wanneer beginnen met babywas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dorisn, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wanneer hebben jullie de babywas gedaan (of gaan dat nog doen)? ik zit vanaf vorige weel thuis met bi, maar kan wel heel voorzichtig de was doen. maar ik dacht dat het misschien nog een beetje vroeg is om alles al te wassen. (ben 29weken)
    liefs doris

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha volgens mij heb ik alle kleertjes wel 10 keer gewassen

ik kreeg met 30 weken nesteldrang toen begon het
    heb alles in youame's kamertje ook zo vaak verplaatst

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben begonnen met ca. 33 weken. Voor week 30 vond ik idd ook te vroeg, maar toen kreeg ik ineens nesteldrang :)
    Het opmaken van bedje en dat soort dingen ben ik deze week pas aan het doen.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik ben er mee begonnen toen mijn verlof begon... das nu 3 weken geleden, dus uhm... bij 34 weken!

Maar als je zin hebt om alvast te wassen, gewoon lekker doen toch!

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik wilde zelf ook een topic openen over wassen, maar ik zie dat er al 1 is.
    Ik hoop dat ik hier mijn vraag even mag posten dan...

Moet ik voor de babykleding enzo nog speciale wasmiddel of wasverzachter kopen?
    Ik dacht dat baby's namelijk niet tegen alle wasmiddelen kunnen?

Alvast bedankt,
    Tinkerbel ;)

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    haha :) wel zonde van de kleertjes slijt zo snel .

Ik begon er rond 35 weken mee ofzo.

Ik gebruikte voor mijn dochter haar kleding geen wasverzachter alleen de wasmiddel vloeibaar van de persil.
    Wil je zeker weten dat ze geen allergische reactie krijgt dan kun je Neutrale wasmiddel kopen.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb net de eerste wasjes gedraaid :D

Ik lees steeds dat je beter geen wasverzachter kunt gebruiken, kan de baby misschien niet tegen. Maar daar heb ik deze keer niet naar geluisterd, dan wordt de stof veel te hard en dat lijkt mij al helemaal niet lekker zitten. Dus ik neem maar even de gok dat de kleine tegen wasverzachter kan...

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik Neutral, en een sensitive wasverzachter... zonder leek me ook zo hard inderdaad.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik heb nooit echt een babywas gedaan, maar gewoon als ik nieuwe kleertjes had gekocht ze bij de rest van de was gedaan, al weken of soms maanden voor de bevalling :oops: . Opgeborgen met zo'n lekker zwitsal geurbuideltje erbij, rook heerlijk.

10. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    misschien een domme vraag maar moeten nieuwe kleertje gewassen worden?

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    In de meeste nieuwe kleertjes zit een goedje om de kleertjes mooi en ongekreukt te houden en kleine kindjes kunnen daar allergisch op reageren of het zit gewoon minder lekker. Als je het gewassen hebt is dat stijfsel er uit en zal je kindje daar geen last van hebben.
    Bij nieuwe lakens zit zelfs mijn Lief onder de uitslag!

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je kan de was ook in de droger doen en dan hoef je geen wasverzachter te gebruiken, sommige kindjes reageren idd erg op wasverzachter.

13. Anique

Anique Niet meer actief

Ik probeer het nog een beetje uit te stellen, ik denk dat ik dat misschien pas ga doen als ik zwangerschapsverlof heb... dan heb ik ten minste nog iets te doen om die 4 weken te overbruggen... als ik het zo lang kan volhouden hoor ;)

14. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    Belgiƫ
    Met een scheutje azijn wordt de was ook lekker zacht!

15. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Is de wasverzachter van NEUTRAL niet goed tegen allergie?. Het is een hypo-allergeen wasverzachter net als wasmiddel daarvan. Hoe groot is de kans eigenlijk dat je kindje een allergische reaktie krijgt?

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Maar stinken al je kleertjes dan niet naar azijn?

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb alle kleertjes die ik heb inmiddels al een keer gewassen maar heb ook zwaar last van nesteldrang...
    ook met wasverzachter, op de gok dat de kleine er tegen kan, maar denk dat ik ze misschien vlak voor de bevalling nog een x was zonders verzachter, in de droger worden ze ook zacht dus...

18. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Ja maar ik denk dat ik de meeste kleertjes niet in de droger wil gooien hoor, dan krimpen ze toch?

19. Anique

Anique Niet meer actief

is dat zo? :confused: dan denk ik er ook nog even over na of ik ze in de droger zal doen :(

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Silan, Neutral en Robijn hebben sensitive wasverzachter die geschikt zou zijn.

Ik heb niks in de droger gedaan. Wil niet dat ze krimpen. Kijk maar even op labeltje of het kan.

Deel Deze Pagina