Titel zegt het eigenlijk al.. Ik ben morgen 40 weken en wil heel graag dat de bevalling begint, maar durf de weeën niet op te wekken - als het al helpt. Heb echt het gevoel dat de baby zelf komt als ze er klaar voor is.. dat de natuur het zelf moet regelen. Dit gevoel is sterker als mijn wens om haar vast te zien.. maar toch denk ik iedere avond: kom maar meisje, kom er maar uit. Dus die wens is ook heel groot! Herkent iemand dit?
Bij mij was het andersom... wilde wel weeen krijgen, maar het lukte niet... Lag in zh met pre-eclampsie en ben vier dagen ingeleid voordat ons zoontje zich liet zien,t was bijna een keizersnede geworden. Maar ik snap je gevoel hoor, laat die uk nog maar lekker even zitten, zij komt wel als het haar tijd is!
haha ik begrijp het , maar toen ik vorige week op de bv cursus hoorde dat je van kolven tijdens de zwangerschap weeen krijgt. heb ik wel even geroepen ooooh mooi dat ik dat weet voor na de 38 weken!!
Ik wilde het vanaf 38 weken ook, maar na het eten van een babyananas inclusief hart, begon het lichtjes te rommelen. Dit zette niet door, maar ik was wel gelijk 'bang' om op te wekken . Uiteindelijk kwam ze spontaan met 40 weken precies .
Ja ik herken het! Ben ook voor een spontane bevalling en heb het strippen met 40 wk wat werd aangeboden afgeslagen. Morgen 41 wk en dan ga ik het toch laten doen omdat ik hoop dat dat een zetje geeft en ik nog banger ben om ingeleid te moeten worden.... Maar ik hoop dat hij vannacht komt want tegen het strippen zie ik ook op.... Jij hebt nog even, wacht maar fijn af
Ik mag morgen gestript worden van de verloskundige, maar ik denk dat ik het inderdaad ook afsla. Maar het wel gezegd tegen mijn vriend: met 41 weken ga ik het wel doen, want strippen is in ieder geval natuurlijker dan inleiden.
De week met de meeste geboortes is de 41e week (dus deze week, voor jou). Die van mij zijn in elk geval met 40+6 en 40+2 geheel spontaan geboren... Bij m'n oudste ook totaal zonder voortekenen. Ik zou het persoonlijk gewoon rustig afwachten. Hier was het beleid: keuze voor inleiding in zkh bij 41 weken. Zo niet, dan keuze om te strippen bij 41+3 en vliezen te breken bij 41+6. Daarna sowieso overdracht aan zkh. Vind ik niet zo verkeerd, zolang je volop leven voelt en je het zelf ook een beetje volhoudt.
Heb het er vanochtend met de vk over gehad. Volgende afspraak is met 40+6, is er dan nog geen baby dan strippen maar niet eerder inleiden dan 42 weken of als het medisch noodzakelijk blijkt. Lijkt mij ook beter voor de baby en de bevalling als het spontaan op gang komt.
Nou hier vanmorgen inwendig onderzoek gehad, boel wel verwerkt en 1 cm ontsluiting maar om te strippen kon ze er niet heel goed bij dus dat heb ik maar afgeslagen weer. Nu donderdag naar het ziekenhuis voor controle en vrijdag evt een strippoging bij de vk om het nog dit weekend een zetje te geven maar anders wordt ik na het weekend ingeleid dat hoor ik dan ook donderdag en ik hoop en hoop dat het niet nodig is.....