Ik kan glashard liegen tegen iedereen als ik wil,de enige tegen wie ik het niet doe is mijn vriend. Tegen alle anderen kan ik het als het nodig is.
Dat kan ik dus ook Maar omdat het tegen mijn principe is (behalve als het echt moet) doe ik het niet.
Ja hoor, lieg met gemak over alles en tegen iedereen. Kies er echter voor om vrijwel alles eerlijk te vertellen. Leugentjes om bestwil zijn de enige die ik acceptabel vind. Waarom iemand onnodig kwetsen? Enige die we bewust voorliegen zijn mijn schoonouders/broertje. Mijn man is het zat dat zelfs over de positieve dingen nog gebeld wordt om ons de grond in te trappen. Maar tegen vrienden en familie zal ik alleen liegen als ik ze er anders pijn mee doe en het niet belangrijk is als ze de waarheid weten. Durven dus wel, doen niet zo maar.
Ik doe het ook niet. Inderdaad alleen als het echt moet, zoals tegen mijn schoonloeder ofzo. Daar spreek ik geen woord mee en al helemaal niet de waarheid, dat wordt allemaal weer tegen me gebruikt.
Vriend liegt elke dag als ik hem vraag of hij de snoepkast heeft leeg geplunderd Ik verzweeg vroeger vaak als ik frieten had gegeten. Tja wat moet je dan zeggen? Heb deze week 4 keer frieten gegeten? Haha Nu niet meer, woon nu in Nederland en vind ze hier nergens lekker. Als ik vroeger te laat thuis kwam zei ik altijd dat de klok in het jeughuis kapot was En mijn ouders weten nog steeds niet dat ik rook. Mijn vader is de grootste anti roker ter wereld. Hoewel ik nu elektrisch damp
Ja ik kan liegen.. Maar of je het moet willen is een tweede. Daarbij ben ik zo'n verschrikkelijk slechte leugenaar. Dat op moment dat ik toch lieg mijn familie erdoor heen prikt. En dan bedoel ik: mijn zus, moeder en vader. Mijn vriend heeft het niet door. Maar daar kan ik niet tegen. Hij liegt wel vaak tegen mij en dan ga ik volledig uit mijn plaat. Hij is dan bang dat ik boos wordt als hij de waarheid verteld. Dus ik zeg tegenwoordig: Waarom lieg je? Ik kan toch niet boos worden omdat je de waarheid spreek? Ik kan hoogstens teleurgesteld of verdrietig worden van de waarheid. Maar hij leert het niet.. het is trouwens alleen betreft zijn verslaving.
Nou ik zou wel eens wat beter willen leren liegen. Ben iemand met het hard op de tong. Soms zou het beter zijn als ik meer mijn mond zou houden. Soms is liegen wel een goede keuze vind ik. Om je zelf te beschermen of een ander. Maar toch uit eindelijk kies maar voor de waarheid, Omdat dat veel beter is uit eindelijk. En als je liegt moet je veel onthouden haha.
Welke verslaving? Mijn lat is ook een typ van ik vertel liever niks of verteld helemaal niet de waarheid. Moet altijd maar gokken op het juiste. Weet niet welke verslaving hij heeft maar, Een verslaafde kun je beter niet vertrouwen ook niet als ze op het rechte pad terecht komen, Vaak leren ze niet van hun gelieg en gaan ze er gezellig mee verder.
Ik heb het eigenlijk juist vaak andersom.. Durf de waarheid niet te zeggen dus lieg maar.. 'Hoe staat dit me?' 'Moooooi' Of bij de kapper 'Is het goed zo?' 'Jaaa, dankuwel' Grrr..
Voor mijn man ben ik een open boek verzwijgen staat gewoon op mijn hoofd ik hou wat voor je verborgen. Heb ook niks om over te liegen
Ik kan wel liegen ja en doe het soms ook wel eens. En ja ik heb ook best wel geheimen voor mijn man. Hij hoeft echt niet altijd alles te weten Dingen die ik met vriendinnen bespreek of die me in vertrouwen worden verteld die weet hij niet.. Zoals gezegd: iedereen liegt wel eens.. Leugentje om bestwil, iets expres verzwijgen, dat is ook allemaal liegen..
Ik ben heel slecht in liegen, doe het ook niet vaak. Als ik het doe, dan is het meestal tegen mensen waar ik niets om geef.
Ja ik lieg weleens... de meest voorkomende leugen is dat het goed gaat terwijl ik me verschrikkelijk voel. Mensen willen niet horen dat het niet goed gaat heb ik gemerkt, ze willen alleen horen dat het goed gaat en al dan niet of ze merken dat je liegt, ze willen het niet weten. Glashard liegen kan ik ook vooral tegen mensen met wie ik niets heb. Tegen mijn man lieg ik (bijna) nooit
Ik lieg niet tegen mijn partner of kinderen. Het enige waar ik wel eens over heb "gelogen" en vandaag ook nog is het volgende. Weekend weg geweest met man en kinderen. 2jongsten plannen we zelf de vakanties en vrije dagen voor in. Ook een X aantal snipperdagen te besteden per jaar. Ideaal dus. Nu zijn we weekend weg geweest en onze oudste moest half negen op school zijn. Heb een briefje mee naar school gegeven dat ze even naar de ortho moest en daarom iets later was vandaag. Ze was 10 uur op school en heeft een uurtje gym gemist. Zo konden we zondag ook nog lekker daar blijven, en vanmorgen naar huis. Eerder was ik echt niet zo, maar nu ik zie hoeveel uitval er op de middelbare school is, doe ik zelf ook niet moeilijk als ze om deze reden een uurtje mist.
Op de vraag; Gaat alles goed? >> Ja, prima Is er wat?>> Nee, niks hoor Komt er een tweede?> Alles op zn tijd..