Onze zoon is een moeilijke slaper. Dat zij even zo en heeft vast allerlei oorzaken. Maar daar heb ik een ander topic over geopend. Het gaat er om dat hij nu 9 maanden oud is en op het kdv slaapt hij overdag soms 5 (!!!) Uur.. thuis ben ik blij als ik de 2.5 uur haal. Hij "slaapt" snachts van 19 tot 6.30 uur. Sochtends rond 8.30/9.00 uur er in voor maximaal een uur. En dan rond 13.00 uur voor anderhalf uur er in is dus vanaf 14.30 waker en wordt rond 16.30/17.00 mega vervelend want hij is moe.. slapen wil hij sinds anderhalve week dan ook echt niet meer (behalve op t kdv) Hebben jullie dit ook gehad? Of tips? Probeer m nu dan maar te rekken en met eten en douchen en buiten een rondje draagzak komen we wel aan die bedtijd van 18.45. Maar echt leuk is anders
Ik weet wel dat rond die tijd ( denk zelfs eerder) dat 3de slaapje ook niet meer makkelijk ging. Ik ging idd afleiding zoeken en vaak nog even wandelen etc. Op een gegeven moment kon ze het beter volhouden. Ik vond het ook vervelend maar het werd beter.
Het is zo raar dat ie op kdv echt een x zo lang slaapt als thuis terwijl we hem ook wel entertainen. . Even doorzetten inderdaad. Heb je toen ook geprobeerd tussen de middag slaap te rekken zodat gat tussen dat slaapje en de nacht groter wordt? Of dan helemaal jengelen omdat je m twee x moet "rekken"
Misschien niet moe genoeg. Vind 2 uur nadat hij opstaat niet lang. Misschien om half 10 erin doen en in de middag half 3?
Bij ons ook pas het derde slaapje eraf. Werd er gek van.... Hier was het: 0730 tot 1000 wakker 1000 tot 1130 slapen 1130 tot 1330 wakker 1330 tot 1500 slapen 1500 tot 1730 wakker 1730 tot 1815 slapen (maar deze ging dus steeds slechter) 1815 tot 2000 wakker en dan naar bed voor de nacht. Nu is het: 0700 tot 1000 wakker 1000 tot 1130 slapen 1130 tot 1500 wakker 1500 tot 1630 slapen 1630 tot 2000 wakker en naar bed voor de nacht. Hij zit nu midden in een sprong dus de ene dag gaat beter dan de andere dag! (Ik vind 5 uur trouwens echt belachelijk lang. Zou daar wel wat van zeggen. Bij mijn zoontje moet elke dag wel een beetje op elkaar lijken qua ritme. Dat geeft hem het meeste rust)
Ze willen hem op t kdv ook in het ritme van de groep hebben en dat is om half 12 broodje en dan bed in. Sowieso veel te vroeg voor hem. Maar dan slaapt hij 3.5 uur en nog 2 slaapjes van 1uur en een van 45 min
JuullesD, jullie ritme maar dan overdag beide een uur eerder moet te doen zijn. Zal morgen eens kijken of ik het middagslaapje dan iets kan rekken.. zou wel fijn zijn als ie dan met avond eten iets minder vervelend doet. Maar ook midden in een sprong dus alles is lekker aan het regelen
In het ritme van 12 uur broodje zit mijn dochter van 1,5 nog niet eens in. Gaat tussen de middag om 12 uur slapen. Hiervoor bij 2 slaapjes eerst van half 10 tot half 12 en van half 3 tot half 5. Daarna in de ochtend en middag een half uurtje later en dezelfde tijd wakker. Tot ze op een gegeven moment niet meer wou slapen om 3 uur en was het rekken in de ochtend. Is dat niet te overleggen met kdv dat hij twee keer slaapt? Hier tukte mijn dame op die leeftijd ook altijd 4 uur bij elkaar op een dag. Dan moest ik haar vaak nog wakker maken. Denk gewoon wat schuiven in tijden zodat hij aan het eind van de dag niet zo moe is.
Ik zat toen ook zo te klooien... Ik heb het ochtenddutje gerekt. Hij sliep eerst van 8:30-9:30, 12:00-14:00 en van 16:00-17:00. Dit laatste slaapje wilde hij niet meer. Dus in de ochtend gerekt. Eerst een half uur en daarna een uur kunnen rekken. Sindsdien slaapt hii van 9:30-11:00/11:30 en van 14:30-16:00/16:30. Weet je ook wat zij in de ochtend anders doen dan jij? Miss dat je dit kunt aanhouden?
Hooguit dat ze hem minder aandacht geven.. hij vind t vast te gezellig bij papa en mama.. groentehapje doen ze ook meestal rond dezelfde tijd(fruit is geen optie Ivm zn reflux) en ontbijt heeft ie al op voordat hij daar heen gaat uiteraard. Overdag slapen was altijd al moeilijk. Zn ochtend en tussen de middag slaap valt ie nu meestal binnen 10 min in slaap.. dat was voor de maagzuur medicatie gewoon met gemak een half uur of langer en dan maar maximaal 45 min slapen. Ben blij om te lezen dat het in ieder geval niet bij iedereen er vanzelf af ging..
Nee het is hier zeker niet vanzelf gegaan en dat gaat her nog niet! Zijn slaapjes zijn echt wel heilig en ik moet er echt rekening mee houden. Later naar bed brengen is heisa. Ik dacht trouwens 5 uur achter elkaar haha. Verkeerd gelezen🙊 Wat je ook kan doen, is het schema van het kdv overnemen. Klein beetje kneden tot het past voor thuis. En dat eet je op een andere tijd een boterham. Kan jij met tijden schrijven wat je eigen schema nu is en wat je schema thuis is? Ik zie een beetje scheel van de vermoeidheid dus ik lees het slecht vanuit een stukje tekst😘 (Toen ik over ging van 3 naar 2 slaapjes heb ik echt anderhalve week getwijfeld of ik nou verstandig deed hieraan. Kind continue moe want hij gaat echt niet zomaar langer slapen. Dus was en langer ophouden en korter slapen. Was echt even pittig)
6.00/6.30 wakker 7.00 ontbijt (200 ml melk, 1 boterham ) 9.00-10.00 slapen 10.15 groentehapje 12.15/12.30 boterham met 150 ml melk 12.30/13.00 - 14.00/14.30 slapen 15.00 tussendoortje en 150 ml melk (Het was 16.30 tot 17.15 slapen. Nu niet meer) 17.30 warme prak 19.00 lekker slapen met 200 ml melk 00.00/02.00 nog een (pap)fles En in de nacht lekker spoken Eigenlijk geen zin om m in t ritme van de crèche te drukken aangezien t niet het meest makkelijke kereltje is.. dit is hoe hij het zo'n beetje heeft aangegeven
Oh ja . Op kdv doen ze dan om 11 uur fles 11.15 slapen 14.30 wakker met een boterham 16.00 fles 16.15 nog weer slapen
Wat een groot verschil zeg in het ritme van jou en de crèche. Vervelend dat ze hier niet echt rekening mee houden....is dat normaal op een crèche of zijn ze bij jou extra stug? Waardeloos trouwens dat je ukkie ook nog snachts voor een fles komt dat breekt vast op. Ik denk als ik jou was dat ik zou proberen je eigen ritme met een kwartiertje op te schuiven. Even kijken hoe hij daar op reageert. Dus kwart over 9 naar bed brengen en dan de middagdutje ook....
Ja ga ik doen. . Kleine stapjes verschuiven Op crèche zeggen ze dat ze zijn ritme volgen. Gelukkig maar 2 x per week en zijn ze verder heel lief met hem.. volgende week ook maar vragen of ze hem geen 3e x er ij n willen leggen. Dan maar rekken, als hij 2 dagen per week wel dat 3e slaapje krijgt went het nooit natuurlijk En als het nou alleen die fles was snachts. Hij komt minimaal 3x. De wallen hangen op mijn knieën zo'n beetje. Veranderd zoveel op moment dus het is allemaal een fase! 😂😂😂ooit heb ik weer nachtrust hoop ik. (Pittige baby. Het blijft daardoor waarschijnlijk ook maar bij 1.. )
Hey, Wat vervelend dat hij thuis zo weinig slaapt. Maar ik denk dat ik het ergens niet helemaal snap hij slaapt op het kdv beter dan thuis, dat wil je thuis ook? Waarom neem je dan hun schema niet over? Of wil je juist dat hij overdag minder gaat slapen? Als het bij hun werkt, werkt het thuis misschien toch ook? Ik snap dat je niet teveel wil veranderen aan zijn schema, maar als het werkt? Uit je schema haal ik dat ze hem juist eerder in bed leggen en dat je het idee hebt dat hij dan nog niet moe is? Nu ken jij je zoon wel het beste maar; Onze zoon moet je bijvoorbeeld ook echt niet moe in bed leggen maar juist iets eerder. Als je hem optijd in bed legt valt hij rustig in slaap, is hij moe dan houd hij zichzelf langer wakker en is weer eerder op. Hij heeft dan zoveel prikkels te verwerken dat hij juist heel onrustig is. Normaal leg ik hem in bed om 12.30 en slaapt hij dan van 12.40 tot 15.00/15.30 Leg ik hem om 13.00 in bed slaapt hij ineens maar van 13.30 tot 14.30/15.00! Hier op het kdv gaat onze zoon ook eerder naar bed omdat hij het dan gewoon echt nodig heeft. Vervelend voor hun juist want dat is 12 uur en dan zit iedereen nog aan tafel. Ze hielden hem eerst wakker tot 12.30 omdat dat zijn thus schema is maar dan sliep hij max 1,5 uur. Nu leggen ze hem om 12.00 in bed, slaapt hij ineens 2,5 uur
Hij gaat normaal gewoon op bed thuis bij de eerste vermoeidheidsverschijnselen. Gapen en oogje wrijven. En bij de eerste 2 slaapjes is het inslapen ook geen probleem. Het crèche schema ook wel geprobeerd te volgen maar ok dan maximaal 1.5 uur thuis en ik kom de deur niet meer uit omdat hij dan voor mijn gevoel ook de hele dag eten moet. 1 van de leidsters zei vandeweek nog dat hij toch wel de leeftijd heeft voor 2 slaapjes. Pff. Dan snap ik het ook niet meer. Vannacht in ieder geval om 21, 2345, 03.00, 05.00, 05.30 wakker en 6.15 uit bed
Elk kind is anders he. Pin je niet vast op wel of niet zoveel slaapjes. Er zijn zat kindjes die ruim 1 zijn en nog 2 slaapjes doen. Kijk gewoon een paar dagen naar wat hij aangeeft. En soms is het een tussen periode. Moet je hem echt even langer wakker houden. Ook al js dat even moeilijk, soms moet je hem er door geen trekken
Hier trouwens een lastige vent qua slaap signalen. Geen idee wanneer hij moe is. Je ziet het nooit aan m namelijk. Altijd maar gokken Soms denk je en nu ben je echt kapot moe. Leg ik hem in bed gaat ie nog een uur feesten. Haha