Cervix/funneling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzanne92, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Hallo allemaal!

Wat een "klote zwangerschap" ja, ik mag dit zeggen vind ik! Ben het zo ontzettend beu...
    Met 17,25,27,32 weken al in t ziekenhuis gelegen met een verkorte baarmoederhals en met 32 weken was hij nog maar 1.5cm met cervix funneling... Ondertussen al 4x longrijping gehad met 27 weken en een keer met 32 nu, ondertussen ben ik 34 weken zwanger en hebben we maandag weer controle.. Ben erg benieuwd of mijn baarmoederhals nog meer verkort is?
    Ik vroeg me dus af;
    Is cervix funneling gevaarlijk, maak me soms echt zorgen voor mijn kindje!
    Kan er vrij weinig over vinden,
    Zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad en wanneer zijn jullie bevallen of zijn jullie ingeleid?
    T' gevaarlijke is zei de gyno is dat ik mijn weeën niet voel...
    Vorige keer ging ik gewoon op controle en moest gelijk een week in Gent blijven...

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    #2 madelein, 10 okt 2015
    Laatst bewerkt: 10 okt 2015
    Funneling zegt niks anders dan dat er een opening is aan de bovenkant van je baarmoeder hals, dus aan de kant van de kleine.
    Het kan betekenen dat je je sneller gaat bevallen, maar er zijn ook vrouwen die nog weken zo door kunnen lopen. Infectierisico is bij funneling zonder ontsluiting ( als dus de onderkant ook open staat) niet vergroot.
    Meis, je bent al 34 weken. Je kindje heeft enorm goede kansen mocht het nu geboren worden! Leef van dag naar dag, iedere dag is er een!
    Ik weet helaas waar ik over praat, ik lig al vanaf 13 weken plat vanwege gigantisch veel harde buiken ( dagelijks uren meer dan 10-15 per uur). Ik krijg dus ook regelmatig cervix metingen en zit gemiddeld 2x per week in het zh om te controleren of de regelmatige harde buiken niks doen. Het is zwaar, maar hou vol!!
    Lees trouwens een oud topic van je waarin je schrijft veel last van je buik te hebben. Wellicht is dit toch een teken van weeën geweest. Als je weer last krijgt zou ik gelijk aan de bel trekken!

3. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Pff dat is ook al een lange tijd zeg, vind je t niet ontzettend moeilijk om zoveel plat te liggen?
    Moet wel zeggen dat ik wel al vingertopje ontsluiting heb, vind allemaal zo spannend en idd van dag tot dag leven, maar het plat liggen vind ik zo ontzettend moeilijk 😭 Ik weet t' is voor een goed doel, maar pff soms.....

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jawel het is verschrikkelijk! Maar het is niet anders. Alles voor die kleine idd. Het went wel. En ik krijg heel veel last als ik wat doe dus dan leer je het snel af.
    Netflix is mijn beste vriend tegenwoordig ;)
    Als je wel al wat ontsluiting hebt zou ik oppassen met dingen als gemeenschap en in bad gaan enzo.
    En gelijk aan de bel trekken als je twijfelt. Het is het beste voor die kleine als het nog even mag blijven zitten :).

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Snap dat je baalt maar funneling zegt inderdaad niks.... Ook de lengte eigenlijk niet want de zijn ook vrouwen die weken met een verkorte baarmoederhals lopen.
    Hoe rot ook kan je niks anders doen dan wachten wat je lijf doet.
    34 weken is vroeg maar met de longrijping die de kleine heeft gehad zal vast en goede start hebben. Dus probeer daar beetje aan vast te houden.

Maar kan snappen dat je weer klaar mee bent. Hier ook geen leuke zwangerschap en ook net mijn twee prikken gehad en vandaag wordt de weeënremmers gestopt en mag ik al naar huis...En enige wat we kunnen doen is wachten wachten wachten. Sterkte meid

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat is met recht een klote zwangerschap ja :( Geen ervaring mee, wel met andere complicaties en daardoor niks kunnen doen. En je mag er gewoon heel erg van balen dat het niet van een leien dakje gaat! Ik zocht afleiding series kijken, boeken lezen, baby dingetjes afspeuren online. Je moet toch wat :)

7. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!

Ja, maar het is zo saai en je wereldje wordt zo klein helaas.
    Iedereen gaat naar t werk/feestjes/ je komt bijna niet meer buiten... 😔Maar idd nog een paar weekjes, ben erg benieuwd wanneer de baby komt... Hoop toch echt niet dat ze het tot week 40 door laten gaan.
    De continue buikpijn en krampen pff hoop dat ze over 4 weken zeggen we gaan de baby halen...
    Weet niet of ze dat doen?

8. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Ja, hij zou zeker een goede start hebben! Natuurlijk neem je je kleintje t liefst naar huis! We wachten het netjes af...
    Pff pijnlijk he die prikken? Vond ze erg zeer doen..
    Spannend zeg hoop voor je dat t lekker rustig blijft en ondanks alles probeer idd te genieten, ik geniet t meest van t getrappel in mijn buikje en dan besef ik weer waarvoor ik het doe!

Deel Deze Pagina