Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt naar voor je meid maar je moet maar zo denken je kindje is je alles en zonder vader red je het ook prima hoor....Beter geen vader als een slechte vader, wat deze jongen duidelijk is. Je hebt de juiste keuze gemaakt, hou deze vast! Agressie verdwijnt niet 1,2,3...ik kan het weten... Neemt niet weg dat het k@&%$ is dat het zo gelopen is! Succes en geniet van je zwangerschap!
heb ook ff je verhaal gelezen en wilde toch ff reageren ik snap inderdaad god dat je er nog iets van probeert te maken omdat het de vader van je kind is, dat doet een moeder! dus complimenten daarvoor wat er voor de rest wordt gezegd vind ik erg kort door de bocht eerlijk gezegd het is logisch dat je hem op die manier niet bij je kind laat, maar wel goed dat je hem een kans wil geven om te veranderen en je het dan nog aan wil kijken dat hij zo op gesprek komt bij je, is totaal onverantwoordelijk maar dat kan natuurlijk ook met de leeftijd te maken hebben. Zo ook zijn drift buien. Mijn man was vroeger ook echt een driftkikker, niet dat hij me aanraakte hoor maar als we ruzie hadden moest er altije wel iets kapot gaan in huis. Hij heeft zelfs ook een keer tegen mn auto aangereden, dus nu zullen andere vast denken wat een mafkees! ja inderdaad, maar dat was gewoon toen. Door de jaren heen werd hij natuurlijk ook volwassener en rustiger, tegenwoordig kan ik juist de driftkikker zijn haha en mijn man is het helemaal niet meer en een geweldige vader voor onze zoon en mijn zoon is ook super dol op hem Ik zou gewoon een email sturen met heel je gevoel erin en hoe je er precies over denkt en wat je van hem verlangt, maar ook dat het niet meteen koek en ei zal zijn pas vanaf het moment dat jij denkt dat het goed zit. Laat hem inderdaad hulp zoeken of praat samem vaak en geef daarna vooral aan dat het echt zijn laatste kans zal zijn dat je daar dus heel serieus in bent. Kijk hoe het gaat en beslis dan of je hem uit jullie leven wil hebben. Laat hem tot die tijd ook niet je kind erkennen. als je dat allemaal hebt gedaan en hij veranderd niet of het werkt gewoon niet dan weet je ook voor je beeb dat je er alles aan hebt gedaan om er iets fataoenlijks van te maken dus hoef je je ook nooit schuldig te voelen later veel sterkte
Ik vind het helemaal niet kort door de bocht... Hij mishandeld haar gewoon hoor... Zoon vent wil je toch niet in de buurt en vooral niet voor je kindje Om stoned aan te komen op een gesprek waar ie nogabene zelf om heeft gevraagd vind ik misselijkmakend en toont dus wel dat t hem niet zoveel doet en dan nog ts de schuld ervan even dat hij haar 2x bij der keel heeft gepakt Nee sorry.. Als ie in had gezien wat ie heeft gedaan was ie normaal op t gesprek aan gekomen en zelf gezegd hulp te gaan zoeken.. Maar zeggen tegen ts dt t haar eigen schuld is klinkt nou niet echt als ik wil veranderen
Hij is hier geweest en een normaal gesprek met hem is niet te voeren.. Ik denk gewoon dat het beter is om het zo te laten.. En anders moet hij eerst flink veranderen voor ik hem terug neem wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Heb er ook veel verdriet van en loop continu te huilen omdat het hem niks iteresseerd en hij zelfs voor zn kind niet wil veranderem.. Maar meneer wilde wel mee naar de echo donderdag no way!! Toen hij hier was leek t net of ik met een klein kind aan het praten was, gelukkig was er iemand bij want hij klonk niet al te gezellig aan de telefoon.. Moet t helaas alleen gaan doen ben kapot
Hoi Aliisha, Ik begrijp dat je er kapot van bent hoor. Ook al begrijp je verstandelijk dat het heel goed is wat je hebt gedaan(hem de deur wijzen), je gevoel is ook nog in het spel. En daar zul je doorheen moeten,hoe moeilijk het ook is. Ik ben nu 8 maanden bij mijn man weg, heb al een poosje een andere lieve man in mijn leven waar ik nu dan zwanger van ben en gelukkig mee ben en nog steeds heb ik verdriet om de verbroken relatie. Ik moet me ook voorhouden dat ik niet voor niets ga scheiden,zou ook niet meer terug willen maar dat gevoel he? Heel veel sterkte meid, praat er veel over met je vriendin en houd je voor dat je dit voor het kindje doet wat je bij je draagt. Je gaat het echt redden!!! Lieve groetjes
Wat rot allemaal voor je, heb even meegelezen. Ik zou hem zeker het kind niet laten erkennen, hij heeft dan nergens recht op. Maar, dat is de keerzijde, hij hoeft dan ook geen allementatie te betalen, dus finacieel zul je er alleen voor staan, en dat kan heel goed hoor, als je creatief bent!! Alleen naar een echo hoef je sowieso niet, want je mag best een vriendin of je moeder bijvoorbeeld meenemen naar de verloskundige, dat is helemaal gaan probleem! Probeer je gedachten en je verdriet te verzetten naar het mooie wondertje in je buik, en deel het met de mensen waar je van houd, en die van jou houden!!! Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen met alles, je komt er echt wel hoor!!!! Niet te lang blijven prakizeren over zo'n klaploper...
Exact. Aan de reacties is niets te kort door de bocht. Die jongen is fouter dan fout. Je naar de keel grijpen, dat doen alleen mensen die je dood willen hebben (zie ook vorige post). Dat heeft niets met driftbuien te maken, dat is gewoon een gebrek aan respect voor het leven en hoogst destructief gedrag. Grijp jezelf bij je kladden, wees volwassen en ga door.
Aliisha, wat goed van je dat je zo voor jezelf en je kind bent opgekomen. Klasse! Ten eerste heeft hij al twee keer bij een ruzie dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. Dat wat hij doet is een intentie om je dood te maken, ook al zet hij niet door. Het gaat om de intentie die erachter zit! Hij heeft blijkbaar een lage agressiedrempel en een serieus probleem hoe hij ermee (ruzie, kritiek, spanning, stress) om moet gaan. Dit is iets dat niet ineens voorbij gaat, het zit IN hem, alleen als hij echt wil plus intensieve therapie kan dit veranderen. Echter: hij wil het niet want hij lacht het weg. Loze beloften maken is iets wat zulke mensen altijd doen.... het geeft alleen aan dat ze best wel weten dat het gedrag is dat niet kan. Plus... hij gebruikt drugs, voor mij genoeg reden om iemand af te wijzen. Grenzen en normen en waarden vervagen hierdoor. Ik begrijp je verdriet hierom, maar jij en je kind kunnen hier niets aan doen. Jullie hebben er niet om gevraagd. Ik raad jou dan ook aan om er iets mee te doen, therapie bijvoorbeeld om dit te verwerken. Plus dingen alvast op een rij zetten hoe je met dingen om moet gaan als je kind eenmaal geboren is. Hij heeft wettelijk gezien rechten op zijn kind, maar naar mijn mening mag hij bijvoorbeeld NOOIT alleen zijn met je kind. Dus doe navraag bij politie, wellicht advocaten en dergelijke.
Ik ga volledig met de reactie van Sandana mee. Ik heb ook ooit zo'n type vriendje gehad jaren terug, toen hij begin dit jaar weer in mijn leven kwam dacht ik dat hij na 5 jaar verandert was en wellicht volwassen en rustiger geworden was.. Dit bleek echter niet zo want na slechts een maand gooide hij me tegen de trap aan met een blauw zwarte bovenarm als gevolg.. Daarom dat ik het volledig eens ben met veel reacties hierboven. Zulke mannen hebben in mijn ogen weinig tot geen respect voor jou, en ik zou me dan altijd af vragen hoe ze zich straks richting je kindje gaan gedragen als je kindje te lang huilt etc. wat hem mogelijk kan irriteren en frustreren. Je weet nooit wat de trigger is of kan zijn voor agressief gedrag. En je bent nooit alleen hoor, denk aan je vrienden en familie, en een goede partner die goed is voor jou en je kindje komt vanzelf. Heel veel respect dat je voor jezelf en je kindje kiest en heel veel sterkte, en probeer toch positief te blijven want echt waar, je zal nooit alleen zijn of blijven en je kindje straks ook niet
Wat een rot situatie. Maar zoals iedereen zegt laat hem en ga voor jezelf en j baby. Zoiemand is jou niet waard
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties !! Heb de keuze gemaakt om het alleen te gaan doen, ook al zal het soms zwaar zijn, maar ik zie nu ook eindelijk in dat ik hem er beter niet bij kan hebben na alles wat er al is gebeurd, en zoals hij zich gedraagt zal hij ook niks veranderen. Heb gelukkig veel steun aan iedereen om me heen, ga het wel redden zonder die sukkel. Nogmaals bedankt voor de reacties!! Xxx
you go girl het komt allemaal goed en liever alleen opvoeden als met een stoorzender waar je problemen mee krijgt
Go Aliisha! Inderdaad een sukkel... hij is jullie niet waard. HEEL veel succes, wijsheid en moed gewenst!
Hey lieverds Wou jullie allemaal nog even bedanken voor de reacties etc. Het gaat verder goed met me, ben alweer bijna 17 weekjes en de vader van mijn kind nog steeds niet gezien, dit is uiteraard mijn eigen keuze geweest. Gister melde hij me dat hij naar me toe wilde komen om te praten, dit heb ik geweigerd al had ik daar natuurlijk wel een beetje moeite mee.. Maargoed het is beter zo