Durven jullie na te denken over hoe lang dit nog duurt?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anniek88, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Van mij mag die ellende gisteren al voorbij zijn, maar ik vrees dat we nog wel een paar weken minimaal zo doorgaan.

Of dat we per regio dingen los gaan laten. Soort vakantie indeling maar dan met "loslatingen" op die 1.5 meter na bijv. en dan alle gevallen verspreiden over alle ziekenhuizen. Maar dan moet er eerst een aardige leegloop komen in de ziekenhuizen.

Vrees alleen wel dat ze dat doen met de kdv's en de scholen, gezien de verwachte oplevering van dat rapport en ben er nog niet overuit of ik daar met een kind met vermoedelijk virus getriggerd peuterastma nou zo happig op ben.

Wacht liever ook nog ff de onderzoeken met t plasma en die "anti lek medicatie" af. We krijgen hier toch een navy seal opleiding met korte nachten en lange dagen...we zijn kapot maar duty calls anyway we levelen dan maar gewoon op naar expert niveau.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we niet ineens terug naar normaal gaan, maar in stapjes! Ik verwacht wel dat de scholen na de meivakantie terug open gaan.
    Restaurants, kappers etc durf ik niet te zeggen

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat de basisscholen wel open zullen gaan en mogelijk wel met aangescherpte maatregelen. Een aantal dagen en dan de groepen spreiden.
    Het VO verwacht ik dat die wel dicht zullen blijven tot 1 juni en mogelijk pas weer openen na de zomervakantie. Mijn dochter zit op een VO school met 2000 leerlingen en ik denk niet dat ze dat ineens zullen opengooien.
    Misschien dat ze ook een aantal dagen doen en dan per niveau of leerjaar opsplitsen.
    Basisscholen verwacht ik ieder geval wel dat ze zullen openen evenals kappers en restaurants zal nog wel even duren.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ze geven al aan de logischerwijs scholen en kinderopvang als eerste weer zullen openen. Zou natuurlijk ook gek zijn als ze prioriteit zouden leggen bij het openen van de kroegen.

Ik verwacht overigens niet dat alles dan als normaal is. Wellicht gaan de kinderen twee dagen per week naar school zodat ze niet alle klassen tegelijk in school hebben oid. Of halve klassen, zodat er 1,5 meter tussen de kinderen kan zitten. Ben heel benieuwd.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik durf er écht niet aan te denken. Wij zouden in principe in juli gaan emigreren. Mijn vriend zit er al (in totale lock down). Eind juni gaan wij trouwen. De container komt begin juli zodat onze spullen verscheept worden maar de hamvraag blijft. Wanneer gaan/kunnen wij?
    Pffff. Ik durf écht niet te denken aan wanneer...

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Lijkt me echt een heel goed idee.

En wat je zegt over die HAP ik ken echt mensen die dat dus doen omdat ze overdag werken. Al zo vaak discussie over gehad. Helemaal als ze het belachelijk vonden dat ze niet mochten komen. Maar als het noodzakelijk is en ze moeten daar 1 uur wachten dan klagen ze steen en been :rolleyes:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Wat raar ik heb een b12 injectie nodig.
    Dit zou ik 28 maart hebben gehad.
    Maar is afgezegd.
    Moest ei d april maar eens weer bellen.
    En hier lees ik dat er nog di gen gedaan worden.
    Ik hoop niet dat ik weer een stoot kuur nodig heb.

8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Als je in de buurt woont wil ik je best je injectie zetten.
    Heb zelf ook een tekort en injecteer zelf. Ook ben ik bevoegd en bekwaam te injecteren. Zo heb ik 2 weken geleden mijn zus ook nog geïnjecteerd.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ja maar de ampul ligt nog daar.
    En patiënte zijn niet welkom durf mij zelf ook nog wel te doen.
    Maar kan nu even n8ets.
    Mooi knudde.

10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ow dat is wel minder ja.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ja zeker baal er wel van wand begin het wel te merken hoop dan ook dat ik straks gewoon mag

12. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja snap ik. Kan je niet vragen of de huisarts ampullen voor schrijft. Kan jij ze ophalen bij de apotheek. Vraag er naalden en spuiten bij en naaldcontainer. Dan kan je zelf aan de slag.

GossipGirlxoxo en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Dat ga ik eens proberen

14. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik zou het ergens wel gek vinden hoor als de scholen open zouden gaan na de meivakantie, aangezien er meerdere malen gezegd is dat dit pas zou gebeuren nadat het onderzoek naar de besmettelijkheid is afgerond. Nou blijkt dat dit onderzoek eigenlijk pas voor de helft klaar is zou ik het wel heel dubbel vinden als ze de scholen toch besluiten open te doen.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ik zou het niet erg vinden.
    Als ik na denk de helft van de klas was in dec ziek.
    En ze hebben maar 12 kinderen in de klas.
    En die klas kan in 2en gesplitst worden.
    2 lokalen 1 normaal 1 stilte ruimte.
    Of het word groep 1 tot 4, 2 dagen school.
    En dan 5 tot 8 ,2 dagen
    Zijn net geen 100 leerlingen.
    Wel elke klas 2 voor de klas een juf/meester en assistentie.

Maar dat is uitzondering sommige scholen hebben 1 groep al 3 klassen.
    Maar we zien het wel

16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook.

echt ik vind het vreselijk om als juf thuis te moeten zitten. Maar gezondheid is het allerbelangrijkste in mijn ogen! Er staan zo vreselijk veel mensen rondom een school, daar werkt dat hele ‘gefaseerd onderwijs’ ook echt niet bij. Hoe hou ik 1,5 meter afstand van mijn kleuters? Hoe houden ze onderling die afstand? Niet te doen!

Ik sta echt open voor allerlei ideeën. Maar wel echt pas als het ‘veilig’ is. Laten we alsjeblieft niet te snel de scholen openen omdat de economie er anders aan kapot gaat. (Bedoel het niet lullig hoor). Ja ik weet dat sommige kinderen het zwaar hebben. En ouders.

Plus: zodra de scholen opengaan zal er ongetwijfeld een opleving komen in besmettingen. Ook onder leerkrachten, aangezien de meesten van ons vooral thuis hebben gezeten de laatste weken. Hoe ga je die gaten opvullen met het grote tekort? Oudere leerkrachten mogen hun kleinkinderen niet zien maar moeten wel voor de klas? Ouders die met zijn allen voor het plein staan? Kinderen die uit angst thuisgehouden worden omdat het nog lang niet ‘veilig’ is? Leerkrachten die zelf in een risicogroep horen? Wie gaat de hele school elke keer grondig schoonmaken? Hoe gaan we dat doen met al die plofklassen? Hoe hou je afstand als zelfs de helft van je groep al teveel in het lokaal is?

En zo heersen er onder ‘ons’ nog veel meer vragen. En echt: ik sta open voor ideeën en zou niks liever willen dat de scholen weer open gaan. Maar alsjeblieft.... Niet te snel. Niet om de verkeerde redenen.

Sorry als ik iemand hiermee raak. Ik ben niet uit op een discussie.

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Eind april zou dit onderzoek klaar zijn toch?als daar uit komt dat kinderen minder besmettelijk zijn.is dat een stuk geruststellender. Leraren kunnen prima afstandhouden met wat extra hygiene maatregelen. Ouders hun kinderen voor het plein eruit zetten liefst met auto.

18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    maar rondom een school lopen toch niet alleen kinderen? Nogmaals, ik ben niet uit op een discussie. Maar ik vind het wel wat kort door de bocht om te zeggen dat we ‘prima afstand’ kunnen houden en dat ouders hun kind wel vanuit de auto kunnen afzetten. Dit is lang niet overal de realiteit.

Ik hoop gewoon dat de overheid alle andere factoren ook meeneemt in zijn beslissing. Niet alleen maar de ‘minder besmettelijke kinderen’

GossipGirlxoxo, Sophie221 en Seffie vinden dit leuk.
  19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wat zijn alle andere factoren? Elke school zal zelf invulling moeten geven hoe het in praktijk eruit moet zien en hopelijk denken in oplossingen en niet in onmogelijkheden.

amdaa, Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Zijn zo ontzettend veel mogelijkheden om afstand tussen groepen te bewaren. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je binnen een klas dit niet kan waarborgen maar wel tussen klassen onderling. Je kan het ook start en eind tijd faseren. Bijvoorbeeld beginnen tussen acht en negen uur ‘s ochtends en steeds met stappen van vijf of 10 minuten ertussen
    Ook geen meerdere groepen meer tegelijkertijd pauze maar steeds alleen een Klas samen buiten. Maar zo zijn er vast nog veel meer dingen te bedenken, dit is waar ze nu op de achtergrond volgens mij mee bezig zijn

Deel Deze Pagina