durf jij nog naar grote steden? (rotterdam/amsterdam)

Discussie in 'De lounge' gestart door haring, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben vorig weekend een topweekend gehad in Amsterdam en hoewel ik er echt wel even over nagedacht heb (maar dat doe ik ook in de Efteling, of in het theater, of zelfs gewoon in de supermarkt), heb ik me daar niet door laten tegenhouden :)

Ik voel me wel minder prettig bij het OV en op Schiphol, bijvoorbeeld, maar tja.. Het kan natuurlijk gewoon altijd en overal.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben daar echt niet mee bezig en zou dus gewoon gaan.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Er gaan dagelijk nog veel meer mensen dood in het verkeer of tijdens het klussen in huis, daar hou ik ook niet mee op, dus hier kan ik me ook totaalniet druk om maken.. Ik heb jaren in Amsterdam gewoond en me geen moment onveilig gevoeld

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ja hoor voor werk, om te winkelen, etc. Ik ga ook gewoon naar pretparken. Laatst ook nog naar de kerstmarkt in Antwerpen geweest. Er kan altijd wat gebeuren maar ik laat me niet leiden door angst. Ik wil gewoon leuke dingen.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Ik ga gewoon naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik krijg er soms wel eens kriebels van, maar ik wil me er niet door laten tegenhouden. Ik doe dus nog gewoon alles.

7. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik woon in Amsterdam dus heb niet zoveel keus;)

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.774
    2.452
    113
    O jee, daar komt mijn man dus 4 dagen per week, 2x per dag omdat hij nou eenmaal in Utrecht werkt. Gelukkig denk ik daar niet zoveel over na want dan heb ik geen leven meer.

En vorige week waren we in Parijs ... op de Eiffeltoren ... heen gegaan met de trein/metro ... met de kinderen. O ja... en meerdere dagen in Disneyland. Er zijn veel veiligheidscontroles, niet altijd leuk, maar voor onze eigen veiligheid. Dus ja, je denkt er wel aan, maar ik laat me er niet bang door maken. Dan kom je nergens meer.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sja als je daar over gaat nadenken kun je beter niet meer traplopen, in de auto stappen etc. Ondanks recente aanslagen is de kans dat je sterft door 's nachts uit bed te vallen, over een stoeptegel te struikelen of door een bij gestoken te worden / een pinda te eten (en dan te sterven aan de allergische reactie) nog steeds groter.

De kans dat je gewond raakt / om het leven komt door binnenshuis te vallen is zelfs honderden keren groter.

Dus kan kan je net zo goed je hele leven in bed blijven liggen.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.929
    5.240
    113
    Home
    yup ik ga overal naartoe
    als mijn tijd is gekomen kan ik daar toch niet onderuit ;)

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik woon in Amsterdam en voel me prima.

Ik denk dat het veel onveiliger is om je zo druk te maken. Niet goed voor je hart!

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zal wel moeten voor werk 😂.

Moet je eerlijk zeggen dat ik me in NL gewoon veilig voel. Reisje turkije hoeft niet van mij ☺

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb wel eens gedacht als ik in een overvolle trein/tram stond: "dit zou toch een mooi doelwit zijn als je veel mensen tegelijk pijn wilt doen", maar stap de volgende dag gewoon weer in. Angst is een slechte raadgever.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik vermijd wel grote evenementen, mede ook dat ik niet zo van grote mensenmenigte hou. Maar ik werk in Rdam, en rij via de Botlek Rdam in. Dus ja.. Reis niet met openbaar vervoer, maar dat komt meer.. Dat dag niet zo goed geregeld is in Zeeland.

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik durf het wel maar kwam er sowieso al nooit tenzij absoluut noodzakelijk
    Vind het er verschrikkelijk rijden met de auto drama om te parkeren ongezellig groot om te shoppen
    Nee dankje niet m'n ding

16. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ja hoor. Ik heb laatst mijn man nog weggebracht naar Schiphol en heb daar met de kinderen wat gegeten en gewinkeld en er niet eens bij stilgestaan dat er wat kan gebeuren.

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Uhm ja. Ik moet er voor mijn werk ook wel eens zijn. Eerlijk gezegd denk ik er zo niet eens over na...dan kan je toch nergens meer heen?

18. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Ik woon en werk in Amsterdam, ga ook lekker overal naar toe, niks aan de hand. Je maakt je zelf angstig. Kan overal wel iets gebeuren hoor. Stress is juist niet goed voor je.

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    haha ik woonde in rotterdam
    naast de a13 en het vliegveld in ..
    als daar wat gebeurde he.. waren wij gewoon weg..
    dan kan je overal wel wat gaan denken..

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat als je al jarenlang geregeld in Rotterdam of Amsterdam komt, dat je er dan minder bij stil staat. Net zoals de meeste mensen dagelijks en wekelijks zonder nadenken in een auto stappen. Maar als je voor het eerst in jaren in een vliegtuig stapt, hebben veel mensen toch wel even die gedachte in hun hoofd dat er iets mis kan gaan. Het merendeel laat zich er niet door weerhouden, maar de gedachte zit er bij veel mensen dan toch even.

Zo is het denk ik ook met winkelen in de grootste steden van dit land. Als je er een paar uur vandaan woont en er misschien al jaren niet bent geweest, is het gevoel denk ik toch anders dan wanneer je afgelopen maand drie keer over het Spui liep.
    Best begrijpelijk, denk ik. Maar inderdaad objectief / statistisch gezien niet nodig.

Als je angst je uitje dreigt te verpesten, zou ik iets anders bedenken om in een vrij weekend samen naar toe te gaan doen. Niet omdat de kans op een aanslag nou echt zo groot is, maar omdat ik denk dat je beter iets kunt gaan doen waar je echt van geniet.

Deel Deze Pagina