Hoi! Ik zou graag even mijn ei kwijt willen, als het kan. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger. 8 dagen geleden ontdekte ik dat ik een beetje oud bloed bij het afvegen. In een toch wel ongeruste staat naar huis gegaan, vk gebeld en heb gelukkig 2 dagen later een echo gehad. Het was nog te vroeg om te zeggen of het mis ging of niet. Het advies: afwachten. Het bruinverlies heeft in het weekend nog wat doorgesukkeld, maar maandag toch wat meer, roder bloed. Verloskundige gebeld, 'het is mis' zei ze. Ik was in alle staten. Totdat 's avonds het bloeden ophield. Sindsdien is het voornamelijk bruinverlies, soms wat rood, soms met wat klonten. 80% van het bloed is zo weinig, het haalt het maandverband niet eens. Geen kramp. Vk zegt dat ik toch minimaal 2 weken moet wachten voor een echo. In de tussentijd kunnen ze niks voor me doen. Voor mij is het een emotionele achtbaan... Ik weet dat elke situatie anders is enzo, maar even voor de mensen met ervaring: klinkt dit slecht? Linx
Wat ik misschien ook even moet melden is dat er op de echo een kleine hematoom te zien was in mijn baarmoeder. Ze heeft er verder niet zo veel over gezegd, dus geen idee of dat een rol kan spelen.
Met 7 weken nog niets te zien???? En de vk zegt via de telefoon dat het goed mis is???? Lekkere verloskundige dan.... ze horen je juist een beetje gerust te stellen toch Ik zou gewoon weer bellen en toch echt weer om een echo vragen Hoe dan ook heel veel sterkte in deze onzekere tijd
ik las het verkeerd... er was dus wel iets te zien maar niet te zien of het mis gaat of niet Oke dat kunnen ze natuurlijk ook nooit zeker weten maar ik vind toch dat de vk een beetje meer begrip voor je mag hebben Klopte het hartje wel al? Ik weet hoe het is om in zo een onzekere tijd te zitten Sterkte en ik duim voor je
Wat een lastige situatie. Ik zou er niet meteen van uitgaan dat het mis is. Heb je adviezen gekregen rond je hematoom? Geen seksuele handelingen meer of platte rust of ...? Is het een optie om contact op te nemen met een andere vk? Normaal gezien zouden ze toch al echt iets moeten kunnen zien op echo en zeker als je zo ongerust bent en bloedverlies of bruinverlies hebt kunnen ze toch wel een uitzondering maken zeker?
@Cindy Ik weet het niet van de vk. Ik denk aan de ene kant dat ze best een reden hebben waarom ze me 2 weken laten wachten. Bij de vorige echo was geen hartje te zien, nee. Het was waarschijnlijk net te vroeg, zei ze. En bedankt voor de steun @Geolilly Ze hebben eigenlijk niet ze heel veel gezegd. Kon wel weer wegtrekken, zei ze. Ik heb niks gehoord over bedrust of iets in die richting. Het was niet een hele grote bloedophoping ofzo.
Ik zou echt nog eens aandringen en desnoods naar een andere vk stappen. Voor de rest vrees ik dat er niets anders opzit dan te wachten Heel veel sterkte en we duimen mee.
Mij wilden ze toen ook 2 weken laten wachten, en daarom weet ik ook dat het bijna niet te doen is.... Vreselijk die onzekere tijd Bel anders gewoon een andere vk of het zh of zo en zeg dat je niet zolang kan wachten
Dank jullie wel. Misschien ga ik morgen toch maar even aandringen. Als dit nog zo doorgaat kun je me over 2 weken psychisch opvegen.
Vanmiddag bruin bloed, net rood bloed, nu licht roze bloed... Doet me denken zo'n fruitjoy ijsje! Kennen jullie hem nog? Fruit Joy commercial from the 90s (Dutch) - YouTube
ik kan er niet echt over oordelen ik had geen bloed ik had alleen met afvegen roze afscheiding! je blijft dus bloeden? er zijn zeker verhalen waar het bloeden niets erg was, maar meid ik zou me toch maar op het ergste voorbereiden
Haha goed zo even je gedachten verzetten. Ik had eerst paar dagen bruinverlies, daarna heel veel bloed. Nooit roze gehad, maar elk geval is anders. En wie weet komt het toch nog goed!
Je verhaal is (helaas) heel herkenbaar. Helaas is het voor mij niet goed afgelopen, maar dat wil natuurlijk niks zeggen over jou. Ik snap wel dat de vk je twee weken laat wachten. Bij mij was het ook op de rand van wel/niet hartje kunnen/horen te zien. Om gaan overhaaste conclusies te trekken moest ik ook twee weken wachten op een volgende echo. Een andere vk zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen. Na twee weken is goed te zien of de kleine gegroeit is en of het hardje klopt. Maar snap ZO goed je spanning etc. Sterkte
Da's minder mooi nieuws. Mag ik vragen hoe het met jou is verlopen? Je bent namelijk de eerste die ik tegenkom een soortgelijk iets heeft meegemaakt, ik kan er verder niks over vinden. Ik ben wel op het ergste voorbereid. Ik kan ook niet anders, ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. Ik ga morgen toch de VK even bellen of ze écht niks voor me kunnen doen.
Als ze geen echo wil maken kan je misschien je hcg laten prikken??? Desnoods via je je huisarts als ze t morgen prikken en dan weer maandag dan moet daar een stijgende lijn in zitten
Bij mij is het begonnen met bloed verlies. Ongeveer maandverbandje vol. Meteen vk gebelt. Twee dagen later (bloeden was gestopt) echo gemaakt. Op echo was alles te zien. Baarmoeder wand rustig. Geen hartje. Dit hoefde geen slecht teken te zijn aangezien het misschien nog te vroeg was voor een kloppend hartje. Echter zag de vk het somber in maar kon geen uitsluitsel geven. adviseerde wel om voorlopig niet zwaar te tillen of erg in te spannen. Om zo de kleine zo groot mogelijke kans te geven. Afspraak gemaakt over 2,5 weken. Kon op het laatst het niet meer houden en heb m'n afspraak 4 dagen vervroegt. Op deze echo waren de vruchtjes (3-ling) goed zichbaar maar geen hartactiviteit ook was er te weinig groei i.v.m. eerste echo. Zou dus een miskraam worden. Had ondertussen na de 1e bloeding geen/amper bloed verloren. Uiteindelijk is de miskraam spontaan een week later op gang gekomen. Nog een weekje na gebloed en toen 'schoon' verklaard d.m.v. echo. Trek alsjeblieft geen conclusies uit mijn verhaal. Dit schijnt niet de 'normale' gang van zaken te zijn. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Tis slopend de spanning! Heel veel succes. Duim voor je.
Tjee, balen dat je dat hebt mee moeten maken. Klinkt inderdaad niet zoals 'uit het boekje'. Ik ga geen conclusies trekken, dit is jouw verhaal en het loopt voor iedereen anders. @Dido Misschien doe ik dat wel. Ik zal morgen even overleggen met VK.