HcG hoger maar niet zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blaak, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje want ik wist het even niet.
    Ik hoorde van een kennis dat zijn vriendin moest bloedprikken vanwege dat ze om de 4 dagen ongesteld werdt dus wouden ze naar de baarmoeder kijken of iets dergelijks. Uit die bloeduitslag wees dat haar HcG heel iets hoger was dan normaal. Maar ze weet niet of ze zwanger is, ze was ook aan de pil tot die dag want die dag kreeg ze ook een andere pil, dat te maken had met haar regels denk ik. Het lijkt me niet dat ze dus zwanger kan zijn? Mijn vraag dus:

Kan het iets anders zijn als de HcG gehalte heel iets hoger is dan normaal , bijv vanwege die rare regels van haar? Alles in de war denk ik? De artsen vroegen aan haar of ze zwanger was maar volgens haar dus niet. Ze heeft wel een testje gedaan maar die wees negatief uit.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier staat een tabel, misschien heb je hier iets aan. Volgens mij is een HCG van 0 tot 5 niet zwanger. Iets hoger hoeft niet meteen al zo hoog te zijn dat het op testen waarneembaar is. Spannend!

3. lautjep

lautjep Niet meer actief

het klinkt wel heel erg raar maar het zou kunnen.
    How hoog is die waarde dan.
    Ik zal eens navraag doen

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    De hcg waarde zonder zwangerschap verschilt per vrouw. En er zijn vrouwen die gewoon standaard een wat hogere hcg in zich hebben. Op een test dan niet zichtbaar, maar dat komt wel uit de bloedtest naar voren. En ik geloof (maar pin me er niet op vast) dat een bepaald soort cyste ook hcg kan aanmaken. Een dermoid cyste? Maar dat weet ik niet zeker..
    Maar vervelend hoor dat zij zo vaak bloed verliest! Hopelijk is het niks ernstigs.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

de hoogte weet ik zozeer niet, maar wat ik dacht was ook meteen aan een ene vandere cyste. Bedankt voor de antwoorden!

Deel Deze Pagina