Door de wijzigingen vd kdv-toeslag én stijging uurtarief van het kdv moeten wij vanaf volgend jaar maar liefst 180 per maand meer gaan betalen dat is toch niet normaal?! Manlief heeft het 2x nagerekend op de site van nibud dus het klopt echt. Meer mensen hier die er zo belachelijk veel op in moeten leveren? En gaan jullie er iets aan doen bijv. gastouder of familie vragen?
Wij gaan volgend jaar naar een andere opvang met een lager uurtarief... Ik heb nog niet uitgerekend hoeveel we dan kwijt gaan zijn. Ik was me er niet van bewust dat de kdv-toeslag zoveel veranderd was ten opzichte van dit jaar?
zo dat is wel heel veel! hier ook net een brief gehad van het kdv, uurtarief gaat flink omhoog zeg! wel 30 cent per uur :x Denk dat ik 50 euro per maand meer kwijt ben.. Ga haar toch op de opvang laten, want ze vindt het helemaal geweldig en we hebben geen andere kleine kindjes in de omgeving dus ik vind het ook goed voor haar sociale ontwikkeling.
@babyproject; de uurtoeslag blijft 6,36 maar de totale vergoeding is inkomstafhankelijk geworden waardoor wij dus nu langs 2 kanten geraakt worden @Snowtje; bij ons dus ook 32ct per uur en dan voor 2 kids en 24u per week - bleh! Baal er zo van! Ik zou het ook vreselijk jammer vinden om ze er vanaf te halen, eigenlijk om dezelfde reden als jij. Plus hebben mijn meiden het super naar hun zin daar en kunnen ze niet bij oma's terecht ivm ziekten. Maar we kunnen echt geen 180 per maand missen...
zo dat is echt veel, ik twijfel geen seconde aan de rekenkundigheid van je man maar weet je zeker dat het klopt?? Ik vind dit wel een enorm verschil.
Haha, ik snap wat je bedoelt. Ik kan en wil het ook niet geloven... Maar manlief weet zeker dat het klopt, helaas heeft hij echt áltijd gelijk daarom ben ik ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die zoveel moeten inleveren
Wij gaan nog wel meer dan 200 euro per maand meer betalen, of krijgen eigenlijk 200 euro per maand minder terug van de belasting aan toeslag. En dat is nog met de oude tarieven, ik verwacht dat het uurtarief hier ook omhoog zal gaan; het gaat niet goed met de kinderopvang. En het is voor 2 kinderen, 3 dagen per week. Maar goed, wij verdienen ook wel heel goed dus ik vind het niet zo vreemd eigenlijk... Of tenminste, ik vind dat er wel heel hard wordt bezuinigd op iets waarvan ik vind dat er niet op bezuinigd moet worden, maar ik vind het niet vreemd dat de hoge inkomens meer inleveren dan lage.
Wij hebben nog geen idee, hier zijn de uurtarieven voor 2012 nog niet bekend (gemaakt), maar ik vrees het ergste! Vorig jaar ging het uurtarief ook al veel omhoog en het is nu al 6,36 dus het is bijna zeker dat wij over die grens heen gaan.
ik heb volgend jaar vooralsnog niks te maken met de dagopvang, wel met de bso. Maar zoon zit nu nog tm december op het kdv en een moeder die daar in de oudercommissie zit, wist mij te vertellen dat de uurtarieven ook aardig omhoog gaan. En dat terwijl de stichting waar wij zitten, dit over het algemeen probeert te beperken. De meer commerciële kdv's die hier zitten, zijn allemaal al duurder dan de stichting. Maar er hebben nu al een hoop mensen opgezegd voor 2012 die blijkbaar al hadden ondervonden dat hun salaris niet tegen de kosten opwoog, denk ik dan.
Wij gaan er ongeveer 140 euro op achteruit heb ik berekend, dit is inclusief de tariefstijging, die hier wel meevalt gelukkig (19 ct). En 2 dagen 2 kids, dus wat ongeveer neerkomt op 35 euro extra per maand. En dan nog de toeslagvermindering, wat rond de 100 euro zal zijn. We kunnen het wel betalen, maar het had zo leuk geweest als we dat geld aan iets anders hadden kunnen uitgeven, haha.
Tja het is echt heel lastig. Hier ook geen opa's en oma's die standaard op kunnen passen. Of ze werken, of zijn ziek (kunnen dan wel incidenteel oppassen maar niet elke week). Dus wij zijn gewoon aangewezen op het kdv (of natuurlijk gastouderopvang, maar dat vind ik persoonlijk niet fijn). We houden haar er voorlopig gewoon erop. Nu gaat de helft van het salaris van de minst verdienende hier rechtstreeks naar de opvang.. het is helaas niet anders.
Is er ook geen mogelijkheid om de opvang met vrienden te regelen of iets in die richting? Ons is dat ook gelukt en het bevalt echt super goed en is gratis ook altijd leuk
kijk ik kan bijvoorbeeld begrijpen dan iemand man arts inkomen 5000,00 vrouw advocaat 3500,00 die mensen betalen straks een hoop zelf
mag ik ts ook vragen wat je nu betaald voor de opvang? en hoeveel uur neem je af per maand en wat is jullie uurprijs?
mirell, ik denk dat ook een hoop zit in de stijging van het uurtarief van ht kdv. Als je nu 6,36 betaald krijg je alles vergoed, naar je inkomen dan uiteraard. Maar als je al 6,69 moet betalen oid. dan betaal je 32 ct per uur zelf x 11 uur x 3 dagen x 2kids = ruim 90 euro per maand. Daarnaast verlagen ze de vergoeding, als je bijv 2x modaal verdient is dat ongeveer 100 euro voor 3 dagen. Samen 190 euro. Dus het kan echt wel.
Yep, hier betalen we volgend jaar 210 euro meer voor 2 kinderen, 3 dagen. Tjah, het is niet anders. Daarmee wordt onze eigen bijdrage 1100 euro. Veel he! Maar ik denk er niet aan om mijn kinderen van het kdv af te halen. Ze hebben er erg naar hun zin en het is goed voor ze. Ik denk niet dat ik mijn zoon van 3 gelukkig maak al ik hem er vanaf haal. Maar zonde is het wel uiteraard. Het tarief van ons kdv gaat overigens maar 12 cent omhoog volgend jaar, normaal gesproken is de stijging hoger. Ik weet wel dat er al een aantal opzeggingen binnen zijn gekomen.
pff ik weet nog niet hoeveel het voor ons gaat schelen, maar hier word het dubbel duur ineens want vanaf december gaat 2e spruit ook naar het kdv, dus zowiso een kindje extra naar de opvang (maar goed dat heeft niets met verhogingen oid te maken haha) en we betalen nu al 6,45 per uur, en dit gaat dus nog stijgen, wat nog niet bekend is.. (hoe irritant! je wilt als ouder toch weten wat je te wachten staat..?!) naja, afwachten dus nog ff voor we een definitieve berekening hebben!