(dure) (merk) kleding onzin?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinatjuh, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Leuk topic :D Ik was tijdens mijn zwangerschap zo bedreven geworden in het vinden van merk-koopjes dat ik Hema op een keer te duur vond haha. In onze straat zijn in het afgelopen half jaar 4 kindjes geboren (nieuwbouwwijk..) en ik vind het leuk dat de mama's steeds rond onze zoon staan en vragen waar ik zijn leuke vestje oid vandaan heb. Hij draagt nu veel Mexx en Noppies (sluit mooi bij hem aan) en heb ook Olily, Esprit, Kidscase en wat Scandinavische merken, en H&M en Hema. Maar dat laatste vind ik minder leuk: zit minder mooi en het is zo standaard.

Niet dat het voor de kindjes wat uitmaakt, mijn zoon lekt gewoon door zijn luier heen ongeacht of daar zijn Hans Textiel of zijn Olily romper vies van wordt ;) En de kindjes van de buren in Prenatal of Hema kleding zijn net zo lief en schattig (en verwend ;)) als onze zoon.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wat is nu precies jouw bijdrage aan dit topic?
    Het is toch de vraag van ts waar het om draait gewoon of niet?

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    En toch merk ik wel dat de pyjama van de wibra die wij nu hebben echt geen vorm meer heeft, maar dan ook letterlijk...
    Ik heb wel eens eerder daar pyjama's daar vandaan maar die waren niet zo vormeloos als deze die ik nu heb.;)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ikheb niet heeel het topic gelezen!!

Wat vind je een duur merk?

Esmée draagt nu veel, lief! noppies, name-it.. maar er hangt ook, barbara farber (shirts hiervan), Gymp, prenatal in haar kast.

jottum , mim-pi, jurken van barbara farber vind ik geweldig! maar zonde om nu te kopen, want ze loopt nog niet.. zulke jurken vind ik mooier als ze loopt! :)

AL die merken heeft ze aan omdat IK ze mooi vind.. Ik moet heel de dag naar haar kijken :p dus doe ik haar aan wat ik mooi vind..

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mee eens
    kleertjes van merken die ik mooi vind hebben inderdaad geen grote letters en emblamen op de kleding
    hou ik ook niet van
    vaak is het juist heel subtiel en dat vind ik zelf ook mooier hoor!

6. tulip

tulip Niet meer actief

bij ons op het kdv een meisje dat uitsluitend loopt in van die shirts met gouden glitters waar dan gucci ofzo opstaat, ja dan koop je het voor het merk denk ik. Maar de merken die ik bv in het shopaholic topic voorbij zie komen, daar zie je niet eens aan welk merk het is. Dat staat er toch ook niet aan de buitenkant op???? Dan zien alleen nieuwsgierige kdv juffies het (zoals ik;) die dan even in de labeltjes kijken om te zien waar ik het voor mn eigen dochter kan kopen:)

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij kopen wel merk kleding
    Noppies, Hilfiger, Vingino, le chic Salty dog en zo nog wat merken.
    Ik koop ook bij de Zeeman en de wibra en Hema heeft ook hele leuke dingen oja en C&A ook hele leuke dingen :D
    De Zeeman spullen krijgt ze aan naar het KDV omdat ze daar toch niks nut is. Want het gaat mij helemaal niet om dat mensen kunnen zien dat we het kunnen betalen!
    De durdere Merken zitten gewoon veel beter.
    Megan is een klein tenger ding en veel dingen zijn snel de wijt voor haar en dat vind ik dan stom staan.
    Ik probeer leuke combi's te maken van haar dure dingen en haar goedkopere.
    En als iemand me gek vind omdat ze een winter jas van Hilfiger heeft met een sjaal en wantjes van het kruidvat.........dan vinden ze me maar gek :D

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik koop gewoon kleding die ik mooi vind.
    Of dat nou van Tommy Hilfinger is of van Prenatal/Hema etc.. maakt me niks uit

Primark is erg goedkoop, daar koop ik kleding voor spelen en kdv, maar ze hebben ook truitjes van Hilfinger 40-50 euro en jassen voor 120 euro.

Als ik het mooi vind, koop ik het ongeacht de prijs.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het is duidelijk dat bijna niemand weet dat couture (nog even meer dan 'merk') helemaal niet in lage lonenlanden wordt gemaakt... maar doodgewoon in Napels (door de maffia!) en dat je shirtje van de Zeeman, H&M inderdaad wel in China, Bangladesh, India, Thailand etc etc worden gemaakt...

Beetje vreemd om met iets te 'schermen' waarvan je eigenlijk niet weet hoe het werkt...

En verwend? Ooh.. ik heb hier heel wat verhalen gelezen van heel wat mama's die beduidend minder besteden aan de kleding van hun kroost dan ik (meestal omdat zij het niet kunnen) en waarvan ik zeker weet dat hun kinderen veeeeeel meer verwend worden dan die van mij.. wat een kortzichtige uitspraak zeg. Best dom eigenlijk

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    waarom is er geen smiley met klappende handjes

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nogmaals 1x die smiley van hyves met klappende handen:)

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik lach me dood in dit topic :D

En als we dan toch met 'verwend' gaan strooien ;) ...... Ach beter verwend dan verwaarloosd ;)

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    laaaaatste keer
    nog 1x hier
    de klappende handjes van hyves smiley:)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Forbes lijst met de rijkste mensen ter wereld:
    Forbes list of billionaires - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja, die arme directeuren van 'budget'winkels als de Aldi, Ikea of H&M hebben het zwaar hoor. Gelukkig verdienen die niets op de productie tegen lage lonen in voornamelijk derde wereldlanden. Dream on...

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hahaha :D

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oeps even mijn eigen quote van vanmiddag erbij gepakt.

Dames het was een mening.

De vraag van t.s was of er meer mensen waren die het onzin vinden en ik gaf dus mijn mening. En mijn mening is idd dat ik het onzin vind.

Je moet vooral doen wat je zelf wilt. ;)

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja jouw mening is dat je het onzin vindt. Maar dat je erbij zegt dat verwende nesten merkkleding dragen, dát vind ik onzin.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Leg toch niet op elke slak zout. ;)

19. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Dat is niet op de korrels zout leggen dat is gewoon niet nadenken en klakkeloos een vooroodeel die overigens nergens op slaat, neerkalken.

20. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Oorspronkelijk geplaatst door LovelyDK
    Ik lach me dood in dit topic

En als we dan toch met 'verwend' gaan strooien ...... Ach beter verwend dan verwaarloosd

Mijn dochtertje heeft een romper gekregen met die tekst, geweldig! En...helemaal waar!:D

Deel Deze Pagina