Hoeveel flesjes en hoeveel cc?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Daantje84, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Hallo,

A.s. zaterdag gaat onze kleine Lana bij opa en oma logeren en omdat ik geen gedoe wil voor mijn moeder (en geen gedoe voor mezelf), krijgt Lana dan alleen maar flesvoeding (Ze krijgt nu al soms fles en dan weer borst, beetje voor mijn eigen gemak, vaak kolf ik dan wel af als ze een fles heeft gehad, maar soms kolf ik niet de af omdat ik geen kolf heb meegenomen, maar dat staat er even los van)

Hoeveel flesjes mag ze dan krijgen en hoeveel moet er dan worden klaargemaakt?

Lana is nu 5,5 week oud, en ik vermoed dat ze nu toch zo'n 4,5kg is (geboortegewicht wat 3510, na 2 weken zat ze weer op gewicht, ze komt toch zeker 2 ons per week aan, soms zelf wat meer)

Als ze nu een flesje krijgt, krijgt ze tussen de 90cc en 120cc (met de schepjes wordt het dus 100cc en 135cc. Ik voed haar verder op verzoek, vandaar dat het nog wel eens wil varieren. Volgens de verpakking mag ze zelf 150cc met 5 schepjes krijgen, maar dat krijgt ze alleen als het gaat om afgekolfde melk.

Het verschilt ook nog heel erg, de ene keer drinkt ze met gemak een flesje van 135cc leeg, de andere keer laat ze zo'n 20 tot 30cc van een 100cc flesje over.
    Een echt schema voor het voeden heeft ze ook nog niet, de ene dag heeft ze elke 2,5 a 3u honger, de andere dag pas om de 4u. Wel komt ze 's nachts nog voor voeding.

Wat voor soort schema kan ik mijn moeder het beste meegeven? Met oog op de varierende tijden tussen de voedingen, de hoeveelheid die ze dan klaar moet maken en natuurlijk of ze niet te veel krijgt.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk

Groetjes Danielle

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou ze dan flesjes van 120cc aanbieden.

Ilja

3. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Dank je wel!

Om er nog aan toe te voegen, heb Lana vandaag weer laten wegen op het CB en ze woog vandaag 4700 gr, ze is in 2 weken dus bijna 700 gr aangekomen! Ze zeiden er op het CB niets van, maar lijkt me erg veel. En nog heeft Lana soms 2,5u na de borstvoeding al weer honger.
    Verteerd mijn melk dan gewoon zo snel, waardoor ze zo snel weer honger heeft?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Van borstvoeding kan je nooit teveel geven. Dat is anders dan bij kunstvoeding.
    Het kan zijn dat Lana bij de Bv een grote hoeveelheid melk snel binnen krijgt waardoor ze genoeg heeft, maar ook weer snel voor een voeding kan komen.
    Maar op zich is er niets mis mee om een kleintje Bv a 2,5 / 3 uur aan te leggen. Dit zul je ook krijgen met de regeldagen.

Ilja

Deel Deze Pagina