Ik heb een vraagje over voedsel; Letten jullie na de eisprong ook op wat je eet? Maw geen lekkere biefstuk of gerookte zalm of een heerlijk kaasje en lekkere toetjes tja... ik vind het best zwaar dat elke keer te laten terwijl je niet eens weet of je zwanger zou kunnen zijn. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat let je erop en ga je steeds door een hel of wil je dat gaan doen als je zeker weet dat je zwanger bent?
Nee joh, tuurlijk hoef je daar niet op te letten! Pas als je een positieve test in handen hebt, mag (moet ) je alle "slechte dingen" laten staan. Je kunt moeilijk al die tijd dat lekkere biefstukje laten liggen... wie weet hoelang je nog bezig bent voordat je zwanger bent.
Hoi! Nou ik ga pas echt erop letten als het zover is hoor! Ik neem geen grote risico's ofzo, maar ik zet niet alles aan de kant als ik het niet zeker weet. Bovendien heb je pas na enkele weken een bloedband, dus pas als je het zelf ook weet! groetjes Jelske
nee ik let daar niet op , want zo ver ik weet krijgt je kindje dan niks van je binnen de eerste weken. om nou elke maand me biefstukje te moeten laten staan en dan toch ongi worden nou dacht het ook neit
Ik eet nu niks wat ik niet mag want stel ik ben zwanger dan wil ik absoluut geen risico nemen voor een stom kaasje(hoewel ik feta heerlijk vind)Maar dat moet ieder voor zich weten.Ik drink ook geen alcohol meer.
Nee, eerst deed ik dat wel, maar hoe langer het duurt.. nope, zit deze week ook vet aan de neuspray enzo hihihi
oh ja dat weet ik niet maar ooit moet je er toch 9 maanden vanaf blijven,haha,maar dat wat je niet mag eten eet ik toch niet zo vaak..
Het duurt 2 of 3 weken vanaf de bevruchting voordat de placenta bloedtoevoer via de moeder krijgt, dus die eerste weken is er niets aan de hand. Verder kun je de kaasjes wel eten hoor, ze moeten alleen gepastauriseerd zijn en dat zijn ze tegenwoordig bijna allemaal hier in Nederland.
Ik let wel op met alcohol, ik drink hooguit 1 of 2 glazen op een avond en dan alleen in het weekend. Met eten ga ik pas opletten als het zover is, anders wordt het allemaal wel erg lastig.
Ik heb geen moeite om dingen te laten staan, ik ben al niet zo'n grote vleeseter en ik drink ook geen alcohol en rook niet, dus dan blijft er weinig over wat niet mag... Natasja, ik dacht dat neusspray wel mocht tijdens zwangerschap? groetjes, Snoopy