Ik vind dit een beetje klinken alsof een kindje dat tweedehands of 'goedkope' kleding draagt er niet leuk uit kan zien. Ik koop vooral kleding bij Wibra, Zeeman, Hans Textiel, H&M en ook tweedehands. Oké, spijkerbroeken voor m'n zoontje haal ik niet meer bij Wibra of Zeeman, want dat zijn wel erg vormeloze dingen. Maar ik vind het gewoon zonde van m'n geld, dure merkkleding, ook nu m'n zoontje 3 is en dus wel wat langer in een bepaalde maat blijft zitten. Niet dat ik geen geld zou hebben voor wat duurdere kleding, maar zoals al werd gezegd; het maakt hem niet uit. Hij is met een truitje van 3-5 euro net zo blij (het gaat er hem meer om wat er op staat, of welke kleur het is). Ik besteed het geld dan liever over een paar jaar, als hij zelf echt voorkeuren gaat krijgen (of hij er door de kinderen die wel altijd gewend zijn merkkleding te krijgen op aangekeken wordt dat ie er merkloos bij loopt, want zo zit de wereld ook nog eens in elkaar). Jelle's kleertjes van zo'n beetje de eerste 2 jaar zijn ook nog gedragen door de tweeling van een vriendin van me, en m'n neefje... en als de tweede ook een jongen was geweest hier, dan had die dezelfde kleertjes ook nog wel een keertje aan gekregen, voor zover ze er nog goed uitzien.
Ik koop de kleertjes vooral bij Prenatal, C&A, H&M, Hema en zeeman! Ook kijk ik regelmatig op marktplaats en ik heb hier ook al een oproepje geplaatst voor leuke kleding! Merkkleding, al zou ik het willen, ik kan het echt niet betalen, maar mijn kerels groeien zo hard en ze kosten echt al genoeg, ik zou het zonde vinden van t geld...
Spijkerbroekjes wil ik nog wel eens merk doen, gewoon omdat ik die veel stoerder vind. (Hoewel sommige broekjes van de H&M ook stoer zijn. Heb nog een heel gave met een print op de broekspijp en als de pijpen omvouwt heb je een printje van de tekens uit een kaartspel.) Maar wel in de aanbieding of 2de hands. Zo heb ik een ongedragen Vingino broekje omdat iemand haar zoontje daar veel te smal voor was voor 19. Of nieuw uit de collectie van vorig jaar. Moet wel zeggen dat nu ik weet dat nummer twee ook een jongen is, ik het makkelijker vind om naar de wat duurdere kleertjes te kijken, omdat die ze dan eventueel ook nog aan zou kunnen. Ik heb voor mijn zoontje best veel kleding van de H&M. Die vind ik leuk en betaalbaar. C&A vind ik het over het algemeen net niet en zeeman en wibra moet je maar net iets vinden. Alhoewel ik moet zeggen dat die vreselijk dure longsleeves van de zeeman (1,50 ps) hier in maat 68 en 74 veel gedragen zijn en onverwoestbaar op nummer twee liggen te wachten. Je kunt amper zien dat ze gedragen zijn. Name it heeft ook leuke kleren, maar dan wel in de opruiming!! Maar als ik berichten voorbij zie komen van trainingspakjes van D&G met een nieuwwaarde van 250 in maat 56 val ik stijl achterover. Dat geld heb ik niet en dat heb ik er ook zeker niet voor over. Eerlijk gezegd is het maar net hoe mooi ik iets vind.
Onze kinderen hebben vaak merkkleding aan, eigenlijk altijd.BEhalve rompers die zijn meestal van de HEMA. Ik vind het fijn als ze iets aan hebben dat niemand anders heeft. En wanneer ik bij HEMA, C&A, H&M, Wibra of wat dan ook kleertjes koop, fddan heeft de halve stad dat. Plus het feit dat ik me dan stoor aan de pasvorm en kwaliteit van de stofjes....
Merkkleertjes koop ik via MP. Tot op heden nog niet teleurgesteld geweest. Zo kan je voor een klein prijsje hele leuke pointer.lieff,mexx,hillfinger en ga zo maar door merken kopen. Ons kereltje zit er als een up townboy bij in zn merkjes maar het heeft me amper wat gekost. Hij heeft meer merkkleding in zn kast liggen dan ik ooit gehad heb hihhihihihi..........
Merkkleding bij 2 kwijlende,spugende en ik-smeer-alles-wat-plakt-aan-mijn-outfit dreumesjes gaat 'm hier echt niet worden, hoe leuk de merkkleertjes ook mogen zijn. Ik vind het gewoon doodzonde van het geld! Ze hebben hier beiden 2 'dure' setjes liggen en de rest komt allemaal van 'goedkope' winkels al de H&M, Hema, V&D, C&A etc.etc. Vind het wel best. Als ze straks groter zijn en langer met een maat doen zullen er ook wel kleertjes komen van betere kwaliteit en die lang meegaan.
Ach, je kan niet bij de ander in zijn portemonnaie kijken! Mijn zoontje heeft aardig wat van H&M omdat hem dat goed past en dat wordt aangevuld met Vingino, IKKS, Imps & Elfs, Ralph, Burberry etc. Dochterlief past H&M zelden en ik vind het niet mooi voor haar dus zij draagt over het algemeen wat duurdere dingen. Van Zara tot Burberry. Merken als Mexx, Name It maar ook Prenatal vind ik niet mooi. Oja, rompers waren voor mijn zoontje eigenlijk altijd van Hema maar ook die zijn voor dochterlief te wijd. Tweedehands koop ik eigenlijk nooit. Meer omdat ik het 'gedoe' vind en omdat manlief er op tegen is dan om andere redenen. Ik vind trouwens dingen van Armani, Gucci en D&G vaak heel lelijk.. Smaken verschillen he? Merkkleding onzin? Nee, voor ieder wat wils!
Het maakt mij niet uit wat voor merk er op de kleding staat. Ik vind het veel belangrijker dat de kleding leuk staat en vooral dat de pasvorm goed is. Dus bij ons hangt er vanalles wat in de kast.
ik koop eigenlijk overal wel, maar merk wel dat de wat duurdere kleding wel mooier blijft. Er is wel een grens trouwens. Meer dan 25 euro betaal ik niet voor een shirtje ofzo. Meestal koop ik van noppies, babyface, soms mim-pi..
Hoi hoi, ik kijk vooral naar wat ik leuk vind! De ene keer vind ik iets leuk van c&a en de andere keer koop ik een setje van noppies er zit bij mij ook wel een grens aan natuurlijk maar als ik bijv een jasje zie wat precies is wat ik in gedachten heb dan maakt het me niet uit van welk merk het is! En de prijs maakt me dan ( tot in beperkte mate ) ook niet zoveel uit! Als je alleenmerk kleding koopt omdat het merkkleding is ( ik heb zo'n collega) dan vind ik het wel een beetje onzin ! Maar ja dannog moet iedereen dat zelf weten....
Hier hangt van alles in de kast tweede hands, zeeman, wibra, bakkaboe, v&d, h&m, zara, hema esprit, mexx, duckey beau, noppies, feetje, cakewalk.. De pasvorm en of het haar leuk staat, vind ik belangrijker als het merkje wat erin staat maar hele dure merkkleding vind ik echt wel onzin, ik heb tot nu niet iets duurders gekocht dan 30 euro...
Ik koop niet vaak merkkleding en als ik het koop, dan in de uitverkoop. Tweedehands koop ik nooit maar ik krijg wel vaak kleding van mijn vriendin. En ik heb 3 jongens dus onderling schuift er wel wat door. Outfit van de jongste voor vandaag; Romper van de Hema Trui van Esprit Broek van de Zeeman (die trouwens 75cent kostte in de opruiming)
ik vind het geen onzin. ik koop wel merkkleding voor mijn meisje. Zowieso omdat ik kwaliteit beter vind maar ook omdat ik het gewoon fantastisch vind om mijn meisje in mooie kleren rond te laten lopen. Ik kan me dan helemaal super trots voelen en er volop van genieten... Verder vind ik duur zo relatief. Ik koop vaak in outlet/sale soms marktplaats en later verkoop ik het weer. En omdat het merkkleding is krijg je er best nog veel voor terug. Bijvoorbeeld een jottum jurkje in de outlet voor 50 euro daar krijg ik misschien nog wel 30 euro voor terug. Dan heb ik er 20 euro voor betaald uiteindelijk. Verder hoeven wij niet super op de centjes te letten (niet dat we rijk zijn ofzo) maar van de kinderbijslag, dingen die ik op marktplaats verkoop en af en toe wat extras kan ik het makkelijk betalen. Verder moet ik zeggen, ieder zijn smaak maar van Zeeman en H&M hou ik absoluut niet. Hema vind ik soms wel ok.
Hier best weinig merkkleding. Vind de kleding van de goedkopere winkels ook prima. Zeker nu dat ze zo hard groeien en veel knoeien. Koop liever iets goedkopers waar ik als er vlekken in komen het minder zonde vind als het dure. We kunnen nu goed leven maar geld voor dure merkkleertjes hebben we niet.
Ik vind het geen onzin als mensen merkkleding kopen voor hun kleintjes. Zelf kopen we geen hele dure merkkleding meestal van Noppies, Name-It, Babyface, H&M, Esprit, Hema of Prental. Ik zou bijv. nooit 50 euro uitgeven voor een 1 shirtje. Als hij straks iets ouder is en minder snel groeit denk ik dat ik wel eerder merkkleding zal kopen.
Voor een baby vind ik het zeker onzin, die hebben iets soms maar twee keer aan en dan zijn ze er al weer uitgegroeid. Nu J. groter wordt, merk ik dat ik toch vaak op merkkleding uitkomt (maar niet de extreem dure, dus bv. Epsrit of Name it ipv Bengh en Jottum). Dit valt bij haar over het algemeen beter (Zeeman ed valt vaak veel te wijd) en het gaat gewoon langer mee, dus dan vind ik het de investering waard. Maar ik koop ook bij de H&M, C&A, V&D, Hema, Wibra, Primark en als ik het leuk vind en het goed valt ook bij de Zeeman en de Hans Textiel. Het ligt er gewoon aan. Dat het leuk is en goed valt, vind ik eerste vereiste, daarna kijk ik naar hoeveel het kost. Maar ik ga geen 100 of 200 euro aan één kledingsstuk uitgeven (in ieder geval voorlopig nog niet, kan me voorstellen dat later een jas of paar schoenen dat wel kosten, maar voor een jurk oid vind ik het onzin).
Ligt ook aan wat de portemonnee aan kan denk ik. Kleding zoals Jottum, Burberry en weet ik wat nog meer, dat kunnen wij gewoon niet betalen. Kies dus liever voor wat meer betaalbare kleding. Maaaarrr.....scoor wel graag dingen van Vingino bijv via mp. Dit is wel een merk wat erg mooi vind. Nu trek ik mijn kids niet zomaar wat aan, wil wel dat ze er netjes en modern bijlopen. En vooral voor mijn zoontje, kom ik soms uit in de wat duurdere dingen. Want ja, voor een jochie vind ik de keuze echt veeeel minder. Kon ik vroeger voor mijn dochter bijv bij de Wibra vaak iets leuks scoren, voor Tim kan ik er nooit iets vinden. Bij een meid kun je ook wat extra's doen, zoals haren etc. Mijn zoontje draagt alleen spijkerbroek en er iets op. Ja en van spijkerbroeken ga ik er geen 10 in de kast hangen, dus dan koop ik liever een paar wat duurdere. ff top the point, nee ik vind merkkleding zeker GEEN onzin. Het zal mijn kind daarintegen WEL een rotzorg zijn wat hij aan heeft. Nou ja, Tim dan, Eva van 5 heeft al een eigen mening
Nee vind ik niet, als wij er het geld voor hadden dan zouden mijn dochters alleen maar dat dragen, ik vind cakewalk, bengh, mim-pi helemaal geweldig maar ja mijn beurs niet helaas Hier is het dus veel Hema en H&M af en toe koop ik eens wat anders. Voor de jongste laatst wat cakewalk gekocht met 50% korting en gister voor de middelste een shirtje nieuwe collectie van mim-pi maar eigelijk vind ik dat al te duur. (25 euro).
Ik vind het niet nodig. Mijn oudste loopt met name in kleding van de H&M en voor de jongste heb ik laatst leuke shirts gekocht bij de hema. Ik koop ook wel eens noppies, esprit, mexx ed. maar met name in de uitverkoop. Nog duurdere merken vind ik echt belachelijk prijzig, daar loop ik zelf niet eens in. Dat vind ik echt zonde van het geld. Een keer een dure jas omdat het echt een hele mooie jas is, oke. Maar standaard de hele garderobe in die dure kleding vind ik gewoon verspilling van het geld, ook al zou ik het wel hebben. Mijn vader heeft geld in overvloed en shopt ook gewoon voor mijn broertjes en zusjes bij de H&M. De kinderen vinden dat prima Af en toe krijgen ze wel een duurder item, zoals de oudste laatst uggs, maar dat waarderen ze dan ook extra omdat het niet standaard is. Bovendien, een aantal dure merken vind ik zelfs ronduit lelijk, veel te kitscherig.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als ik meisjes had gehad, ik wel wat duurder had geshopt. Meisjeskleding is geweldig Maar voor jongens vind ik het allemaal zo ontzettend standaard, ik zie niet bijster veel verschil tussen merken.