Hoi! Vandaag heb ik dan de inwendige echo gehad, nadat ik opeens een cyclus had van 45 dagen (ipv de normale 32, 33 dagen). Wij zijn nu in ronde en 8 en dus nog niet zwanger. Ik was een beetje overdonderd door wat de gynecoloog zei, dus wil graag nog even aan jullie vragen wat jullie ervan weten. Ze zei dat ik met name aan 1 kant heel veel blaasjes had op de eierstok en dat ze alle 2 relatief groot waren. Dat samen met de langere cyclus. Dat kan wijzen op een hormonaal probleem en als ik binnen een jaar niet zwanger raak raadt ze hormonen aan. Ze raadde aan de komende tijd goed te plannen, want hoe langer het nu duurt dat ik zwnager raak hoe moeilijker het zal worden. Wordt die aandoening dan erger of zo?? De baarmoeder zag er wel normaal uit. Wat is dat voor aandoening en kan ik nu nog wel zwanger worden? Op nternet kun je van die ovulatietesten kopen. Wat zou je zelf doen, die kopen of via de apotheek? Heb je verder nog tips? Nou, ik en er nog stil van. Maar even op mij in laten werken. Alvast dank je wel! Groetjes,
hoi Dorito, wat vervelend dat je zo geschrokken bent van die echo, ik kan me dat ook goed voorstellen als je zo'n mededeling krijgt. Heeft ze een aandoening genoemd? Blaasjes op de eierstok kunnen namelijk meer dingen betekenen. Heb je ook andere klachten? Als je vragen niet goed beantwoord zijn kun je ook nog een afspraak maken bij de arts hoor. Maak dan een lijstje met je vragen vantevoren zodat je niets vergeet. Je kunt inderdaad ovulatietesten kopen, waar maakt niet zoveel uit. Als je nog een afspraak maakt bij die arts kun je ook vragen of de arts ze voorschrijft op recept. Het is wel makkelijk gezegd dat je goed moet plannen, maar als je niet weet hoe lang je cyclus is, valt er niet veel te plannen. Als die arts zegt dat het moeilijker wordt hoe langer het duurt, mag jij vragen of je al eerder het fertiliteitsproject in mag, het is dan een beetje jammer om dat "jaar" vol te maken. (Eigenlijk kom je pas in aanmerking voor onderzoeken als je een jaar probeert zwanger te worden en het is dannog niet gelukt). Sorry dat ik niet heel duidelijk kan zijn over je aandoening, maar daar heb ik eigenlijk te weinig info over. Als je weet welke aandoening je hebt, kan ik er wel meer over zeggen. Heel veel sterkte! Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik stond inderdaad ook al met allerlei vragen buiten terwijl ik toen ik er was nog wel zo goed wilde opletten door te vragen van kunnen we dan wel kinderen krijgen. Ze zei dat dat wel zou lukken o.b.v. wat ze had gezien, maar dat het eventueel wat langer zou kunnen duren. Het onderzoek was bij een medisch centrum waar ze ook bloedprikken maar dus af en toe een gynecoloog hebben die om de wachtlijsten bij het ziekenhuis te verkleinen. Ik verwacht dat ze haar resultaten naar de huisarts doorstuurt. Die bel ik begin volgende week meteen even. Hoe werkt dat als je in de MMM gaat? Eerst onderzoek bij de man en vrouw en dan, stel dat je hormonen moet gaan slikken om een eisprong op gang te brengen, hoe veel tijd gaat daar dan overheen? Ik heb bijvoorbeeld geen idee van de wachttijden voor een afspraak bij een gynecoloog. Dank je wel alvast. Dorito
hoi Dorito, je kunt inderdaad ook prima bij de huisarts een afspraak maken, deze kan ook je vragen beantwoorden als hij/zij de gegevens heeft van dit onderzoek. Als je start met het fertiliteitsproject, dan zijn er in het begin eenvoudige onderzoeken, ook bij de huisarts. Je kunt ook met je huisarts bespreken wat je nu al kunt doen en of je alvast afspraken kunt maken voor over een paar maanden. Kijk eens op de site van het nvog, www.nvog.nl, kies dan fertiliteit en als eerste OFO, vervolgens kun je de andere folders lezen. Dab heb je een beetje idee wat er mogelijk is. Succes! Mirjam
Hoi Mirjam, Dat is een handige site! Ik ga meteen die folder lezen. Dank je wel! Groetjes en een goede Pasen, Dorito
Hoi Mirjam, Vanochtend bij de huisarts geweest. Ik was best wel gespannen, maar hij was heel aardig. Ik heb aangegeven dat ik redelijk van slag was en nog een heleboel vragen had. Het gaf wel een heel fijn gevoel dat hij het ook heel stom vond om tegen mij te zeggen dat ik maar snel zwanger moest worden, omdat het anders veel moeilijker werd. Alsof het allemaal zo gemakkelijk is! Afijn, binnenkort naar gynaecoloog en dan ten minste wat tijd om vragen te stellen. Ondertussen klussen we vrolijk verder. Dank je wel voor je advies dat ik nog een afspraak met de huisarts kon maken. Ik voelde me wel erg gesteund en heb het idee dat we nu weer verder komen! Echt super dat je ons zo helpt!
hoi Dorito, fijn dat je met de huisarts hebt kunnen praten. Veel succes de komende tijd, ik hoop echt voor jullie dat je snel zwanger bent. En laat je niet afschepen straks bij de gynaecoloog. Maak eventueel een lijstje met vragen vantevoren, dan weet je zeker dat je niets vergeet! Mirjam