Ik ben al dagen aan het zoeken, maar blijkbaar is het best heel lastig.. We zoeken een camping in Frankrijk waar we zich hebben op een fijne speeltuin voor onze kids van dan bijna 2,4 en 5. Zicht op de speeltuin is het belangrijkste, onze pleegzoon van 4 kan vanwege zijn beperking echt nog niet zelfstandig naar een speeltuintje toe... Een zwembad is eigenlijk ook wel een vereiste, het liefste natuurlijk met een mooi peuterbad, maar de speeltuin is belangrijker. Vorig jaar zijn we in het noorden van Frankrijk geweest maar we willen dit jaar toch wel wat verder, ergens rond midden Frankrijk of een klein stukje lager. Iemand DE tip? Ben bijna geneigd om een beloning uit te reiken aan de beste tip, zo chagrijnig word ik van het zoeken RCN moulin de la pique komt heel erg in de buurt, maar er loopt een heel klein beekje tussen de plekken en de speeltoestellen, bang dat de jongste daar in terecht komt..
Wil je graag helpen, dus ik zoek even mee. Voor zover ik kan zien hebben Castel Camping Le Camp de Florence (Zuid-Frankrijk) en camping Domaine de la Brèche (Midden-Frankrijk) enkele campingplaatsen die uitkijken op de speeltuin. Maar echt spectaculaire speeltuinen vind ik het dan weer niet.. Is het geen optie om met de kinderen mee te gaan naar de speeltuin en daar te doen wat je anders voor je tent zou doen? Ik roep maar wat, hoor
Indien Bourgondië je aanspreekt, kan ik deze aanraden: Castel Camping Château de l'Epervière - Camping Bourgogne du Sud - Piscines chauffées - Restaurant - Castel Camping Château de l'Epervière Heeft alles wat je zoekt, is wel kleinschaliger dan de link die je eerder plaatste, maar heel veel standplaatsen liggen rond het speelveld, en het zwembad is leuk ( ook een deel overdekt en een peuterdeel).
Als je Basic en kleinschalig niet erg vind dan is la Jaurie aan het begin van de Dordogne misschien iets? Er is een plek waar het speeltuintje gewoon voor ligt, het hoort bijna bij je plek er zijn ook dieren, ezels, konijnen en kippen die de kinderen ook mogen verzorgen. E is een zoutwaterzwembad en helemaal beneden op de camping is een riviertje. Daar zou ik zelf echt niet willen staan, want dat is heel ver lopen naar de douches en er is alleen een zaagsel wc. Maar als je vlakbij de speeltuin staat zijn er gewone wc's en douches. Niet veel, maar ik heb maar 1 keertje op een douche hoeven wachten terwijl de camping overvol was! Er zijn pizza avonden en voorleesavonden. Allemaal heel vrijblijvend en gemoedelijk. Misschien is het wat? Ik houd best van luxe eigenlijk dus vond dit heel spannend. Maar de camping is zoooo mooi, hele ruime plaatsten, mooi uitzicht en zo gemoedelijk en de mensen zijn ook aardig, dat ik het er eigenlijk gewoon heerlijk heb gehad. De douches en wc's zijn ook schoon! Er is een speel en zwemmeertje op 5 minuten rijden, je kunt er gratis parkeren en daar is ook een speeltuin! Het speeltuintje op de camping heeft in keer geval een glijbaan en een schommel uit mijn hoofd. De trampoline is ook leuk! Er zijn heeeeeel veel kinderen, m.n. Nederlandse, Belgische en ook wat Engelsen.
Dat beekje is echt niets. Nog geen centimeter water erin..maar die plekken rondom de speeltuin waren eind augustus al weg. Wij waren daar toen en wilde reserveren voor volgend jaar maar toen was alles al vol. Wellicht een idee om het voor het jaar erop al vast te leggen. We staan nu weer verderop op de vampin want ik hoef niet perse aan het veld te zitten verder. Wij wilden alleen een heel groot plek in de schaduw wat daar toevallig ook was
Wij zijn afgelopen zomer twee dagen naar deze camping gegaan: http://www.rivesdusoleil.com/ Juist omdat ze een grote speeltuin hadden (met peuterbad) omringd met staanplaatsten en stacaravans. Helaas was de camping deels overstroomd zodat we niet op die plekken konden staan, maar het was een mooie camping. Ook met boerderijdieren en een goed restaurant. De camping is van Nederlandse eigenaren. Deze zomer willen we misschien naar: Camping presentation - between see and countryside, Sarzeau, Frankrijk - Camping La Ferme de Lann Hoëdic Ook een grote speeltuin en ik zie wat stacaravans etc op de achtergrond van de foto's van de speeltuin... Succes!
la sirene heeft ook 2 speeltuinen met sta caravans er bij. maar dit is wel een hele grote camping en echt zuid frankrijk, tegen de Spaanse grens aan
La Bonne Vie is een klein paradijsje op aarde en heeft plekken aan het speelveld. Zit in de Bourgogne. Le moulin de la pique zijn wij ook geweest en je kunt gewoon veilig boeken. Slootje stelt niets voor. Overleg anders met ze welke plekken er beschikbaar zijn en bij jullie passen. Hele hele aardige Nederlandse beheerders die met je mee zullen denken. Terras heeft ook speelgoed erbij waardoor je echt ontspannen kunt zitten en kijken hoe je kleintjes spelen. Zwembad is ook fijn. Echt een aanrader!
Wij waren afgelopen zomer een nachtje op camping La Ferme des Aulnes in Nampont St. Martin en we stonden pal voor de speeltuin. Die was nogal langgerekt en lag langs een straatje. Er waren zeker 8 plekken die aan de speeltuin lagen. Echt een mooie camping en ook niet zo heel duur. Wel in het noorden van Frankrijk. Een aantal jaar geleden hebben we op een kasteelcamping gestaan in de Franse Alpen: le Chateau de Rochetaillee. Daar lagen ook diverse plekken rondom de speeltuin. Onze oudste was toen nog maar 2 dus die kon er ook niet alleen heen. Wij stonden wat verder weg, maar er waren wel plekken met direct zicht op de speeltuin.
http://www.rivesdusoleil.com/ Dit is een leuke, kleinschalige camping in de Ain. Ik heb er een aantal jaren geleden eens een zomer gewerkt. Het is een camping met Nederlandse eigenaren en veel Nederlanders. Groot speelveld en campingplaatsen en mobile homes direct aan het speelveld zijn aanwezig (beter wel van te voren reserveren).
Heerlijke vakantie gehad op Le Moulin 2,5 jaar geleden. Geen zorgen over het beekje, daar kun je niet eens invallen volgens mij. Leuke activiteiten voor kinderen, fijn terras, prima zwembad. Wel heeeel Nederlands!
Misschien is Camping Le Ch'timi Frankrijk iets voor jullie. Is een gezellige familiecamping, heel overzichtelijk en een aantal plaatsen die aan de speeltuin grenzen. Ook is er een zwembad aanwezig. Verder komen er veel kinderen in verschillende leeftijden op de camping.
We hebben inmiddels wat gevonden en geboekt! Een plek met zicht op de speeltuin! Thanks voor het meedenken allemaal!
Dan ben ik heel brutaal wel benieuwd waar?? Wij zijn nog op zoek naar een camping in zuidelijk Bretagne.