ja maar van tandjes is ze nooit moe of suf, maar ze begint nu na ontbijt weer beetje te kletsen, dus denk dat ze straks wel even toe is aan even eruit, gaan we lekker samen even ijsje halen/eten onderweg naar paar bodschapjes, tis lekker weer. ja hier helaas 2 miskramen en daarna twee zwangerschappen die wel goed gingen, tenminste laatste ben ik nu 36 weken van durf nog niet 100% te zegge succesvol want ze moet er nog uit , dus bij mij was het pure pech....klinkt rot...maar hoop dat bij jou ook pech was en je gewoon volgende keer wel gezond zwanger mag worden van een brusje
Oh zó herkenbaar! Hier ook zo'n monstertje! Vorige week +- 4 dagen een regelrechte ramp! hij wou ineens niet meer in zijn bed slapen! ( hij heeft tot 1,5 bij ons in bed geslapen, schaam! Maar vanaf dat hij 1,5 is slaapt hij dus al in zijn eigen peuterbed) echt gieren, krijsen alsof we hem mishandelde, zo erg! Maar sinds zaterdag is er weer niets aan de hand, en gaat hij weer heerlijk slapen! Maar daarvoor kon ik hem echt wel 40 keer opnieuw zijn bed inleggen! Ook het eten is hier altijd al een ramp geweest.. hij eet goed, maar warm eten? ho maar.. ja wat eet hij? Vlees! echt alleen vlees.. en wij willen er geen strijd van maken, omdat we het idee hebben dat dat hem alleen maar tegen werkt, dus altijd genegeerd, en gewoon complimenten gegeven als hij zijn hele vleesje op had.. en sinds 3 dagen? bizar maar hij eet alles! Aardappels, vlees en groentes! Lasagne heeft hij bijzonder goed in gegeten ( at hij normaal helemaal geen pasta) en gister zelfs bijna een hele pannenkoek! Tandenpoetsen hier ook een tijdje gehad dat meneer niet wou poetsen, en waarom? hij vond onze elektrische tandenborstel vele malen interessanter! Dus wat hebben wij gedaan.. bij de kruidvat een kinder elektrische tandenborstel gekocht, en sinds dien groot feest! Hij poetst het liefst de hele dag door! Bij ons ziet de dag er zo uit; -Bij ons in bed, lekker knuffelen en even spelen -als wij er aan toe zijn naar beneden ( meestal 7.30), dan krijgt hij een Papfles op de bank ( jaja vind hij nog steeds heerlijk ochtends) -ochtends boodschappen en/of afspraken,visite en anders lekker bankhangen -om 12:00 samen aan tafel broodje eten met een beker melk/yogi - tegen 12:30 / 13:00 gaat hij naar bed, en word wisselend wakker, soms om 14:00 maar soms ook pas om 15:00. - Samen op de bank wakker worden, en dan gaan we een rondje fietsen, naar de speeltuin of naar de kinderboederij. - om 17:30 gaan we eten - om 18:00 gaat hij onder de douche, hij mag meestal zelf kiezen met wie hij onder de douche wil, hebben wij beide even geen zin dan gaat hij gewoon alleen ( gelukkig nergens geen problemen mee!) - om 18:30 gaat hij met papa op de bank sesamstraat kijken en daarna nog even hoelahoep - om +- 19:30 uiterlijk ligt hij op bed. het werkt voor ons heel goed op deze manier.. Maar af en toe haalt hij ook wel het bloed onder onze nagels vandaan hoor.. pfffffff hahaha Wel heerlijk om zo even je verhaal te kunnen delen!
Hier trouwens ook een doorkomende kies, rechts onderin is een hele dikke kies doorgekomen, gelukkig heeft hij er weinig tot geen last van gehad!
Wel heerlijk hoor dat andere kinderen nog lekker slapen 's middags. Ik mis dat echt af en toe. Even een uurtje rust. Ik heb verder nog niet kunnen zien of er ook echt een kies aankomt. ik mag niet in haar mond kijken. @mamajojo79 we gaan er bij mij ook maar vanuit dat het pure pech is. De volgende zwangerschap zal spannend worden in het begin en aan het einde. Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren omdat ik zwangerschapsvergiftiging kreeg.
Hey meid, welkom hier en idd heerlijk he even zo delen, de buitenwereld lijkt soms zo perfect, maar anoniem hoor je dan toch veel meer Allereerst zie ik dat jij oo al 33 weken bent? gefeliciteerd, en de laaste loodjes beginnen voor jou ook dus. Kay gaat hij heten? of is dat een koosnaampje? Ach niet schamen hoor over bed slapen, hier nooit gedaan, maar was ook niet nodig, als nodig is denk ik dat je wel " moet" en je leest het erg vaak, dus nee hoor niet schamen Fijn dat het nu beter gaat. Dat krijssen alsof je je kind mishandeld gaat idd door merg en been en automatisch ga je dan denken, is dit wel corret en zou je je bijna schuldig voelen. Eten herken ik precies, hier ook alleen vlees, en ook gewoon blijven aanmoedigen, tegenwoordig is het dus ook aardappels, rijst en pasta, denk dat straffen en tegenwerken ook niet werk, ze gaan alleen maar stikken als ze het erin propt of overgeven. moet er niet aan denken Fijn dat het beter gaat. Elektrisch moet ik miss toch eens proberen, keer opzet borstel kopen voor kids, als ze die dan niet wil bewaar ik wel weer, je hoort het namelijk vaker. jij bent thuisblijf mama? mooi schema toch? Hoelahoep is hier ook favoriet ons schema is trouwens ( ben nu met verlof tot 7 jan maar werk normal 2 dagen, maar thuis schema is nu) 8.00 rustig wakker worden aankleden, evt douchen ( maar ook weleens avond pas douchen) ontbijten tv kijken/spelen/of weg rond 12-13 lunchen slapen daarna , maar als we weg zijn kan ook overslaan 18:00 eten spelen 1900-1930 naar boven, tandenpoetsen ect. soms nog even spelen met papa' trein, anders zingen of voorlezen, en dan slapen. ze slaapt heel makkelijk dus daarin zijn we nooit heel strikt, geen vaste tijden smiddags. ben ik weg slaapt ze soms pas om 15 uur even, maar altijd weer om 1930 erin, met uiterlijke uitloop om 20.00. met eten hier wel streng, niet lopen met bord, en aan tafel tot iedereen beetje klaar is.
oei zwangerschaps vergiftiging, nou dat is idd eng als met 35 weken ineens moet komen dan ja, ook voor je eigen gezondheid snap dat je bang bent, das mijn grootste angst ook nu.
@mamavanmeisje: Dat zijn goede tips zeg! Die van de kikker die niet goed kan tandenpoetsen vind ik ook erg grappig, alleen zal dat hier puur voor de lol zijn, want tanden poetsen gaat hier goed. Ze zet het juist op een gillen als we het een keertje over willen slaan... M'n dochter is het hele drama trouwens weer vergeten. Een uur later dan gepland zaten we dan toch op de fiets voor de boodschappen. Lekker even ergens een koppie thee gedronken en voor haar haar fruit. Ze heeft heerlijk op de bankjes geklommen en rondgestapt en was helemaal tevreden. Ik vind het vooral jammer omdat ik vroeg de boodschappen in huis wilde hebben, zodat we tweede helft van de ochtend voor het eerst samen koekjes konden bakken. Dat is nu helaas niet gelukt. Na haar slaapje gaan we naar mijn schoonouders voor een etentje vanwege hun trouwdag en ik had hen graag koekjes in een cellofaantje met een lintje erom willen geven namens haar. En het leek me gewoon heel leuk om samen met haar te doen! Douchen: Wij doen dat hier nog steeds vaak samen, meestal gaat ze met mijn man. Het helpt als ze eerst zijn haar wast. Dus echt helpen met shampoo. En dan mag zij de straal op zijn hoofd zetten. Daarna zijn haar haartjes aan de beurt. Dan vindt ze het nog steeds niet leuk, maar snapt ze iets beter dat het er bij hoort. @singa: Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is als je peuter geen middagslaapje meer doet. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat mijn dochter al de hele dag op zou zijn. Ik zou dat momenteel ook echt niet trekken, want mijn man en ik hebben allebei ziekte van pfeiffer, dus halverwege de dag hebben wij echt ff tijd nodig om bij te tanken! Eten: broodmaaltijden en fruit gaan hier prima. Alleen het avondeten niet. We eten altijd met elkaar aan tafel en ze moet ook blijven zitten tot we klaar zijn. Maar ze hoeft niet te eten. We geven haar natuurlijk wel altijd een bordje eten, maar als ze er niets van eet, zullen we hooguit iets aan haar vork prikken en zeggen "hapje?", maar als ze nee zegt, dan hoeft het niet.
Ik kom gelukkig altijd weer bij op mijn werk Zitten jullie kindjes nog in de kinderstoel aan tafel eigenlijk? Wij doen het nog wel dan eten we zelf wat rustiger. Ze leert nu ook dat ze pas van tafel mag als papa en mama het bord leeg hebben. Dat houdt ze nu gelukkig redelijk goed vol. @Janna wat vervelend dat jullie allebei nu zo moe zijn. Hier scheelt het altijd dat de een de ander aflost. Maar als je daar allebei geen energie meer voor hebt is dat toch wel erg lastig.
Het vervelendste is dat ik ook pas anderhalf jaar na de bevalling weer helemaal opgeknapt was. Bij een volgende zwangerschap kom ik ook onder behandeling van de gyn. Gelukkig is de kans dat je het krijgt redelijk klein dus gewoon genieten van de laatste weken!
Mijn dochter zit nog in de kinderstoel ja. We hebben wel een tripp trapp, waar ze natuurlijk nog jaren op kan zitten en ze is met haar 20 mnd natuurlijk wat jonger dan jullie kindjes. Toch zijn we wel van plan haar voorlopig nog in deze stoel te houden, zodat we haar vast kunnen maken en ze niet steeds van haar stoel kan klimmen. Elkaar aflossen doen we hier ook zeker en meestal scheelt dat wel. Alleen soms ben ik net afgelost en dan trekt mijn man het echt al niet meer, dus dan moet ik het toch weer over nemen. Dat is wel pittig. En mijn man werkt ft en ik maar drie dagen, dus ik ben sowieso twee dagen alleen met mijn dochter. Die zijn ook zwaar. @singa: Wat rot dat het zo lang heeft geduurd voor je energie level weer op peil was. Ik had zelf ook een mi tijdens mijn zwangerschap en moest de laatste maanden rust houden, waardoor mijn conditie tot het nulpunt was gedaald. Vervolgens kreeg ik een ks, waarvan het herstel pittig was (door gebrek aan conditie en veel bloedverlies) en huilde mijn dochter veel. Het heeft hier ook lang geduurd voor ik er een beetje bovenop was. Maar geen anderhalf jaar. Dat lijkt me echt erg! Gelukkig voel je je nu beter.
Hier hielp het om dinge rustig uit te leggen, vooraf aan te kondigen, veel afleiden en van noodzakelijke handelingen een spelletje maken, maar ook heel consequent en behoorlijk streng zijn en sommige dingen te negeren. Niet weggaan vanwege driftbui? Dat is me nog nooit gebeurd. Hup op de fiets en dan is er genoeg afleiding . Geen tandenpoetsen? Me hoela! Als het gaat om gezondheidskwesties zoals dit dan heeft een peuterpuber daar geen zeggenschap in. Bij M werkte uitleggen en spelletjes. Bij T en S niet. Dus dan onder protest. Bij T is dat vanzelf overgegaan en dat zal bij S ook wel. Een kind van twee kan niet snappen dat niet poetsen = pijn daarover hebben ze geen beslissingsbevoegdheid. Bij driftig huilen en niet getroost willen worden. Hier werkt heel overdreven met iets te gaan spelen of met oooohs en aaahs een prentenboekje gaan lezen.
@Janna bij mij werd het ook een ks maar dat herstel ging gelukkig wel snel. Ik vind de dagen die ik alleen ben met mijn dochter ook zwaar als ze weer een dwarse dag heeft. Meestal werkt het hier zo dat als de een genoeg van haar heeft dat de ander gelukkig wel weer het geduld heeft om haar bezig te houden. Wij hebben een variant op de trip trap en daar kan ze dus ook nog even mee vooruit gelukkig. Gelukkig hebben wij verder weinig driftbuien in winkels gehad. De paar keer dat het gebeurd is waren we gelukkig al bijna klaar en op weg naar huis.
Janna: ok fijn dat toch gelukt is, ik ben daar streng in als ik weg wil ga ik gewoon, ook als ze driftig is dan word ze vanzelf rustig Balen zeg dat jullie allebei moe zijn Singa: ja idd kinderstoel hier, anders loopt ze er steeds vanaf. ook variatie op de trip trap jeetje 1,5 jaar zeg, heftig ok gelukkig geen driftbuien haha in de winkels hier ook man die kan aflossen alleen kan idd minder aan dan ik hihi/ Salapio fijn dat je handelingen helpt die helpen. Klinkt ook zeker logisch hier ligt de kleine weer op bed, ze riep me na voorlezen nog even terug voor een kusje en even bij me zitten, dus even kusje gehaald en gegeven en even geknuffeld en toe gesproken lief
Hier even een uitschieter, om 20.15 pas thuis, toen direct samen gaan douchen en nu ligt hij alweer een uur te slapen.. Ach, soms heb je van die dagen haha.. Deze keer aten we bij mijn ouders waardoor alles uitliep Ik ben geen thuisblijfmama, ik ben al thuis vanaf 20 weken (ziektewet)ivm vele achtereenvolgende klachten helaas.. Wel gaat zoonlief 3x per week naar de gastouder, voor hem ook een stuk duidelijkheid en structuur, en hij vind het daar geweldig gelukkig! Op die dagen uiteraard een beetje een ander ritme.. Hij gaat op de woensdag van 7.45 tot 15:00, op donderdag van 7.45 tot 11.30 En op de vrijdag van 9.30 tot 12.30 Ik werk normaal 24 uur in de thuiszorg (na mijn verlof ga ik naar 20 uur) En zoonlief krijgt binnenkort een oproep van de peuterspeelzaal, dus dan minder uren naar de gastouder en 3 dagdelen naar de psz. Ik denk echt dat dit heel goed voor hem is, hij kletst me de oren van mijn kop haha, hij praat echt al hele zinnen heel duidelijk en weet me ook alles goed duidelijk te maken, dat scheelt heel veel.. Want toen hij 1 jaar was frustreerde hem dat heel erg dat we hem niet begrepen. Maar nu? Ohh we snappen hem eigenlijk altijd, als ik dan kijk naar een buurtende verderop die 16 september 2 word, en op papa en mama na niets zegt, lijkt me dat heel lastig soms! Ons 2e mannetje gaat inderdaad Kay heten, bij Wesley ook de naam bekend Gemaakt, en ook nu weer gedaan hihi
Cayth:hey aller eerst mooier naam kay en wesley trouwens ook. Oh balen dat je al vanaf 20 weken thuis zit joh, hopelijk zijn je klachten nu beter te handelen? miss hier off topic maar als je erover wil praten kan altijd he, desnoods PB, tegenover andere zwangere wil je sowieso succes wensen meid. ja leuk is dat he als ze gaan praten dat is idd de zonnige kant van de peuter, hier ook hoor, zinnen met 3-4 woordjes en gewoon duidelijk, en precies wat jij zegt, andere kindjes die dan amper een woord zeggen, tis maar net waar de intresse ligt he, en bij onze kindjes is dat wrs praten, papagaaien heel erg wij doen tot nu toe geen psz omdat het vreselijk duur is hier zeker als twee verdieners, als ik dan weleens hoor wat mensen betalen die veel minder verdienen of zelfs thuis zijn, dus dan maar op andere manier trikkeren.....ze krijgt als goed is nu abo op de pippo. liep vandaag trouwens in de speeltuin, maar dan roep ze steeds " andere speeltuin" maar ja er is niets anders en dit was op de route, knap lastig want ze gaat de buggy uit en haar eigen weg want zij wil die andere speeltuin, maar ja ik kan nu ook geen km-rs meer lopen dus zoek uit wat op de route ligt.....maar nee madame heeft haar eigen route en manier al uit ezocht en zegt gewoon " die kant op mama" en das soms knap lastig....hopelijk klimt ze uit de duowagen niet meer, want dan moet ik met baby in de wagen er achteraan
Ik heb het idee dat de peuterpuberteit met 2,5 jaar verergert. Hoop echt dat deze fase een beetje snel voorbij trekt, want man man man... niet erg gezellig af en toe.. Écht alles is een strijd soms
Sanne nou dat kan best ik hoor wel vaker dat met 3 jaar erger is dan nu nog. ik hoop ook dat er genoeg meeval dagen tussen zitten Ik heb vandaag makkelijk dagje, vanmorgen was ze wel vroeg wakker, maar na onbijt zijn we gaan vinger verven, daarna samen in bad. Toen even tv laten kijken, daarna even naar speeltuin...was alleen even moeilijk haar weer weg te krijgen dus even drama moment, maar vrijwel direct daarna thuis eten en om 12.30 naar boven, ze sliep pas tegen 16 uur al die tijd liggen relaxen en spelen, dus heb makkelijke middag .
O, 't is ook niet zo dat ik driftbuien in winkels probeer te vermijden, hoor. Alleen was ze zo driftig dat ik haar sokken, schoenen en jas maar heel moeilijk aan kon krijgen. En als ik dat echt had doorgezet, had het ook wel gelukt hoor, maar dan wordt het zo'n fysiek gevecht en daar hou ik ook niet van. Vooral omdat ik door de moeheid door mijn pfeiffer momenteel een heel kort lontje heb. Ik heb zo weinig geduld, dat ik bijna dagelijks momenten heb dat ik bang ben mijn zelfbeheersing te verliezen en haar door elkaar te schudden of te slaan ofzo. Dat is gelukkig nog nooit gebeurt, maar dan zeg ik de hele tijd in mijn hoofd tegen mezelf "rustig, niet doen, dat helpt niet en maakt het alleen maar erger". En dat dan achter elkaar, zodat het me lukt om haar niks aan te doen. Maar als ik zulke momenten kan vermijden, zal ik het zeker doen. Maar misschien dat ik het een volgende keer toch gewoon probeer... Ik hoop trouwens dat de peuterpuberteit hier met 3 jaar niet nog erger wordt! Al zullen ml en ik tegen die tijd hopelijk weer beter zijn en dus meer incassatievermogen hebben! Hier gelukkig wel een rustige dag gehad met onze dochter. We waren gisteren en vandaag bij mijn schoonouders, vanwege hun huwelijksjubileum. Gister zijn we uit eten geweest en daarna hebben we daar gelogeerd. Vanochtend is mijn dochter uit bed gehaald door mijn schoonmoeder, zodat ml en ik wat langer op bed konden blijven liggen. Mijn schoonouders vinden het fantastisch om zich met haar bezig te houden, dus dat was helemaal perfect! Daarna zijn we lekker er op uit gegaan en dat vond ze ook leuk, dus geen boze buien.
Afleiding werkt inderdaad vaak nog het beste. Gisterochtend was het eerst een drama omdat ze bij haar papa wilde zijn. Die was buiten aan het werk dus dat was geen goed idee. Uiteindelijk haar stoel maar voor het raam gezet zodat ze wel naar papa kon kijken en toen was het goed. 'S middags hadden we een verjaardag en daar was zo veel aandacht voor haar dus dat was geen probleem. Ze ging daar ook lekker slapen en ik kan haar zo weer ophalen. Dan gaan we of naar de dierentuin of naar het openluchtmuseum dus kan ze daar ook weer lekker uitrazen.