Durven jullie een vakantie te boeken voor het buitenland ivm Corona Virus?

Discussie in 'Corona forum' gestart door An79, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik lees nu net dat er ook een hotel in Gran Canaria is afgesloten ivm het Corona virus. Het komt nu wel heel erg dichtbij. Hoe gaat dat over een paar maanden.
    We zijn hard bezig om een vakantie uit te zoeken voor de zomervakantie, maar vooral mijn man durft het gewoon niet aan om met het vliegtuig ergens heen te gaan.
    Ik ben wel erg benieuwd, hoe denken jullie daarover?
     
  2. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Sta er eigenlijk niet zo bij stil.. denk dat het vooral vreselijk opgeblazen word overal.. weet niet hoor.. hier in mijn omgeving zijn ze ook niet zo heftig over dat virus.. ik denk dat het vooral dodelijk is voor zwakkeren, ouderen en eventueel kinderen denk ik.. weet het niet.. maar ik zou er bij het boeken van een europese vakantie niet zo van wakker liggen eerlijk gezegd of het moet zo zijn dat er dus geen vluchten gaan, dus dat ik uberhaupt niet KAN boeken ;)
     
    jade2011 vindt dit leuk.
  3. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.894
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik zou volgende maand naar Rome gaan maar heb gisteren de reis geannuleerd.
    Heb het omgeboekt naar Israel in het najaar.
    Verder volg ik het reisadvies van Buza op de voet.
     
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb wel een vliegreis geboekt staan. En die ga ik zeker niet annuleren.

    Misschien onderschat ik het hoor en het is behoorlijk heftig allemaal. Maar het grootste deel van de mensen is goed ziek voor een week of twee en wordt erna weer beter. Maar goed, een beetje voorzichtig zijn kan nooit kwaad.
     
    Gewooniemand en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou wel gewoon boeken, alleen niet naar China oid.
    Maar dat is sowieso niet mijn ideale vakantiebestemming.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  6. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wij hebben al geboekt..2 reizen zelfs.

    Zelfs Italië voor as mei vakantie ook.
    Ik wacht het gewoon af. En de zomer duurt nog even, ook dan al geboekt (Indonesië).

    We gaan het zien.
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik wacht met boeken.

    Dan deden we meestal elk jaar...kijken wat er nog over was.

    Dit jaar wilden we wel eerder gaan boeken...maar nu met het virus wachten we wel weer gewoon.

    Maakt ons nooit zoveel uit.
     
  8. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik ga gewoon naar het gardameer in de zomer, al geboekt, desnoods met mondkapje. Ik maak me er niet zo druk over.
    Ik lees voornamelijk dat oudere mensen met zwakke gezondheid getroffen worden.
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Wij wachten sowieso vanwege het weer en weten nog niet wat we willen. Maar omdat ik een chronische ziekte heb, zijn we wel wat voorzichtiger.
     
    Gewooniemand en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Dito. Ik snap oprecht de ophef niet helemaal, en niemand heeft het me nog goed kunnen uitleggen. Als je zoals @medj1983 chronisch ziek bent kan ik me wel voorstellen dat je wat waakzamer bent.
     
    Spectre, medj1983, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Sterftecijfers lijken groter dan bij een normale griep, dus ik snap de ophef wel eigenlijk. En daarbij, als je zelf op vakantie besmet wordt, breng je het virus mee naar Nederland, en kun je vervolgens de ouderen en kinderen in je omgeving besmetten....
     
    Madeliefje06, MaMa, Zara75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben al een vakantie naar Italië geboekt, maar dat is pas in juli. En via booking dus we kunnen 2 weken van te voren nog annuleren.
     
  13. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik ben niet eens zozeer bang voor het virus. Maar als je al leest dat er een hotel in Tenerife (ik dacht gran canaria) helemaal verzegeld is, zal dat wel snel verspreiden ben ik bang.
    Dat het opgeblazen wordt, geloof ik gelijk, maar de maatregelen worden wel getroffen.
    Wij hebben een dochter met een voedselallergie en nemen een hele koffer mee met eten als we op vakantie gaan. Stel je voor dat je even een paar weken in quarantaine moet, zouden we toch een probleempje hebben.
     
  14. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik heb een oud collega die 3 jaar geleden een camping heeft opgezet in Italië. Dat hele gebied is afgesloten. Ook zijn kinderen gaan niet meer naar school. Voor hem kan dit een groot financieel drama worden.
     
  15. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Hier ook al geboekt voor de zomer en nog geen enkel voornemen te annuleren. Wij zijn gezond dus ben ervan overtuigd dat meer dan goed ziek zijn niet gaat gebeuren. Bovendien kan je de besmetting nu overal oplopen. Ik ga ook gewoon naar mn werk (inclusief wekelijks 1 a 2 vergaderingen met grote groepen mensen waarvan ik niet weet waar ze evt op vakantie zijn geweest). Risico loop je dus altijd.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Ideaal moment om de leuke vakantieplekken in Nederland te ontdekken ;)

    Maar serieus, als je, je niet veilig voelt, dan is een vakantie in Nederland toch ook leuk? Waarom per se buitenland? Zoiets kan je dan net zo goed volgend jaar doen of wanneer alles wat gekalmeerd is in de wereld.
     
    MaMa, Gewooniemand en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Wij hebben de campings voor de zomer al geboekt (in frankrijk) gaan niets annuleren. We zien tzt wel of het allemaal mogelijk is enzo. Mijn man is op dit moment voor zijn werk op reis. Dus we zijn er misschien wel wat nuchter onder (nog wel).
    Ik zou dus gewoon een vlieg vakantie boeken.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Ik woon niet ver van Italië, komende zomer zullen er vast zoals altijd veel mensen uit Italië deze kant op komen. Mocht het hier uitbreken dan zal ik niet naar Nederland gaan (is sowieso nog niet zeker of we dit jaar naar Nederland zouden gaan maar dat terzijde).
     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    idd je loopt het risico toch wel. Maar ik denk dat @An79 eerder bang is voor het opeens opsluiten van mensen in een hotel, de quarantaines die opgelegd worden enzo. Dat lijkt me ook niet zo fijn. Dan is je vakantie echt verpest.
     
  20. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat is het inderdaad. Je hoort het steeds meer en steeds dichterbij. Het kan toch niet anders zijn dat het in juli/augustus helemaal de spuigaten uitloopt.
     

Deel Deze Pagina