Durven jullie een vakantie te boeken voor het buitenland ivm Corona Virus?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zal mijn zus eens vragen of dat overal geld. En of de reisverzekering op zo een moment niet dekt ipv de annuleringsverzekering. Zus heeft een reisbureau en die merkt trouwens tot nu toe niets van de angst van mensen om op vakantie te gaan want ze heeft het dit jaar drukker met zomervakanties dan anders. Normaal is haar piek in maart / april en dit jaar vermoed ze dat die piek al deze maand is.

2. GossipGirlxoxo

Ik denk niet dat je te licht erover denkt maar gewoon nuchter bent. Het is hier nog niet en je hebt er geen invloed op. Komt het dichterbij zoals in Nederland dan kun je je grotere zorgen gaan maken. En in jouw geval ook vooral voor de mensen om je heen zoals je ouders.

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Slapen slapen slapen slapen slapen :roflmao: Precies waar ik voor ga :p
    Nee zonder grapje; ik denk dat ik nog even wacht :$

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb dit van iemand die in de verzekeringen werkt.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind van niet. Je ziet ook dat hier mensen met een paniekstoornis enz reageren. Super vervelend dat zij dat zo ervaren, maar ik ben daar niet gevoelig voor. Dochter heeft een paniekstoornis ontwikkeld en haar typische angsten zijn echt onrealistisch.
    Daarnaast zijn er sowieso mensen die altijd het zekere voor het onzekere nemen. En wat hier eerder geschreven werd: als dit door de open economie naar Europa komt hou je het echt niet tegen.

Wellesnietes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik herken de typische angsten en die zijn idd totaal onrealistisch. Maar als je hier in dat andere topic leest ook, mensen zijn panisch.

citroenrasp, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Precies, ook ik ben bang maar weet dat dat op dit moment een onrealistische angst is. Mensen met paniekstoornis beseffen zich dat denk ik niet. Ik vind het in het andere topic ook panisch / op het ziekelijke af. Elke dag meerdere keren per dag kijken of er al nieuwe gevallen bij zijn. Op die manier wil ik niet leven dan krijgt de angst de overhand terwijl als het gebeurt we toch niets kunnen doen. We hebben er geen grip op door daar alleen maar mee bezig te zijn.

YaelStone, Liekje81, cw26 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou ja dat idd. En je kunt er niks mee, je verandert er niks aan en tot nu toe zijn de sterftecijfers niet gek veel hoger dan een gewone griep en daar laat niemand zich zo door op de kast jagen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is dus ook precies mijn gedachte en wat @GossipGirlxoxo schrijft.
    Ik ben een nieuwsjunkie, dus ik volg überhaupt alles op de voet. Maar ga echt niet het aantal sterfgevallen bijhouden

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben gisteren tickets geboekt voor Dubai in de voorjaarsvakantie. Eigenlijk hebben niet nagedacht over het Corona virus, we moeten nog voor de zomer boeken dit word waarschijnlijk de Dominicaanse republiek ik denk dat we dit ook maar gewoon doen. We zijn dan een paar maanden verder ik denk dat de piek dan al wel is geweest.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vandaag geland in Barcelona. Zo veel mensen met mondkapjes! Ik begon me toch een beetje ongemakkelijk te voelen.
    Maar gelukkig zijn alle toeristische trekpleisters nog open.

12. GossipGirlxoxo

Ik las net in de telegraaf dat ze verwachten dat in de zomer op het noordelijk halfrond de piek over zal zijn maar juist op het zuiderlijk halfrond tot een piek komt. Dat schijnt met de mexicaanse griep ook zo geweest te zijn. Misschien wel iets om over na te denken als je im de zomer naar de dominicaanse republiek wilt. Ik zou me er nu op dit moment trouwens ook niet door laten tegenhouden.

13. GossipGirlxoxo

Hopelijk heb je een fijne vakantie! Geniet ervan.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Fijne vakantie!

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik word er eerlijk gezegd echt niet warm of koud van en ik denk dat binnen nu en een aantal dagen de eerste melding in Nederland zal komen.
    Ik weet niet wat sommige paniekzaaiers dan gaan doen. In een kelder schuilen en niet meer naar buiten?
    Mensen draven echt door.
    Misschien ben ik naïef maar ik laat me echt niet gek maken. Zelfs mijn schoonvader die leeft op 1 long en zeer kwetsbaar is haalt zijn schouders ervoor op ;)

16. GossipGirlxoxo

Mijn vader zelf maakt zich ook niet druk, ik ben denk ik de bangste onder "ons" als het om zijn gezondheid gaat. Hij zelf denkt dat het allemaal wel mee zal vallen zolang hij goed en regelmatig zijn handen wast.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Veel meer kan je toch niet doen. Als je het krijgt dan krijg je het en dan maakt het een keertje meer je handen wassen ook niet uit.

18. Korey

Korey Bekend lid

25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Wij hadden een half jaar geleden het plan een reis naar zuidoostazie maken in april/mei maar dat ging niet door omdat we toch voor een 2e kind gingen proberen. Nu wel blij dat we niks geboekt hadden! Ik zou nu sowieso even niet naar dat gebied meer gaan, en verder in europa hebben we ook geen plannen dus hoef er gelukkig niet eens over na te denken.

19. GossipGirlxoxo

Vanmorgen aan mijn zus gevraagt hoe het zit met de annuleringsverzekering bij negatief reisadvies. Geen enkele dekt inderdaad. Ook de reisverzekering niet voor vertrek. Wel in sommige gevallen als je vast komt te zitten in quarantaine. Als voor vertrek er een negatief reisadvies komt dan vergoed de touroperstor de kosten. Heb je geen pakket reis vergoeden de goede vliegmaatschappijen je tickets en moet je zelf in contact met de accomodatie maar ook die geven in 9vd10 gevallen je geld terug. Het grote vervelende probleem op dat moment is dat de prijzen van de accomodaties en pakketreizen die dan wel mogelijk zijn / beschikbaarzijn flink omhoog schieten dus als je wilt omboeken betaal je dan vaak de jackpot.

consider vindt dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als je wacht met boeken betaal je ook meer. Ik hoop iig snel te kunnen boeken, helaas is het hier nog wachten op tot de trein boekbaar is. Zodra die vast staat ga ik de accommodaties boeken.

Deel Deze Pagina