bekkeninstabiliteit tijdens bevallingsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamatje, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik ben in maart bevallen van een prachtig zoon. Helaas heb ik nog steeds bekkeninstabiliteit. ik moet verplicht 2 x in de week naar de fysio. Eigenlijk zou ik 16 juni weer moeten werken maar heb ouderschapsverlof aangevraagd voor beide kinderen. dus hoef ik pas in januari weer te beginnen.
    Ik heb zoo veel last van mijn bekken en 's avonds heb ik moeite met opstaan en lopen. Nu ik dus eigenlijk meteen na mijn zwangerschapsverlof ouderschapsverlof krijg weet ik niet of ik me moet ziek melden, want eigenlijk zou ik niet in staat zijn om te werken. Vind het raar om mij ziek te melden bij mijn werkgever want zouden zij kunnen zeggen van ja maar jij komt toch pas in januari en misschien ben je al wel beter tegen die tijd???
    Wat moet ik doen

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sja kan beiden. Je kan je ziek melden met behoud van ouderschapsverlof, maar ik zou persoonlijk gewoon dat ouderschapsverlof in laten gaan.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je ouderschapsverlof loopt sowieso door als je je ziek meldt. Maar ik denk dat het wel de bedoeling is om je ziek te melden bij je werkgever.

4. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou me zeker ziekmelden. Omdat het aansluitend is aan je bevalling en zwangerschapsgerelateerd is krijgt je baas dan ook je uren vergoed van het UWV. En natuurlijk ga je er van uit dat je in januari weer volledig aan de slag kan maar er is natuurlijk een kansje dat je restklachten overhoudt en dan snij je jezelf mogelijk in de vingers als je het dan pas voor het eerst meldt. Dan is het officieel pas maanden na de bevalling gemeld en geldt het niet meer als zwangerschapsgerelateerd. Ik weet het niet zeker maar volgens mij val je dan ook eerder in salaris terug.

Nadeel van ziekmelden is dat je regelmatig bij de bedrijfsarts langs zult moeten. Hoewel dat misschien wel meevalt als je verder nog niet werkt, die zit je dan in elk geval niet achter de broek met reintegratieplannen en zo.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Als je niet in staat bent zou ik me voordat je eigenlijk terug zou komen ziek melden en dan zwangerschapsgerelateerd. Want ik vind niet dat je daar je ouderschapsverlof voor moet gebruiken. Als je gelijk weer begonnen was na je verlof had je je denk ik ook ziek gemeld en niet dan ouderschapsverlof opgenomen omdat dat dan voor het werk beter uitkomt ofzo.
    Als je niet in staat bent om te werken door je klachten ben je ziek en zou ik me dus ziekmelden. Je baas krijgt dan idd van het uwv nog volledige vergoeding net zoals hij tijdens je verlof krijgt dus voor hem is het ook geen nadeel op dit moment. Het enige nadeel wat hij heeft is dat je dan daarna nog recht hebt op je ouderschapsverlof.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zelf heb hetzelfde probleem gehad alleen zou ik na mn zwangerschapsverlof maar 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen. Na mn zwangerschapsverlof heb ik me dus gewoon ziek gemeld, dit heeft 3/4 jaar geduurd en pas toen ik weer volledig beter gemeld was is mijn ouderschapsverlof in gegaan. Je werkgever krijgt het vergoed, jij krijgt gewoon je salaris die je tijdens je verlof had nog, en je ouderschapsuren blijven gewoon staan tot wanneer je weer beter bent.

Ik moest 1x in de 4 a 6 weken langs bij de arbo arts dus dat viel ook nog wel mee. Uiteraard ging ik ook naar de fysio, maar die zijn vaak om de hoek.

Zou je dus gewoon ziekmelden en het even met je werkgever bespreken, maar je snijd jezelf zeker in je vingers als je je ouderschapsverlof in laat gaan.

Deel Deze Pagina