Dure of goedkope (opvolg)melk??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kangerootje, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hier bij de 1e ook kruitvat gebruikt, de omneo variant(kv extra care ) Scheelde de helft
    2e heeft kma dus nutrilon neocate op recept. Dat is pas veel geld (als je het zelf zou moeten betalen:roflmao:
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  2. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Het is voor mij weer een tijd geleden, maar volgens mij zijn de verpakkingen van hipp niet groter dan van de andere standaard merken. Ook een tijd 1 fles per dag gegeven en de melk is nooit overstuur geraakt. Als ik het me goed herinner, deden we ook met 1 fles per dag (ruim) minder dan 4 weken. Succes met kiezen!
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt nog voor je reactie.
    Heb voor nu gekozen voor hipp. Ze is nu 10 maanden, vanaf 12 maanden wil ik dan naar 1 a 2 flesjes van 150/5 per dag.

    Heb t even berekend, de verpakking van Hipp bevat 900 gram, kun je 40 flesjes van 150/5 van maken, maar de verpakking is na opening 3 weken houdbaar, dus 21 dagen.
    Dus als je maar één flesje per dag geeft, moet je echt de helft wegdoen. Tenzij je er 2 per dag gaat geven.
     
  4. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij alle drie de kindjes Kruidvat melk gebruikt. Bij de derde meteen vanaf de geboorte.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Leuk al die positieve ervaringen met kruidvat melk! Dat lees je toch best vaak!!
     
  6. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Sorry, het is eigenlijk gek hoe snel ik dit soort informatie vergeet.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Maar als je vanaf 12 maanden een fles wil geven kan je toch net zo goed gewone melk geven? Of mis ik hier iets?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Klopt hoor,
    Maar ik wil na 12 maanden graag nog één flesje opvolgmelk geven, per dag.
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waarom wil je dat?
     
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik wil graag één flesje blijven geven per dag, omdat dochter soms dagen slecht eet....
    Brood eet ze slecht, groente/warm eten en fruit heel wisselend.
    Dan vind ik het een prettig idee dat er aan de opvolgmelk extra vitamines en mineralen zijn toegevoegd. Ook slaapt ze er lekker op door...

    Beetje gevoelsmatig ook. Wil dus de combi maken, over naar koemelk met nog één fles opvolgmelk per dag, als laatste voor t slapen gaan.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier eerst kruidvat. Nu hero opvolgmelk 2, deze heeft ook 2 zakjes van 400. Ze krijgt het hier thuis als bijvoeding naast borstvoeding. En bij de gastouder 1 flesvoeding. Ik had namelijk het idee dat ze van de kruidvat vreselijk veel en dun moest poepen.
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hier na het 1e jaar ook nog opvolgmelk gegeven, daarna over op water. Ik geloof niet in melk nml :)

    Het 1e jaar Nutrilon en daarna AH merk. Nu meteen maar AH gekocht voor als de bv niet lukt. Deze was vorige week in de aanbieding en zat met 2 pakken nog steeds onder de prijs van 1 pak Nutrilon.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je kan het best een weekje lange gebruiken hokr... het is niet ineens rot ;)
    Het enige wat er gebeurd is dat het hard word, na 8 weken ofzo
    Nou dat merk je vanzelf en dan gebruik je t niet Meer

    En melk nr 3 is onzin... je kan gewoon 2 blijven geven hoor
     
  14. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Mijn kraamzorg en verloskundige (zie ze bij de centering pregnancy bijeenkomsten) zeggen dat er helemaal geen verschil zit tussen dure en gewone merken qua voedingsstoffen en die raden dus gewoon een goedkoop merk aan :p
     
  15. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Dit

    Nutrilon is duurder dan bv kv omdat je daar betaald voor verpakkingen en onderzoeken.
     
  16. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    En je betaald voor de reclame campagnes en de naam :p
     
    fruitcoctail vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina