ik weet niet hoe het over komt maar ik vind het geen onzin om merkkleding te kopen. Het is maar net wat iedereen mooier vindt en wat je het waard vindt om er meer voor te betalen. Zoals ik al zei wij hebben gewoon niet heel veel te besteden en daarom kunnen we het gewoon niet. En ik vind ook dat er door mensen dan niet moeilijk gedaan moet worden als er een gat of een vlek inkomt (duidend op die vriendin) Maar als ik een duur merk zou kopen en er komt een gat in, dan vind ik dat echt zonde! Maarja, het blijft een kindje en die letten niet op dat ze niet knoeien met hun eten of spugen met de melk. Dus ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt en wat de portomonee kan betalen. En ik wilde alleen maar zeggen dat ik Tycho er ook leuk uit kan zien met kleding van de Hema, zebra of zeeman. xxx
Als het even kan koop ik alleen merk. Simpelweg omdat de kwaliteit gewoon goed is, en het niet na 1x wassen als een krant uit de wasmachine komt. De basics van V&D, soms C&A. H&M, Zeeman kom ik nooit. Natuurlijk heb ik overal wel eens wat gekocht, en aan de hand van ervaringen, weet ik wat ik wel en niet wil.En wat mooi blijft en wat niet. Natuurlijk heb je ook wel eens een miskoop van een bepaald merk,maar dat heb ik eigenlijk maar 1x meegemaakt. Net als vele anderen geniet ik er gewoon van als mijn kinderen er mooi verzorgd bij lopen, en eens wat anders aan hebben als andere kinderen. Daarnaast vind ik het ook echt wel zichtbaar aan de kinderen vind ik. Heel veel kinderen zit Wibra kleding gewoon niet mooi, simpelweg omdat er geen silhouet inzit, vormloos is. En dan staat het een kind ook niet mooi,ongeacht de kleur. Mijn kinderen mogen in alles spelen, dat kan me niet schelen.
"onzin" niet echt maar wel "onnodig" ...in elk geval in de eerste 4/5 mnd.... ik vind als mn kindje een tijdje wat langer een maat aan kan het wel leuk wat van merk te kopen...maar tot nu toe heeft ie alleen maar h&m, v&d, hema etc aan...harstikke leuk! we hebben wel een pakje van Raplh, Dior en dingne van Noppie sofzo..maarja dat zijn gewoon uitzonderingen... ik vind trouwens een winterjas wel nodig van een merk...en schoenen ook op dne duur dan... maar rompers van 15 euro per stuk doe ik niet aan
Ik vind het leuk om merkkleding voor de kids te kopen. Ik vind het absoluut geen onzin om merkkleding te kopen, hoewel de eerste maanden ik ook weinig dingen heb gekocht die duur waren. Helaas kunnen we het ons niet altijd veroorloven. Maar ben dan net zo blij met kleding van goedkopere merken.
Ik koop voor mijn kids meestal Noppies, Lief!, Mexx, Barbera Farber, Petit Bateau (rompers) en voor mijn oudste vooral Vingino. Oh en ook Hema trouwens en wil gaan kijken voor Bakkaboe (zeg ik al 2 jaar). Je geeft toch uit wat je zelf te besteden hebt, en waarschijnlijk als ik het kon betalen zou ik ook wel voor de duurdere merken. Zeg nou zelf, als je zelf in duurdere merken zoals Burberry, D&G etc loopt kun je je kind toch niet in Zeeman laten lopen? Dan kies je toch automatisch een merk wat bij je eigen kledingstijl past?
maar dat zegt toch meer over die vriendin dan over dure kleding.... mijn meisje mag gewoon kruipen spelen vies worden enz enz
Oh dat lees ik ook wel hoor. Maar stel dat ik zeg dat ik het onzin vind, dan betekent dat toch niet dat ik mensen die het wel kopen, onzinnige mensen vind? En met afgeven op andere mensen, dan denk ik aan zinnen zoals, je bent gek als je merkkleding koopt..bv
koop m wel over van je geef je er 30 euro voor koop jij lekekr 6 broekjes van 5,00 voor je 30,00 euro koop ik een mooie jurk van mim-pi deallll
Ik zie dus nooit kinderen in dezelfde kleren lopen als mijn zoontje, terwijl hij toch vrij gangbare kleding draagt.
Tja, aan de andere kant, er wordt ook gezegd "mijn kind krijgt merkkleding, want ik wil dat hij/zij er leuk uitziet." Maw, een kindje wat goedkope(re) kleding aan heeft ziet er niet leuk uit? Ook een beetje kort door de bocht lijkt me. Zoals ik eerder al aangaf draagt mijn dochter geen merkkleding en vind ik (en anderen met mij) toch dat ze er altijd hartstikke leuk uitziet. Feit is natuurlijk wel, dat de kans dat ik een kindje met dezelfde broek/trui/jurk etc. tegen kom nou eenmaal groter is dan als ze dure kleertjes zou dragen. Maar ja, so be it, het budget is hier zeker niet toereikend om elke keer kleding van een duur merk te kopen. En ja, eerlijk is eerlijk, ik vind de kleertjes van bijv. Noppies en Esprit e.d. ook vaak wel wat leuker en origineler dan die van de Zeeman. Maar wat niet is, is niet. Als ze straks langer in 1 kledingmaat zit ga ik wel weer wat duurdere kleertjes kopen, simpelweg omdat ze dan ook langer mee moeten en ik natuurlijk ook wel merk dat truitjes van de Zeeman er eerder verwassen uit gaan zien dan van de Noppies. Maar ach, tegen de tijd dat het nu verwassen is, is ze er alweer uitgegroeid .
Lekker belangrijk zeg. Ik mag het toch wel onnodig of onzin vinden om dure merkkleding te kopen? Dat is mijn argument om het niet te doen. Ik zeg daarmee toch niets over mensen die het wel doen? Dat maak jij er van.
Dat maak ik ervan? Dan moet je opletten wat er gebeurd als je zegt dat het onzin is om kleding bij de zeeman te kopen ! Ik vind sowieso heel het doel van dit topic een groot vraagteken? Wat maakt het uit wat iemand uitgeeft aan kleding??
Ja dat maak jij er toch van? Ik vind het onzin om dure kleren te kopen, maar het maakt mij echt niets uit dat jij het wel doet. Ik geef weer veel te veel geld uit aan andere dingen, en zo heeft iedereen wel wat. Wat maakt dat nou uit?
er wordt gezegd dat niet merkkleding (bijv zeeman en h&m) net zo leuk is... nou ik vind van niet. Maar dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar ik zie het gewoon aan de vorm/soort stof dat het van de zeeman vandaan komt (en dat is niet slecht, alleen vind ik het echt niet mooi)