Mijn zoontje had vrijdag een rugbyshirt van Primark aan. En het was het net niet. De kleur, de vorm, het model, nee...toch maar weer z'n Hilfiger aan maandag
Het is een goede vergelijking. Nu heb je het over 4 keer zo lang staan en 6 keer zo goed ruiken en 10 keer minder hard steken, dat zijn kenmerken om iets te kopen. Als ik iets koop, kijk ik naar de kenmerken en niet de merk. Wat boeit mij het nou? En voornamelijk wat boeit het mijn kind.
Oh en mijn jongste zoon is nogal een spugerd. Zoo zonde van z'n Ralph Lauren shirtje. Maar ja, in de wieg ligt een shirt van RL lekkerder dan een shirt van Wibra. En het ziet er stijlvoller uit natuurlijk.
ja Yukl, sommige mensen hebben hun oordeel al klaar over anderen terwijl ze die niet eens persoonlijk kennen. En hebben het gevoel zich daar heel erg tegen af te moeten zetten.
maar dat zegt toch meer over de ouders dan over de merkkleding kom op zeg! niet alle mensen die merkkleding kopen spelen golf en doen aan tennis kijk eens wat verder....
Hahaha ja jij schrijft wat ik net nog dacht, ging het net geen 24u goed @redchevy: dan wel een MERK cola he, geen huismerk daar doen we niet aan
Kijk, ik snap jou wel hoor. Ik koop namelijk net zo hard merkkleding als niet-merkkleding. Ik kijk namelijk niet alleen maar naar merk, ik kijk of het vooral leuk is. Maar feit blijft wel dat Noppies zich een stuk beter houdt dan bijvoorbeeld Wibra. De kleuren blijven mooi, ze blijven mooi in model en ze krimpen niet bij 40 graden. Laatst heb ik zelfs een pyjama van de Action gekocht. Na 1 keer wassen was ie net zo breed als hij lang was. Tsja, als je dat niet erg vindt, dan moet je dat doen. Ik vind alleen dat je wel erg oordeelt over mensen die merkkleding kopen. Zo zijn niet alle mensen hoor. Ik zie zo vaak kinderen met merkkleding aan. De ene draagt "Ralph Lauren" en de ander "gewoon een polo (ook van Ralph Lauren). Het is maar net wat je tegen je kind zegt. Wat jij ze zegt, dat leren ze. Als jij een polo van Ralph Lauren net zo behandelt als een polo van de Zeeman, zullen de kinderen het verschil niet zien.
dds, waarom nou meteen weer zo heftig? Ik koop wel eens merkkleding ja, omdat het in verhouding beter blijft. Verschil tussen bloemen bij de appie heijn of bij de bloemist. Daar betaal je dan dus voor, ja! Kleren zijn niet belangrijk? Tuurlijk wel! Om je lekker in te voelen, je straalt uit hoe je bent met wat je draagt. Het zit lekker, om de stof/kwaliteit maar zeker ook omdat je merkt dat het je mooi staat! Ik heb trouwens ook alles in de kast hoor. Ben gek op Bakkaboe, Hema regelmatig, maar Noppies past haar gewoon het beste, dus dat koop ik heel vaak op marktplaats. Maakt me echt niet uit dat er een merklabel in zit (die ziet niemand hoor, ze gaat niet naar het KDV ofzo), maar het staat een stuk mooier en de broeken passen veel beter doordat het smal valt. dds, maar je ziet toch bijvoorbeeld dat bepaalde merken je kind beter passen of fijnere stof hebben? Ik koop nu veel Noppies. Niet om Noppies, maar omdat ik dus eerst naar de kenmerken heb gekeken en die nu ken. Zouden er echt mensen zijn die merkkleding kopen alleen om het merkje? Dat lijkt me idd duf, maar volgens mij gaat het daar in dit topic helemaal niet om. Bijna alle mensen hier hebben het over betere kwaliteit of leukere kleding. En tsja, als ik ook een fulltime baan had, dan liep Juul misschien ook wel altijd in merkkleding. Staat haar super! Maar ik geniet van het thuis zijn, en van tweedehands shoppen Redchevy, doe maar een wijntje
Nou ik vind wel degelijk verschil in kwaliteit van merk/non-merk. En dat verschil merk ik al bij ondergoed in pyama's! Oke niet de duurtse dingen die er zijn....maar ondergoed en pyamas (zeker voor mijn dochter van 5) haal ik echt niet meer bij de Zeeman of Wibra....echt met 2 x wassen en in de droger(ja dit soort dingen gaan in de dorger) is t van pyama met lange broek, omgetoverd naar een shortama. Elastiek van de onderbroeken lubbert als een gek, hemden worden naveltopjes etc..... Dus ik betaal liever ietsje meer bij de Hema, want dat blijft gewoon mooi