Durven jullie een vakantie te boeken voor het buitenland ivm Corona Virus?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.443
    4.371
    113
    Klopt! Hoe meer je er over leest hoe dieper je erin zit en hoe dichterbij alles voelt. Helemaal als je leest dat mensen gaan hoarden en dat je mondkapjes aan moet schaffen.

Wellesnietes, Lamode en Anouk2005 vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is ook zo. Ik heb ook gewoon geboekt en zie wel hoe het loopt. We maken ons dan wel zorgen als het zover is en als dat nodig is. Nu zeker nog niet.

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Wij gaan in augustus naar Italië en dit hebben we al geboekt dus ja we zien het dan wel. Ben absoluut geen panisch persoon dus maak me er totaal geen zorgen om.
    Kan er toch niks aan veranderen en ga maar uit van het beste dus dat wij straks een fantastische vakantie zullen hebben. :cool:

Lamode en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hier staat een reisje naar Rome op de planning voor half april. Rome heeft geel.als reisadvies dus twijfel wat te doen. Denk dat ik morgen even advies ga inwinnen bij t reisburo waar geboekt is of we kunnen annuleren omdat ze in Rome niet met zekerheid kunnen zeggen of musea en bezienswaardigheden te bezoeken zijn. Mijn moeder ziet ons liever niet gaan ivm mogelijke besmetting en mogelijke quarantaine als iemand in ons vliegtuig wellicht wat ziekig is

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou nu toch ook in Nederland geconstateerd. Dus dan maakt het ook niet zoveel meer uit waar je je vakantie heen ging. Het is overal wel immers.

NiVa0230, Wellesnietes, Ange84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies. Kunnen we weer een beetje relaxt gaan doen.

TotalBella en Wellesnietes vinden dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Zo mee eens.

Wellesnietes en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje zenuwachtig van wordt. Eerst onze reis naar China moeten annuleren, toen omgeboekt naar Bali maar dat vind ik ook een lastige wat te doen....zou eindelijk onze huwelijksreis worden....Ik begreep van het programma dat 80% milde klachten heeft, de kans is dus vrij groot dat het wel mee zal vallen....maar ja....ach zo lastig. Vakantie naar Bali staat voor April gepland meivakantie

Wellesnietes vindt dit leuk.
  9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja zouden we eigenlijk wel moeten doen inderdaad. 80% heeft milde klachten de kans is dus vrij groot dat als je het al krijgt je het of niet eens merkt of milde verkoudheid hebt.

10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nou inderdaad. Ik ben niet eens bang voor het virus zelf maar al die paniek eromheen ben ik nu al zat.

merah, Zoe123 en suus1983 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou dat idd. Mensen maken elkaar enorm bang heb ik het idee. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het niet ernstig of gevaarlijk is, maar tot nu toe wijken de cijfers niet heel erg af van de griep en daar is niemand zo panisch over. Het is ook het enige wat je nog leest.

Ange84, Zoe123 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  12. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja dat exact dus. Kijk ik begrijp dat het eng is want nieuw en dus spannend en onbekend, hoe gedraagt dit virus zich, etc maar tot nu toe doet het nog niets anders dan de griep (helemaal qua cijfers) en daar doen we ook niet zo paniekerig over. Goed hoor om erger te voorkomen en hygiëne in acht te nemen maar soms lijkt het nu net alsof de apocalyps eraan komt.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben al geboekt, camping in Luxemburg. Nu wel spijt van dat we niet naar een all-inclusive gaan... daar zit ik liever twee weken in quarantaine dan op een camping :roflmao:

Ik maak me niet druk, het gaat bij ons pas om de zomervakantie. Dit soort virussen doet het in de zomer niet zo goed, net als griep.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Twee weken je tent niet uit. Och hemel! Moet er niet aan denken :roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    2 weken in Bali in quarantaine lijkt me nog wel te doen.
    Als virussen het in de zomer niet zo goed doen dan hoop ik dat we op Bali beter zitten dan in NL in April......:thumup:

Deel Deze Pagina