Wij willen in april/mei op vakantie gaan en met de vliegtuig. Ik ben dan rond de 26 t/m 29 weken zwanger. Ik weet dat je officieel mag vliegen (ligt aan vliegtuigmaatschappij) Maar wat is eigenlijk de reden dat ze je niet mee willen nemen als je bijvoorbeeld meer dan 34 weken zwanger bent? Is dit alleen voor een eventuele bevalling in een vliegtuig? En is het ook zo als je vliegt en hoogzwanger bent dat je eerder kunt bevallen doordat je vliezen kunnen breken door de luchtdruk??
Hai! Volgens mij willen ze je met 34 weken niet meer mee hebben omdat er dan een kans is dat je gaat bevallen en daar zitten ze natuurlijk niet op te wachten... Dat ze bijvoorbeeld moeten uitwijken naar een ander vliegveld ofzo. Ik denk wel dat je sowieso een brief van je vk moet meenemen met het aantal weken zwangerschap als bewijs voor de maatschappij trouwens. Heb er ook naar gekeken, wij gaan in maart naar de Dominicaanse republiek, gelukkig geen problemen, ben dan 14 weken. Fijne vakantie alvast!
Je moet inderdaad je zwangerschapsverklaring meenemen! Het is inderdaad om een eventuele bevalling in het vliegtuig te voorkomen, maar de weken zijn inderdaad verschillend per maatschappij.
ik heb ook gevlogen met 25 weken zwangerschap, met KLM. Ik had een flinke buik maar ze hebben me niet gevraagd na de zwangerschapsverklaring (had ik wel bij me) En idd het is om een bevalling te voorkomen aan boord... Of ik nog ooit wil vliegen als ik zwanger ben is mijn antwoord nee, maar dit komt omdat ik wel een week weeënremmers heb gekregen toen ik 2 weken terug was. (rede onbekend maar had dit echt niet graag in curacao gehad ) Geniet van je vakantie! en ik hoop dat je niet ziek wordt in het vliegtuig!! Ik was namelijk kotsziek in het vliegtuig en dat heb ik anders nooit. Maar al met al kijk ik met een fijn gevoel terug na de vakantie! en mensen zijn heel behulpzaam als ze een zwanger zien
Ik ben vorige maand nog op vakantie geweest met het vliegtuig. Was toen 23 wkn zwanger. Na 34 wkn willen ze idd niet op de vlucht hebben ivm eventuele bevalling.. En vanaf 29 wkn was het echt ook alleen nog met medische goedkeuring.. Daarvoor is de 'fit to fly' (zwangerschapsverklaring) voldoende. Zou het wel melden bij je boeking dat je dan zwanger bent. Kunnen ze evt al rekening met je houden. Vraag ook alvast om een gangpad stoel. Ik moest regelmatig even de benen strekken omdat mn buik al in de weg zat door de lange zit (7uur vliegen). Voordat je board moe t je tegenwoordig door een x-ray scan. Gewoon zeggen dat je dat niet wilt ivm zwangerschap. Laten ze je zo door en krijg je een 'handvoel scan'... Al met al geen problemen gehad.. Maar vond het niet helemaal fijn dat lange zitten!
Ik had toen een zwangerschapsverklaring bij. Kreeg een stoel in het gangpad en mocht als eerste het vliegtuig in helemaal geen problemen gehad! Was toen 31 weken zwanger en 33/34 toen we terugkwamen!