Goh fijn te lezen dat we het allemaal meemaken, en dat het er allemaal bij hoort. Ik heb nu een dame van net 3jr en ook dat is een pitte leeftijd. Ik heb het idee dat ik helemaal overspannen van haar raak wanneer ze z'n bui heeft. Zodra je een keer nee zegt of haar zin niet krijgt nou dan gebeurd het hoor, Ik ben boos roept ze dan en vervolgens gaat ze heel hard gillen en huilen en met dingen gooien. Thuis voel ik me opgelaten door dat ik bang ben dat buren wat anders gaan denken. Maar ik probeer haar dan gewoon te negeren en als het me te bont wordt dan zet ik haar even op haar kamer en zeg ik haar dat ze terug mag komen als ze weer rustig is. En daarna zeg ik ook dat het niet leuk en niet nodig is om zo te doen en dan zegt ze nee. Daarna pakken we de draad weer op. Maar afgelopen keer in het tuincentrum maakte ze het me zo bont, weer gillen en krijsen en iedereen kijken, dus ik ging voor haar zitten en zei dat ze moest ophouden dat het niet leuk en niet nodig is. ze ging nog harder en toen verhefde ik even mijn stem en de mensen bleven maar kijken, nou je voelt je zo ongelukkig want dan denken ze ach dat meisje is zo verdrietig, maar ze kunnen beter denken jee wat rot voor die moeder. Nou ik ben op een gegeven moment verder gaan lopen en ze gilde nee mama..... en ik moet je zeggen ze had me zover, dat de tranen in mijn ogen sprongen van hoe ongemakkelijk en machteloos ik me voelde. Voel me ook onzeker in deze periode, omdat ik niet meer weet wat ik wel goed doe en wat niet. Je voelt je dan zo slechte moeder en dat doet zo pijn. Want ik heb voor de rest een heerlijk meisje,en zou haar geen dag willen missen. Maar deze periode valt me zwaar! ook nu met de wintertijd is ze om 05.00 wakker en ik krijg haar niet meer terug in bed. vervolgens krijg ik haar niet met haar middagslaapje plat en wat is daar het vervolg van, ze valt in slaap als ik eten sta te koken en krijg haar ook niet meer wakker. Hopelijk trekt dit ook weer bij. Dus meiden we kunnen elkaar troosten dat we allemaal hetzelfde meemaken, maar we zijn het er allemaal over eens dat het niet makkelijk is en dat we ons hetzelfde voelen. Fijn dat we hier kunnen kletsen. Mag me ook altijd een PB sturen.