En ik ben ook van mening hoor dat een kind ook er leuk en verzorgd uit kan zien zonder merkkleding aan, sluit me daarbij helemaal aan! Wat ik bedoelde te zeggen was: zolang je t kunt betalen why not? Vind t taltijd wel stoer staan bij onze mooiboy, maar vind zijn kleertjes vd Hennes en ondergoed vd zeeman en hema ook geweldig staan.... Leuk en verzorgd uitzien heeft idd niets te maken met merkkleding dragen, maar als je t kunt betalen wrm niet?
Ja die vind ik ook geweldig! Past goed en indd wat dikker dan die van de hema. Ik ga er binnekort een paar shoppen in 1 maat groter! xxxx
Aaron draagt vanalles: Zeeman, Wibra, V&D, H&M, Noppies, Name It, Mexx, Diesel etc. Maar merkkleding koop ik altijd in de opruiming of op MP. Simpelweg omdat we het geld er niet voor hebben en dan is het toch zonde voor iets wat maar even past. Ik heb wel laatst van de nieuwe Noppies collectie een spijkerbroek gekocht voor Aaron. Noppies is zowat het enige merk wat super mooi zit en hij zal er naar alle waarschijnlijk wel een half jaar mee kunnen doen. Anyway....als ik het geld zou hebben, zou ik veel meer merk kopen in ieder geval!
Oh trouwens rompers komen hier ook gewoon van de hema trouwens & zelfs de zeeman heeft af en toe zeer mooie kwaliteit rompers!
Mijn dochter heeft denk ik 85% merkkleding. De overige 15% is vooral van Hema, V&D (Frendz) en Prenatal. Prenatal vooral gekregen en Hema en V&D heb ik vooral zelf gekocht, omdat ik daar ook vaak leuke dingen zie. Ik ga wel eens kijken bij Zeeman, Wibra, H&M, maar kan daar eigenlijk nooit slagen. Vaak heeft die kleding ook bedrukkingen van winnie de pooh en kornuiten. En daar hou ik gewoon niet van. Maar als ik wel iets leuks zie, koop ik t ook gewoon. T is vaak ook een kwestie van goed combineren. (Ondergoed/rompers is overigens 100% hema. Die stretch dingen zijn ideaal!) Ik heb er wel een hobby van gemaakt om niet de volle prijs voor merkkleding te betalen. Uitverkoop, kortingsstickers, kortingscodes (bij kleertjes.com geven ze heel vaak al 10% korting op de nieuwe collectie (kortingscode uit Shopzeboekje van TNT). Paar maanden terug ook 20% vaste klanten korting op nieuwe collectie, dus dat tikt lekker aan). Maarja, nu begint de zomercollectie weer binnen te stromen, dus er zijn al wat dingen aangeschaft voor de volle prijs. Het is allemaal gewoon te leuk en schattig. De merken die mijn dochter heeft zijn vooral Noppies, Ducky Beau, Mexx, Lief!, Z8. D&G, Burberry, Armani etc. doen we niet aan. Dat dragen we zelf ook niet en dat past ook niet bij ons. Ik vind merkkleding overigens wel onzin als je het niet kan betalen. Laatst zat ik dubbeltje op zn kant te kijken en daar had een vrouw in 1 jaar voor 1200 euro aan schoentjes gekocht voor dr 2 kinderen. En dan 10 duizenden euros aan schulden hebben. Ja, daar valt mn mond van op mn knieen. En een kind snapt dat niet he. Eerst was niks teveel en vervolgens moeten ze jaren op een houtje bijten omdat het water aan de lippen staat bij de ouders. Lekker cliche, maar een kind heeft natuurlijk vooral liefde en goede verzorging nodig. Dus in feite is merkkleding onzin ja. Het is geen eerste levensbehoefte. Er zijn dan nog wel meer 'luxe' dingen onzin... Maar ach, als je je t kan veroorloven en je vindt het leuk, waarom niet. Laat iedereen doen wat ie zelf wil.
Dan is het grootste gros aan de kleding die we hebben onzin, van welk merk het ook moge zijn! Aangezien we allemaal wel meer dan het broodnodige in de kast hebben
merkkleding is onzin, als je het doet om het merk.... is de kwaliteit nou zoooo goed...en je hebt het geld...ja waarom niet!! en idd met verjaardagen of kerst en dat soort dingen, is het wel heel leuk om extra uit te pakken en bijv een echt mooi blousje van bijv Ralph lauren ofzo...maar daaronder draagt ie dna gewoon een leuk stoer h&m spijkerbroekje! zeeman maillot is hier trouwens echt een afknapper...meters te lang en veel te lossig! h&m maillot sluit hie rhet beste aan en zakt niet en voetjes passen precies
je bent niet de enige meid. mijn mond hangt geregeld open hier van de bakken met geld die sommige mensen hier aan een jasje of jurkje uit wensen te geven. soms hebben kinderen hier een jas aan van een prijs waarvan ik een dikke maand kan eten met een heel gezin. ik vind dat doodzonde ze groeien er zo snel weer uit. maarja iedereen heeft andere wensen en prioriteiten natuurlijk.
Juist blup en ik denk daarom ook niet dat het realistisch is om het zo te zien... Jij kan er een maand van eten, dat is heel rot, maar als ik daar stil bij zou moeten staan is dat niet realistisch natuurlijk...
Meid ik denk echt dat je je teveel aangevallen voelt door wat mensen schrijven. Trek het je niet zo aan joh! Ik denk dat menigeen zou willen dat ze het zouden kunnen betalen (waaronder ik ). Jij voelt je er goed bij, wat maakt het dan uit wat anderen vinden?
sowieso, als je geld "over" hebt per maand..kiest de een voor een extra stuk merkkleding...en de ander voor een extra booschappentas.... en al die mensen die verder bulken van het geld die het beide kunnen....lekekr doen!.. dan nog hoor je sommige die veel geld hebben...dat ze het zonde vinden en het geld dus liever uit geven aan bijv de spaarrekening of voor een extra vakantie
En die extra vakantie vinden anderen misschien wel weer onzin Zolang iedereen gewoon lekker doet waar hij/zij zich goed bij voelt, maakt het toch niks uit? Iedereen denkt er nou eenmaal anders over. Gelukkig maar. Anders zou het best saai worden .
Boefjesmamma ik voel me niet aangevallen en geloof ook niet dat het zo overkwam? Zo wel sorry, bedoel gewoon te zeggen dat we allemaal wel meer dan 7 bovenstukken en 7 onderstukken in de kast hebben toch? En het ene gezin heeft meer te besteden dan het andere, maar als mensen dan zeggen 'van het geld van die jas kan ik een maand eten' tsja... Van een luxe broodje bij een lunchroom kan je ook weet ik hoeveel brood bij de supermarkt halen...
nee daarom zei ik ook iedereen leeft naar zijn eigen wensen en prioriteiten.sommige malen niet om merk andere zweren erbij. sommige willen graag een wereldreis maken anderen zitten veel liever op een camping dicht bij huis. je kan het moeilijk met elkaar vergelijken. ook is het zo dat inderdaad iedereen zijn eigen portomomni in de gaten moet houden en maar ook als dat niet zou moeten heeft de een wel iets met merk en de ander juist weer niet. ik denk dat het persoonlijk is. wat ik me dan wel serieus afvraag is of mensen die heel veel geld aan 1 kledingstuk uitgeven ze het straks niet zonde vinden als het stukgaat met buitenspelen bijv. of passen jullie je daar dan weer op aan. op dagen dat ze naar het kdv of de creche gaan en hoe doe je dat straks op het basisonderwijs als ze verplicht heel de week aanwezig moeten zijn en dus veel buiten gaan spelen? ( ik bedoel dit dus echt serieus ik probeer me voor te stellen hoe of wat)
nou ik bulk toch echt niet van het geld maar een extra boodschappentas zou hier onzin zijn. Ik ga geen boodschappen kopen om weg te gooien. Ik koop altijd alles in de supermarkt wat ik wil hebben. En ja ik heb ook nog geld voor merkkleding. Maar goed zoals aangegeven, daarvoor heb ik de kinderbijslag, het geld wat ik terug krijg van de kleertjes op marktplaats en kom ik te kort dan leg ik nog wat bij. Moet eerlijk zeggen dat ik dat geld echt niet mis. Eerder ging het op aan sigaretten (rook niet meer) of etentjes (met kinderen ga je toch minder uit eten) denk ik want ik merk geen verschil.
LovelyDK, het leek wel een beetje of je je aangevallen voelde. Echt niet nodig . Als ik zo eens lees zouden veel mensen meer merkkleding kopen als ze meer te besteden hadden. Dus geen 20 pagina's onzin, maar andere prioriteiten. Zelf zou ik ook meer merkkleding kopen als we meer geld hadden. Nu vind ik het te duur omdat ik voor dat geld liever goede schoentjes koop of boodschappen haal. Als ik wat gescoord heb in de uitverkoop geeft me dat wel een luxe gevoel. Gewoon omdat ook ik merkkleding vaak mooier en beter vind zitten.
ook als ik meer geld had zou ik het absoluut niet besteden aan merkleding. ik vind er op de een of andere manier vaak weinig aan, niet mijn smaak ofzo.
Ik durf gerust te zeggen dat ik veel geld besteed aan mijn zoon zijn kleding en nee ik maak geen onderscheid tussen thuis dagen of kdv dagen... Hij heeft laatst nieuwe gucci sneakertjes gekregen bijv. en die trek ik net zo goed naar het kdv aan... Ze groeien zo snel dat ik het zonde vind dingen te 'bewaren'