overdag niet in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jebb, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

Heeft iemand nog tips? We zijn onder tussen radeloos.

Onze dochter van 14 maanden weigert overdag in bed te slapen. We hebben vanalles geprobeerd. Moe in bed leggen, voordat ze moe wordt, lichte kamer, donkere kamer..

Ze gaat vrijwel meteen staan in bed en wordt hysterisch! Laten huilen vind ik echt zielig, maar als we haar eruit halen gaat ze dus niet slapen. Terwijl ze dus echt wel moe is (gapen, oortjes friemelen, in oogjes wrijven). Zodra we dan weggaan oid slaapt ze binnen no time in de auto of op de fiets. Al is het dan maar voor 10 minuutjes, dan is ze weer opgeladen ofzo.
    In bed weigert ze overdag. 'S nachts slaapt ze trouwens prima en heerlijk door in haar bed..
    Ze wordt tussen 8 en half 10 altijd wakker. Om een uur of 11 begint ze moe te worden, maar om dan al de bed-strijd te voeren doen we niet meer (ging al een week of 5 niet). Nu geven we boterham en drinken rond 12en en na de lunch dan naar bed. Ik vind het voor haar zo zielig, ze is zo moe!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier momenteel ook een beetje zo'n lastige periode sinds hij kan staan op handen en knieen en nu echt kan staan.
    Hier helpt het om hem bij ons in slaap te laten vallen, ik loop dan gewoon heen en weer in zijn donkere kamer.
    Als hij echt moe is legt hij binnen een paar minuten zijn hoofd op mijn schouder, dan loop ik nog een paar minuutjes door en ga ik nog even in schommelstoel heen en weer wiebelen.
    Als hij ongeveer 10min slaapt leg ik hem over in zijn eigen bedje en dan slaapt hij vrijwel altijd door voor ongeveer 2 uurtjes.
    Soms helpt is het niet nodig om 'm bij me te nemen. Dan lukt het hem om zelf in slaap te vallen met het muziekje van de babyfoon die ik continue achter elkaar door laat spelen net zolang totdat hij slaapt en dan nog zeker 10 minuten.

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Mijn zoontje van net 1 slaapt ook niet in bed overdag.. hysterie..
    S nachts geen enkel probleem, hij slaapt dan prima door ook half7-7..
    Ik probeer t niet eens meer.. hij slaapt wel in de draagdoek, kinderwagen en auto.. ik laat hem dus overdag meestal in de doek slapen, of ik combineer zn slaap met de wandeling naar t winkelcentrum en een boodschap (als hij eenmaal slaapt, wordt hij zelfs in de ah niet wakker)..
    Het is niet anders..
    Verder is hij eigenlijk voorbeeldig, heel makkelijk met alles, dus ik vind het ook prima..

Deel Deze Pagina