Hallo allemaal, Ik zoek vaak op dit forum naar antwoorden op mijn vragen. (Mijn complimenten voor de site en de goede reacties van de lezers) Zie dat er veel forums zijn over ovulatietesten en cervixslijm, toch heb ik het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen...? Vrijdag ben ik begonnen met ovu testen. Vrijdag was deze negatief. Zaterdag, zondag en vandaag positief. Sinds vandaag heb ik hele zere tepels, dat bij mij wijst op een (komende) eisprong. Maar...de afgelopen dagen had ik heel dun, melkachtig, wit slijmverlies. Sinds vandaag is dit pas een sliert rekbaar 'eiwitachtig' slijm. Kan het zijn dan ik dit 'vruchtbare' slijm pas laat aanmaak? Of zal mijn ei sprong nog moet komen en waren mijn ovu testen gewoon heel vroeg postief? Dank jullie wel!
Hoi! Welke ovutesten gebruik je? Meestal zijn ze namelijk 1-2 dagen positief (dus teststreep minimaal zo donker als controlestreep), en springt je ei 12-48 uur na positieve test(en). De kruidvat ovulatietesten schijnen echter niet echt goed te zijn, te snel en te lang positief aangeven. Als je graag wilt weten wanneer je eisprong is geweest zou je je temperatuur bij kunnen gaan houden, naast de ovutesten. Maar als je ook aan je lichaam al kunt merken dat je eirsprong er aan zit te komen, is dat niet echt nodig, maar kan je wel nog meer inzicht geven in je cyclus. Als je nu vruchtbaar slijm hebt, zou ik zeggen, veel plezier vanavond . Denk dat je dan vandaag/morgen je eisprong hebt.
Hallo saz, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad die van de kruidvat gebruikt. Heb er helaas al meerdere verhalen over gelezen. Hoopte toch stiekem dat hij bij mij wel gewerkt had, omdat hij vrijdag wel negatief was alvorens hij positief werd. De afgelopen drie dagen was de teststreep heel duidelijk donkerder dan controlestreep, dus kan niet missen, dacht ik... Mocht het nodig zijn, dan zal ik de volgende keer een ander merk kopen! Het klopt dat mijn lichaam duidelijke signalen geeft, dus snap je opmerking. Toch wilde ik graag zekerheid, aangezien mijn cyclus soms wel 60 dagen duurt. Ik begreep dat er dan kans is op helemaal geen ei sprong. (?) Sprong een gat in de lucht met die donkere streep en werd nog gelukkiger toen ik het duidelijk beschreven slijm tegenkwam. Vond het alleen zo vreemd dat het niet 4 a 5 dagen voor de eisprong op gang kwam en vroeg mij af of mijn lichaam me toch niet voor de gek heeft...? Net van dan 'pleziertje' gebruik gemaakt. Hopelijk heeft er een zwemmertje zijn weg gevonden. We wachten af... Mocht het niet zo zijn, dan zal ik het temperaturen eens proberen. (kan nooit kwaad) Bedankt!