(dure) (merk) kleding onzin?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinatjuh, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

een hoop uiteenlopende reacties!! heb ze niet allemaal gelezen maar hier is hoe ik erover denk:

merkkleding vind ik geen onzin!!
    heb niet het geld om even uitgebreid op me gemakje te shoppen op internet ofzo maar toch draagt ons meisje regelmatig merkkleertjes..

zeeman vind ik bagger laat ik dat voorop stellen, 2x dragen en het kan weg, shirtje is compleet verdraaid..pas nog een maillot gekocht maar helaas 1 dag aan en de pluizen hingen eraan leek wel of ie al 3 weken oud was ofzo..

hier veel noppies, mexx, name-it, frendz (V&D), H&M en soms hema

laatst nog een mexx spijkerbroekje op de kop getikt voor 5 euro :) ja dat laat ik niet liggen omdat het een broekje van de vorige collectie is.. daar ga ik niet over vallen en niemand die het ziet! zowel maak me er niet druk om..

zeeman, wibra etc.. vind ik vervelend er zit geen rek in waardoor ik die spekarmpjes erin moet wringen en das niet fijn..

shirtje van mexx laatst ook voor 3 euro met rek joepie daar word ik blij van!!

2e hands is dan weer niet echt mijn ding.. via MP weet je nooit of het er echt zo goed uitziet als dat het lijkt op de foto.. dus koop liever in de uitverkoop..

hier 1 verdiener maar leg elke maand een extra geld opzij om in de uitverkoop goed te scoren zo heeft alyss dus zeker merkkleding maar niet voor de maximum prijs want dat heb ik er niet voor over!

iedereen zijn eigen ding en das maar goed ook ;)

2. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    leuk alle verschillende reacties! :)
    ik heb volgens mij zelf nog niet verteld hoe ik/wij het doen...:)

Wij hebben het niet al te breed, du als we merkkleding kopen (en daar bedoel ik mee; name-it, prenatal, h&m, noppies, zara) dan doen we dat in de uitverkoop....of via marktplaats...tot nu toe heb ik daar goede dingen gescoord..!:)

echte dure merk kleding, doen wij niet...heb ik zelf trouwens ook niet echt! en ja de zeeman heb ik sinds kort ontdekt!...soms hebben ze best leuke dingen...;)

het maakt mij verders echt niet uit, ieder moet het voor zich weten, ik vind het alleen leuk om te lezen....zo zie je maar weer,ieder mens is verschillend! Gelukkig maar!!!:D;)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Leuk hoor, beetje discussie is niet erg! Ik moet wel zeggen, de eerste maanden had ik ook niet zoveel dure kleertjes, maar ons gingen de maten al snel niet meer zo snel. Ze heeft 4 maanden in 62 gezeten, bijna een half jaar in 68 en nu inmiddels al meer dan een half jaar in 74, en dat draagt ze w.b. broekjes nog steeds! Ik deed dus heel lang met kleertjes en het is jammer om dan dingen op een gegeven moment niet meer aan te doen omdat het niet meer mooi is.

Zara dacht ik trouwens ook altijd dat dat een heel duur merk is, maar dat vind ik reuze meevallen! Het is goedkoper dan Noppies enzo!!! En een superservice op de website!

4. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Website?! van zara, kun je daar ook al online bestellen?!;) straks kom ik de deur niet meer uit hihihi:D

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Met creditcard alleen en die heb ik niet :( hihi
    Nou koop ik eigenlijk toch nooit online, ik wil alles zien en voelen!

Mirell daar verbaas ik me dus ook over! Je hoeft echt geen dure kleding aan te geven maar 13e hands afgetrapte schoenen en veel te grote écht afgedragen kleding hoeft dan toch ook weer niet!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

ZARA is toch juist goedkoop? :(

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje draagt geen afgedragen veel te grote kleding naar het KDV. Maar hij komt wel bijna iedere week thuis met een vlek die ik er niet uit krijg :( Balen! Dus de kleren met vlekjes, gaan de volgende keer weer aan naar het KDV. Vind het anders zo vreselijk zonde. En dat met die "goedkope" kleren die ik koop voor mn zoons :D

8. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    toen ik nog geen kids had riep ik altijd dat ik merkleding onzin vond.
    toen ik eenmaal zwanger was... liep ik elke week bij Lief! haha
    maar ik heb toen ook heel wat dingen bij de wibra gehaald. en ja sorry maar die dingen bleven gewoon niet mooi.
    nu heb ik bijna alleen merk kleren voor mijn jongens maar heel veel haal ik ook gewoon van marktplaats.
    en ik heb veel van Name it en pointer en van Lief errug veel. dat blijft gewoon veel mooier.
    maar evengoed zie ik op mijn werk in de kinderopvang ook wel kindjes met kleertjes van hema en wibra enz die er wel heel leuk uit zien. en ook heel soms haal ik er wel eens wat , wat ik dan weer combineer met iets duurders. Bekijk bijlage 127766
    hier bijvoorbeeld een dure blouse van ralph en een hesje van de wibra van 3 euro :) die heeft ie heel vaak aan. en errug leuk vind ik zelf

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik hou van Engelse en Amerikaanse merken. Ook de duurdere als Ralph Lauren en Hilfiger. Maar ook Joule, GAP, Old Navy (en straks in de toekomst Abercrombie;)) Op sites als Lon & Tijn en Dress-for-less kun je die met heel veel korting kopen en dan is een rugbyshirt van Hilfiger net zo duur/goedkoop als een shirt bij de H&M. Maar ik heb eigenlijk van alles in de kast. Ik koop gewoon wat ik mooi vind. En duurdere dingen kan ik doorschuiven naar nummer 2 aangezien ik 2 jongens heb.

Hier in Duitsland is de keus echter ontzettend beperkt en de meeste kleding is hier vreselijk oubollig.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe je het combineert. Laatst een meisje uit mn groep die had zo'n leuk shirt aan, dus ik kijk even achterin waar het vandaan komt.;) Zeeman, echt hartstikke leuk shirtje, dat was gecombineerd met een noppies spijkerrokje, dus ook nog wel stoer.

Een week later, zelfde shirtje bij een ander kindje gecombineerd met (in mijn ogen) een vreselijk foute broek zoals ze die alleen bij zeeman kunnen verkopen;) Het hele leuke shirtje zag er ineens een stuk minder leuk uit.

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Merkkleding onzin?

Absoluut!

12. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    inderdaad.....de juiste combi doet een hoop

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hiep hiep hoera!!!!!!

Er is maar 1 die daar rijk van wordt!

Ouders die merkkleding kopen doen het voor hunzelf of de omgeving......Kijk wat mijn kindje draagt, kijk hoeveel geld wij hebben, kijk is mijn kind niet schattig......Tjeetje zeg, wat oppervlakkig.

En dan die rare uitspraken bijv. over een broek van Mexx op de kop tikken voor €5 WAAR GAAT HET JE OM?????????

Het gaat er toch om dat je kind er leuk en comfortabel rondloopt?

14. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja natuurlijk gaat het daarom. En als dat nou toevallig in merkkleding is moet iedere ouder toch zelf weten :(:(

Hier ook voornamelijk merkkleding. En niet voor de buitenwereld, maar omdat IK het leuk vind. Dat de buitenwereld het toevallig ook altijd leuk vindt is een leuke bijkomstigheid ;)

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    elke mama ter aarde heeft het mooiste kind:)
    en weet je waarom????
    omdat het jouw kind is.

dus ook ik heb het mooiste kind
    maar ook jij
    en ook iedereen die hier dit leest
    weet dat jouw eigen kind de mooiste is en de liefste

EN IK HEB OOK DE GROOTSTE DRAAK:p

16. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik koop wat ik leuk vind ongeacht of het een merk is of niet.
    Ik heb van alle winkels en van alle merken in de kast.

Ik krijg kromme tenen van kinderen die de hele outfit van een merk hebben of altijd dezelfde merken dragen....

Het is voor mij juist een sport om iets dat heel goedkoop was met iets wat duurs is te combineren of iets te kopen wat heel goedkoop is, maar duur lijkt.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    dds, jij kent alle ouders van merkkledingdragende kinderen persoonlijk zie ik, knap hoor!

Beetje oppervlakkig om iedereen zo over 1 kam te scheren!

18. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Nou, jij hebt je oordeel wel heel snel klaar..... Natuurlijk koop je die merkkleding voor jezelf (en je kind). Voor wie koop jij de kleren dan? Als je zou willen laten zien hoeveel geld je hebt, dan kan dat ook op andere manieren hoor. Je kan het bijvoorbeeld gewoon zeggen (of is dat uit de tijd:(). En ik kleed mijn meisje inderdaad zo, dat ik daarmee wil zeggen: kijk wat is ze schattig. Dat doe ik overigens met alle kleding, merk of geen merk.

Je zegt zelf: het gaat erom dat je kind er leuk en comfortabel bij loopt. Ik denk dat dat voor iedereen hier geldt. Of denk je dat de mensen die merkkleding kopen, hun kinderen erin laten lopen ongeacht of het lekker zit of niet?

19. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Waarom moet iets er duur uitzien?
    Wat is daar de meerwaarde van :(

20. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik weet niet of jij merkkleding koopt voor jou kind(eren). Zo ja, vertel mij waarom?

Even te vergelijking.....je wilt 10 rozen kopen, koop je 10 rozen voor €10 of 10 rozen voor €30?

Deel Deze Pagina