Wij gaan uit van de zomervakantie. Alles wat het leven eerder ‘normaal’ maakt is meegenomen. Q vroeg al aan haar leraar of ze in de meivakantie wat werk kan krijgen zodat ze na de meivakantie minder hoeft te doen. Ze gaat er al helemaal van uit dat ze daarna nog niet maar school mag. En ze vindt t ook echt niet erg. Met vrienden FaceTime-en ze veel. Eigenlijk vonden we haar nog wat jong om nu al regelmatig te appen enzo, maar dat vinden we nu niet zo erg. Zo houden ze toch contact. M vindt het wel lastig om haar vriendjes niet te zien. We proberen het af en toe om met een vriendje af te spreken maar het afstand houden vinden ze lastig. Wel best grappig om te horen dat ze elkaar er op aanspreken als ze te dicht bij elkaar zijn want dat mag niet van Corona. We zijn erg benieuwd of de zomervakantie naar Italië door kan gaan. Als dat niet kan hopen we het te kunnen verzetten naar volgend jaar. Het zou jammer zijn als het niet kan omdat het vorig jaar ook al niet door ging, mijn vriend had toen net zijn voet gebroken. Maar goed, dat is natuurlijk niet het ergste. Ik moet wel zeggen dat we het geluk hebben een jaar geleden verhuisd te zijn. We hebben een héle grote tuin 2400m2 in totaal. Met klimbomen, een grote trampoline, sinds kort een ninja lijn en gewoon heel veel speelruimte. Binnen hebben we ook een aparte speelkamer, kantoor / studeerkamer en een tuinkamer wat eigenlijk nog een aparte woonkamer is. Iedereen kan dus altijd wel een rustig plekje vinden als daar behoefte naar is om welke reden dan ook.
Oke, ik ben bang dat de maatregelingen nog erg lang gaan duren voor deze worden versoepeld. Echter hoop ik wel, dat de scholen na de mei vakantie weer gaan beginnen. Denemarken gaat per 15 april de scholen en dagverblijven weer open gooien (versoepelen) RIVM verwacht de eerste resultaten eind april te hebben van de familieonderzoek, ben benieuwd.
Ik denk, nu er veel meer getest gaat worden, dat de cijfers omhoog knallen en de maatregelen worden verscherpt. Want echt zo verschrikkelijk veel mensen hebben klachten. Ik denk dat we er in december nog last van hebben. Ik geloof ook niet in de piek bereikt hebben nog. Ik denk dat het nog wel lang zal duren. Maar ik hoop het niet.
meer testen zegt niet iets over de ziekenhuiscapaciteit hè. We zien de ziekenhuis opnames en de ic opnames stabiliseren de laatste dagen. Dus de maatregelen lijken daarin wel effect te hebben! Verder verscherpen zou mij dan ten zeerste verbazen.
Er komen steeds meer besmettingen in verpleeghuizen, die worden niet opgenomen in het ziekenhuis. Veel mensen met corona worden nu ook opgenomen in speciaal ingerichte locaties, zoals bij ons een afdeling in het verpleeghuis. Die gaan dus ook niet meer naar het ziekenhuis. Velen sterven ook in het verpleeghuis of zo'n locatie. Dat drukt de cijfers ook natuurlijk. Ik denk dat we de cijfers te optimistisch interpreteren...in die zin dat we hopen dat de maatregelen versoepeld gaan worden dan. Gommers gaf ook aan dat ze de piek pas in mei verwachten?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5083936/coronamaatregelen-pas-versoepelen-onder-strenge-voorwaarden Dit biedt niet perse hoop ofzo.... :/
Ik ben bang dat dit nog heel lang gaat duren... Om te beginnen: ik begrijp waarom het nodig is en mensenlevens zijn belangrijk. Echter vind ik het wel heel heftig worden. Mijn financiën krijgen een flinke klap, ik begin al achter te lopen op huur en rekeningen. Een goede vriend van mij gaf vandaag aan deze maand waarschijnlijk failliet te gaan (eigen horeca)... Waar ik eerst goede moed had begin ik het nu wel ontzettend zwaar te vinden...
Ik lees hier al een paar keer dat in sommige landen de scholen weer opengaan, maar dit zijn niet de middelbare scholen. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die na half mei weer op volle kracht opengaan. Mbo’s blijven tenslotte ook dicht en die leeftijden zitten wel dicht bij elkaar.
Ik ben ook bang dat het nog heel lang gaat duren en zal al blij zijn als we de kerst weer met familie kunnen vieren. Vrees ook dat de scholen dit schooljaar niet meer zullen openen oa omdat ouders zich niet aan de maatregelen houden. De enige hoop die ik heb is een vroegtijdig medicijn en vaccin. Anders dan andere virussen is dat de nood nu wereldwijd erg hoog is en hoop dat daar iets moois uit komt.
Op de persconferentie vroeg een journalist naar exit strategie en toen gaf Rutte aan dat punt 1, de besmettingsgraad rond de 1 zit en dat dat er echt langere tijd stabiel onder moet zitten. Dan zit je nog met de IC's. Die zullen ook leger moeten, het lijkt op dit moment de goede kant op te gaan, maar dat moet ook langer dan een paar dagen zijn zodat mensen uit de zorg weer kunnen ademen. Wat ik wel positief vond is dat hij zei; als deze lijn zo doorgaat en iedereen houdt zich aan de maatregelen, het er wel weer iets positiever uitziet voor de week voor 28 april. Weet niet meer precies hoe hij het zei, maar ik dacht wel even; EINDELIJK!
Maar hij zei er ook bij "de kans is reëel dat we dit hele pakket aan maatregelen nog moeten verlengen na 28 april" Kortom er is echt nog niets over te zeggen helaas
Klopt! Daar ga ik ook echt wel vanuit hoor! Maar eindelijk leek het ietsjes positiever. Er is al die tijd alleen maar meer afgekondigd en voor het denken aan daarna was uiteraard nog geen tijd geweest en er is nu toch, weliswaar kort, over gesproken. Die 'maar' van Rutte gaf mij in ieder geval weer een heeeeeel klein beetje hoop, plus ik hoop voor anderen weer net dat zetje om dit door te zetten of ook eindelijk de maatregelen te gaan volgen!
Ja dat dacht ik dus ook! Toen dacht ik Ja dat is fijn, nu iedereen zich netjes aan de regels blijven houden!