken. De prijs valt mee en je kunt een kan zetten wat ook handig is bij een verjaardag.
    Succes met je keuze.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ik lees mee, ik wil mn man er een cadeau doen voor zn verjaardag, Hij drinkt zelf graag een goeie cappuccino en hij proeft wel echt het verschil met een senseobakkie of een goeie koffie uit ene speciaalzaak. Zelf drink ik helemaal geen koffie. Dus zo'n duur Jura apparaat gaat me te ver. Maar omdat hij maar af en toe een lekker kopje drinkt mag de koffie op zich best wel wat kosten.
    Koffiebonen lijken me dan wel een goeie combi van goedkoop maar lekkere koffie, maar voor verjaardagen vind ik het ook wel handig als er een kan gezet kan worden...
    zoek, zoek, zoek...

Deel Deze Pagina