5 weken zwanger maar...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommy1989, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

4 nov 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Hallo dames ik ben zo'n 5 weekjes zwanger van de 3e
    Ik heb ongeveer 2maanden geleden een mk gehad.
    Nu heb ik gister een vroege echo gehad maar de echoscopiste vond het aan de kleine kant ongeveer 6mm. Ze vertelde my dat er n grote kans is dat het weer misgaat. Ik heb niet echt kwaaltjes alleen met vlagen misselijk en soms lichte steekjes in mn borsten. Nu ben ik bang dat het alsnog misgaat. Over 9 dgn mag ik terug komen voor wwn herhaalecho. Wie herkent dit en hoe is t afgelopen?
    Liefss

2. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verhaal is wel anders maar ik vertel het je toch:
    Ik had met 7 weken een intake bij de verloskundige en zij vroeg of ze een echo zou maken want ze had nog wat tijd over. We vonden dit erg leuk en toen ze bezig was bleef ze erg lang stil en zoeken. Ik dacht oh jee dit is niet goed. Ze vond dat het hartje te langzaam klopte... Het zat gelijk aan mijn hartslag en dit was veels te laag. We moesten er rekening mee houden dat ik een miskraam zou krijgen. Na 4 dagen moesten we terug komen om te kijken hoe het dan was. Na 4 dagen terug en weer een eho en was de hartslag perfect.
    Waarschijnlijk heeft het vruchtje wat langer over "de weg" en innesteling gedaan. Komt vaker voor.
    Dus probeer je niet al te druk te maken. Is makkelijker gezegd dan gedaan daar weet ik alles van helaas..
    Ik had toen sterk het gevoel dat ze het niet goed had en dat het gewoon goed zou komen en dat bleek een paar dagen later wel.
    Wel vervelend dat je pas over 9 dagen weer terug mag. Maar ja dat is zo als het over de groei gaat.
    Ik zit nu ook 2 weken thuis onder andere i.v.m groeiachterstand en ik moet ook over 9 dagen terug voor een nieuwe echo...
    Heel veel sterkte in ieder geval. Hou je taai!

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik herken het niet, maar wil je toch even veel sterkte wensen. Lijkt me vreselijk om 9 dagen in onzekerheid te moeten zitten. Ik hoop dat je over 9 dagen positief nieuws hebt. Sterkte meid!

4. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik een vroege inwendige echo kreeg (ivm miskraam daarvoor) dacht ik dat ik zoiezo 7 weken zwanger moest zijn, maar bleek niet meer dan 5 weken te zijn..kon echt niet dus volgens de verloskundige zat het niet goed en moest ik wachten tot het 'mis' zou gaan. Helemaal overstuur naar huis dus maar in de daarop volgende dagen gebeurde er niks. Ik voelde op een bepaalde manier dat het wél goed zat maar omdat mij werd verteld dat dat niet zo was ging ik daar in mee en wachtte ik dus af. Na een superlange week wachten moest ik naar de gyn in het ziekenhuis, durfde niet eens naar het scherm te kijken maar in mijn ooghoek zag ik 2 mannen (gyn en man) met een big smile op hun gezicht en even later hoorde ik een mooi hartje kloppen! Achteraf was het dus zo dat mijn eitje nog even langer heeft rondgezworven voordat het echt in was gaan nestelen.

5. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

4 nov 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Bedanky voor jullie reacties. Dat afwachten is idd killing maargoed als het zo is kan je het toch niet veranderen. Bedankt meiden

6. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik wil je even heel veel sterkte wensen! En ik zal voor je duimen dat het goedkomt!

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat is 6 mm het vruchtje of het vruchtzakje ??

Als jij net 5 weken bent is een vruchtzakje van 6 volgens mij goed. En als het vruchtje zelf 6 mm is dan ben je verder dan 5 weken zwanger. Buiten dat, het meten is best lastig om het precies te doen. En elke mm maakt al een paar dagen tot een week verschil.

Snap ook niet waarom je ZOO vroeg een echo hebt gehad. Hoop dat het goed zit en dat je over 9 dagen wel een prachtige echo hebt met een vruchtje en kloppend hartje.

Deel Deze Pagina