Dus dit is de peuter pubertijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door This is me, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja dat probeer ik hier dus ook, gewoon doen alsof weigeren niet helpt, en ga dan ook heel lang door, maar ze houd mond stijf dicht en trapt wild in rond dus ik kan niets meer. Manlief houd dan tegenwoordig in de houtgreep want spelenderwijs helpt niet meer, maar ja ook dat helpt niet.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En zelf spelen met de tandenborstel, wil ze dat ook niet? Afspraak maken dat mama eerst poetst en dat zij daarna zelf mag poetsen of omgekeerd?
    Dat heb ik nu met onze dochter gedaan. Ik poets eerst en dan mag zij met de tandenborstel spelen terwijl ik haar luier ververs.

Maar ze kunne toch koppig zijn he...

3. SabineD

SabineD Lid

23 aug 2013
    28
    0
    0
    Dans docent
    Hoi meiden,

Tanden poetsen is hier de ene keer een goter probleem dan de andere keer. Ik laat smurf ook zelf poetsen nadat ik klaar ben. En er komt soms toch ook een houdgreep aan te pas, als hij echt niet wil. Ik vind het wel belangrijk om zijn tanden te poetsen.
    Vanaf volgende week gaan we over op 2x per dag. Ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren.

Die van mij is trouwens meestal bij andere ook heel lief (gelukkig), hij heeft ook super veel fans. Hahahah

Ik ga een poging doen tot slapen. Spookt weer van alles door mijn hoofd :( Pffff vermoeiend. Truste

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    sabine nog lekker geslapen?

oh meiden heb van alles geprobeerd, zelfs met kadootjes, ze wil zelf poetsen, maar zuigt dan aan borstel enzo, maar napoetsen laat ze echt perminent niet toe.
    Vandaag heeft papa heer in houtgreep gedaan, mond vast en poetsen, nou echt ze schreeuwde alsof ze vermoord werd :( verschirkkelijk :(

5. singa

singa Niet meer actief

Dat laatste hebben wij ook een tijd gehad met tandenpoetsen. Gelukkig ging het poetsen met papa beter dus die heeft het de meeste tijd gedaan. En bij mij was het echt een strijd. Ik ben hem uiteindelijk maar gewoon aangegaan en uiteindelijk na een paar keer ging het poetsen weer goed.

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja idd hier ook gevecht maar tis niet anders, daarna maar even lekker troosten ;)

7. singa

singa Niet meer actief

Maar je voelt je er eigenlijk niet echt lekker bij of niet? Gelukkig is het maar een fase en bij ons was die redelijk snel voorbij.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    klopt, vind het vreselijk, net als haar meenemen aan arm als ze niet meer wil als we ergens heen moeten, vind afdwingen sowieso erg lastig, maar deze dame doet gewoon graag wat ze zelf wil, dus geb gewoon weinig keus helaas

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als het een troost kan zijn, jullie zijn niet alleen. In de supermarkt zie je zo vaak kindjes die iets anders willen doen/gaan dan de ouders.Maar leuk is anders natuurlijk.

Zie dat je bijna uitgeteld bent. Hou er rekening mee dat je meisje beetje draakje kan worden...

Ons zoontje was niet meer te herkennen als ik alleen met hem en zijn zusje was. Luisterde niet, testte mij enorm, ... heb aardig wat tranen gelaten. Uiteindelijk naar de grootouders laten gaan en na een week of 3-4 begon het te gaan.

10. SabineD

SabineD Lid

23 aug 2013
    28
    0
    0
    Dans docent
    @mamajojo toch nog lekker geslapen gelukkig. Soms heb je van die dagen dat je opeens op bed van alles verzint die je nog moet doen ;)

Ik heb wel een vraag aan jullie. Mijn zoontje slaapt met een speentje. Ben er aan begonnen toen hij klein was en hij een enorme zuiugebehoefte had. Nu heeft hij zijn speen alleen nog maar in bed maar wil eigenlijk dat hij ook zonder speentje gaat slapen. Laatst een keer smiddags geprobeerd, maar dat was echt huilen, heb hem het geprobeerd uit te leggen tussendoor, maar na een uur huilen vond ik het wel genoeg en heb hem toch maar een speen gegeven.
    Maar het probleem is daarmee natuurlijk niet opgelost.....
    Iemand hier ideeën of ervaringen?
    Truste xxx

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Hier ook een zoontje die aan het peuterpuberen is.... Vermoeiend! Maar gelukkig kan ik het wel goed van me afsluiten en consequent zijn. Juist als hij begint te drammen om iets dan krijgt hij het helemaal niet meer voor elkaar... Dat begint hij nu wel door te krijgen.

Ik ben straks ook benieuwd hoe hij is als zijn broertje wordt geboren... Nu vind hij baby's helemaal geweldig maar z'n broertje is er straks 24/7 :p

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    J zou er een beloning tegenover kunnen stellen... Bijv als jij nu zonder speentje gaat slapen en straks wakker word mag jij iets lekkers uitkiezen ofzo... Maar aan de andere kant, stoppen ze straks vanzelf met het speentje als ze andere kindjes er ook niet mee zien

13. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    @speen: hier zelfde ook alleen in bed en ook geprobeerd zonder. Ik heb besloten te wachten tot in december zwarte piet komt en dan hopen dat ze de speen mee geeft voor de baby's.

en idd er iets tegenoversteller kan ook helpen ja.

@nijntje: nou dat merk ik idd nu al soms, alsof ze weten dat je niet veel meer kan, wil ineens gedragen worden door mij enzo IPV papa, dus ben voorbereid hoe straks is als de baby er is, kan me goed voorstellen dat jij tranen gelaten heb, je wil liefst vredig gezinnetje.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nope, geen ideeën op 't moment. Hier is de afspraak dat ze mee gaat met Sinterklaas. Daar gaat hij mee akkoord, maar is ook wel al 3 ondertussen. Van de week is hij ze een nacht kwijtgespeeld door het 's avonds zo uit te hangen dat dat mijn enige manier nog was om te straffen (hoe zielig ik het ook voor hem vond...).

Heb hem gezegd van het op het nachtkastje te leggen en als hij ze echt nodig heeft mag hij ze nemen. Maar hij zegt dat hij niet zonder kan...

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is dat heel goed gegaan. Was ook gek op baby's en toen z'n zusje geboren is kon/kan hij niet van ze afblijven. Knuffelen, kusjes, tutje geven, ... Voorbeeldige grote broer. Geen moment jaloers geweest. Daar was ik heel blij om! Moesten alleen opletten want hij kroop bij haar in de box en bedje om met haar te knuffelen en bij haar te zijn.
    En nu kunnen ze al wat samen spelen en hij betrekt haar ook. Neemt hij iets van haar af, zet ze het op een gillen. Als ik zeg dat hij iets moet teruggeven, doet hij dat ook.

Maar oh wee als ik een fles aan't geven was... Dan begon het uitdagen weer. Maar ook dat gaat over (gelukkig! ;) )

16. SabineD

SabineD Lid

23 aug 2013
    28
    0
    0
    Dans docent
    Speentje aan sinterklaas meegeven ga ik ook maar proberen. Had hier al aam gedacht.
    En opzich een beloning tegenover stellen is ook een idee. Wil hem alleen niet elke keer belonen met iets lekkers of speelgoed ofzo. Misschien als hij iets ouder is en ik kan uitleggen dat het na een aantal dagen pas is ofzo.
    Deze blijft lastig volgens mij

Broertje/zusje ik weet van bij mijn zus dat ze echt blij waren met het broertje of zusje. Soms vroegen ze wel wat extra aandacht maar dat is niet heel gek natuurlijk. Ik denk als je een grote broer/zus er goed bij betrekt en misschien wel speciale taakjes geeft om te helpen dat het echt goed zal gaan.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ze begrijpen al veel op hun leeftijd hoor. Maar zie dat jouw kindje nog 2 moet worden. Dus dat komt zeker!

Wij zijn zo intens met zindelijkheid bezig geweest en elke dag bleef hij ongelukjes hebben. Wilde heel graag klei hebben om cupcakes te maken. Dat beloofd als hij flink op het potje ging en droge broeken ook had in school. Resultaat: van de een op de andere dag zindelijk. En gelijk de nachten erbij! Als ze willen, kunnen ze het wel ;) Nu, zindelijkheid is iets dat je niet kan forceren. Maar als je weet dat het kan, kan je zoiets proberen. Ze zijn soms slimmer dan we denken :D

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier speen de deur uitgedaan net voor haar 3e. 2 weken van tevoren al aangegeven dat de spenen weggingen. Ze heeft ze zelf in de brievenbus gegooid. Ze mocht een knuffeltje uitzoeken die bij haar kon slapen.
    Ging hier heel goed. Ze nam eerst de poppenspeen mee naar bed. Toen die na een paar dagen kwijt was, 1 drama nacht gehad. Daarna was het klaar.
    Ik vond het belangrijk dat ik het goed uit kon leggen. Vanaf ca 2,5 ofzo lijkt mij daar geschikt voor. Alleen hier toen een zusje, psz, zindelijk.worden etc dus maar even uitgesteld tot een rustig moment.

19. singa

singa Niet meer actief

Wij zijn er 's avonds nog niet mee bezig geweest om de speen af te leren. Overdag mag ze hem niet meer en dat gaat redelijk goed zo lang ze de speen maar niet kan zien. Misschien in de vakantie maar eens uitproberen 's avonds.

20. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja idd hier ook overdag, zoalng ze hem niet ziet haha, overdag met slapen dan weer wel, maar vind nu ook geen geschikt moment haha.

Deel Deze Pagina