Wij hebben vorig weekend een topweekend gehad in Amsterdam en hoewel ik er echt wel even over nagedacht heb (maar dat doe ik ook in de Efteling, of in het theater, of zelfs gewoon in de supermarkt), heb ik me daar niet door laten tegenhouden Ik voel me wel minder prettig bij het OV en op Schiphol, bijvoorbeeld, maar tja.. Het kan natuurlijk gewoon altijd en overal.
Er gaan dagelijk nog veel meer mensen dood in het verkeer of tijdens het klussen in huis, daar hou ik ook niet mee op, dus hier kan ik me ook totaalniet druk om maken.. Ik heb jaren in Amsterdam gewoond en me geen moment onveilig gevoeld
Ja hoor voor werk, om te winkelen, etc. Ik ga ook gewoon naar pretparken. Laatst ook nog naar de kerstmarkt in Antwerpen geweest. Er kan altijd wat gebeuren maar ik laat me niet leiden door angst. Ik wil gewoon leuke dingen.
Ik krijg er soms wel eens kriebels van, maar ik wil me er niet door laten tegenhouden. Ik doe dus nog gewoon alles.
O jee, daar komt mijn man dus 4 dagen per week, 2x per dag omdat hij nou eenmaal in Utrecht werkt. Gelukkig denk ik daar niet zoveel over na want dan heb ik geen leven meer. En vorige week waren we in Parijs ... op de Eiffeltoren ... heen gegaan met de trein/metro ... met de kinderen. O ja... en meerdere dagen in Disneyland. Er zijn veel veiligheidscontroles, niet altijd leuk, maar voor onze eigen veiligheid. Dus ja, je denkt er wel aan, maar ik laat me er niet bang door maken. Dan kom je nergens meer.
Sja als je daar over gaat nadenken kun je beter niet meer traplopen, in de auto stappen etc. Ondanks recente aanslagen is de kans dat je sterft door 's nachts uit bed te vallen, over een stoeptegel te struikelen of door een bij gestoken te worden / een pinda te eten (en dan te sterven aan de allergische reactie) nog steeds groter. De kans dat je gewond raakt / om het leven komt door binnenshuis te vallen is zelfs honderden keren groter. Dus kan kan je net zo goed je hele leven in bed blijven liggen.
Ik woon in Amsterdam en voel me prima. Ik denk dat het veel onveiliger is om je zo druk te maken. Niet goed voor je hart!
Zal wel moeten voor werk 😂. Moet je eerlijk zeggen dat ik me in NL gewoon veilig voel. Reisje turkije hoeft niet van mij ☺
Ik heb wel eens gedacht als ik in een overvolle trein/tram stond: "dit zou toch een mooi doelwit zijn als je veel mensen tegelijk pijn wilt doen", maar stap de volgende dag gewoon weer in. Angst is een slechte raadgever.
Ik vermijd wel grote evenementen, mede ook dat ik niet zo van grote mensenmenigte hou. Maar ik werk in Rdam, en rij via de Botlek Rdam in. Dus ja.. Reis niet met openbaar vervoer, maar dat komt meer.. Dat dag niet zo goed geregeld is in Zeeland.
Ik durf het wel maar kwam er sowieso al nooit tenzij absoluut noodzakelijk Vind het er verschrikkelijk rijden met de auto drama om te parkeren ongezellig groot om te shoppen Nee dankje niet m'n ding
Ja hoor. Ik heb laatst mijn man nog weggebracht naar Schiphol en heb daar met de kinderen wat gegeten en gewinkeld en er niet eens bij stilgestaan dat er wat kan gebeuren.
Uhm ja. Ik moet er voor mijn werk ook wel eens zijn. Eerlijk gezegd denk ik er zo niet eens over na...dan kan je toch nergens meer heen?
Ik woon en werk in Amsterdam, ga ook lekker overal naar toe, niks aan de hand. Je maakt je zelf angstig. Kan overal wel iets gebeuren hoor. Stress is juist niet goed voor je.
haha ik woonde in rotterdam naast de a13 en het vliegveld in .. als daar wat gebeurde he.. waren wij gewoon weg.. dan kan je overal wel wat gaan denken..
Ik denk dat als je al jarenlang geregeld in Rotterdam of Amsterdam komt, dat je er dan minder bij stil staat. Net zoals de meeste mensen dagelijks en wekelijks zonder nadenken in een auto stappen. Maar als je voor het eerst in jaren in een vliegtuig stapt, hebben veel mensen toch wel even die gedachte in hun hoofd dat er iets mis kan gaan. Het merendeel laat zich er niet door weerhouden, maar de gedachte zit er bij veel mensen dan toch even. Zo is het denk ik ook met winkelen in de grootste steden van dit land. Als je er een paar uur vandaan woont en er misschien al jaren niet bent geweest, is het gevoel denk ik toch anders dan wanneer je afgelopen maand drie keer over het Spui liep. Best begrijpelijk, denk ik. Maar inderdaad objectief / statistisch gezien niet nodig. Als je angst je uitje dreigt te verpesten, zou ik iets anders bedenken om in een vrij weekend samen naar toe te gaan doen. Niet omdat de kans op een aanslag nou echt zo groot is, maar omdat ik denk dat je beter iets kunt gaan doen waar je echt van geniet.