Wie denkt er mee? Mijn man wordt volgende maand 50, en eigenlijk zouden we gezellig een bbq doen met de hele familie en vriendengroep. Maar door de corona kan dit natuurlijk niet doorgaan. Echter wil ik hem wel héél graag namens mij zelf en de kinderen een speciaal moment bezorgen, en hem in ieder geval laten weten hoe bijzonder, speciaal, en belangrijk hij voor ons is. Maar hoe? Ik ben zó inspiratieloos...
Vanochtend zag ik een bericht waarbij er verjaardagsraamvisiste kwam. Zag er erg leuk uit! Iedereen komt even langs op afgesproken tijden en dan drink je een kopje koffie en eet je een stukje taart. of, je eigen auto versieren en bij familie en vrienden een stuk taart brengen? alle fam/vrienden de auto’s laten versieren en met een verjaardagsstoet langs laten rijden? bovenstaande allemaal voorbij zien komen op social media hoor ik ben helaas niet zo crea
Ik lees even mee. Mijn moeder wordt in mei 50 en ik verwacht dit niet te kunnen vieren zoals gepland. Enige waar ik tot nu toe op ben gekomen is een enorme bos bloemen met enorme heliumballonnen te laten bezorgen
Wij doen een raam / voortuin feestje zaterdag. Totaal komen er 8 gezinnen. Ik zet een koelkast in de voortuin en versier de boel. In de koelkast zet ik blikjes en pakjes drinken, en gesneden stukjes taart. En misschien een thermoskan thee en koffie erbij. De visite komt in beurten op afgesproken tijden. Verder sturen veel vrienden en familie kaartjes, balonnen en kadotjes per post. Gisteren zijn mijn nichtjes 16 geworden. Mijn zus heeft het net zo gedaan als ik van plan ben en om 20.00 uur in de avond hebben alle buren in hun eigen voortuin voor ze gezongen. Mijn nichtjes vonden hun verjaardag eigenlijk super leuk. Toeterende auto's, zingende mensen, iedereen met flitsbezoek in de voortuin ze voelden zich echt super jarig.
Wil je met je eigen gezin iets doen, of ook met anderen (op afstand). Ik vind de ideeën hierboven erg leuk om toch ook mensen buiten het gezin erbij te betrekken. Wij hebben mijn vaders verjaardag gevierd door al video-bellend een spelletje triviant te spelen. Al spelend realiseerde ik me, waarom we al in geen jaren meer triviant hadden gespeeld Maar neemt niet weg dat het gezellig was. Fijn om elkaar weer even te zien. Triviant hebben we gewoon 'old school' gedaan; ieder met een eigen spelbord en doosje vragen. Maar er zijn ook zat spellen die je online tegen elkaar kunt doen. En dan ondertussen videobellen. Dat doe ik nu ook wekelijks met een paar vriendinnen. Er zijn ook online escaperooms, als je man van puzzelen houdt is zoiets ook leuk om te doen. Als je iets met je gezin wilt doen, zou ik bijvoorbeeld iets maken met de kinderen. Misschien een video ofzo? Ik heb ook wel eens samen met de kinderen een verhaal geschreven voor mijn man en daar een klein boekje van gemaakt. Kinderen bedachten het verhaal en beelden steeds scène uit met lego. Ik typte het verhaal en maakte foto's van de opstellingen en verwerkte dat in het verhaal tot een soort prentenboek. Dat zijn echt cadeaus die je voor altijd bewaart.