hoever ben je in je cyclus nu? Hier groeien de eitjes pas laat waardoor ik pas laat in mijn cyclus de IUI heb en dan ben ik ook vaak na 8 a 9 dagen ongesteld.. Het kan je cyclus beïnvloeden..
Nou ik vraag het eigenlijk niet namens mezelf maar m'n zus. Zij heeft nu al een paar keer gehad dat ze binnen een week na het zetten van de pregnyl al ongesteld is geworden. Zij heeft, net als mij, geen eigen cyclus, dus dat weet ik eigenlijk niet.
Overleg het eens met de arts, bij een luteale fase (de fase van je eisprong tot je menstruatie) die korter duurt dan 10 dagen, schrijven ze meestal direct wat voor. Dat kan Utrogestan zijn, of extra Pregnyl die je na de eisprong nog spuit.
Geen probleem! Ik heb ook altijd een LF van een dag of 8, maar met extra Pregnyl zit ik meestal netjes op een dag of 12/13!
8 dagen na pregnyl is idd te snel. Dan zit ze ongeveer op 6-7 dpo. Even aankaarten met de arts en dan zal ze daar iets voor kunnen krijgen. Hebben ze al ooit op 5-7 dpo bloed geprikt op progesteron?
Hey meis; heb ik ook! Alleen aangezien we maar 1 keer een goede eicel hadden en nu een andere behandeling doen, hoeven we nog niet aan de utrogestan en/of extra pregnyl. Dat zou wel moeten als we met menopur door zouden gaan; ik was ook altijd een week na pregnyl ongesteld.
Wat betekent dpo? Ik heb eigenlijk geen idee of ze al eens bloed geprikt hebben op progesteron. Ze heeft het wel aangekaart bij de arts maar die zegt dat dat kan, dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Maar als ik zo van mijn zus al die verhalen hoor, zijn ze erg slecht in dat ziekenhuis. Ik zal deze dingen allemaal eens opschrijven en aan haar doorgeven.
Dpo betekend days past ovulation. Dus het aantal dagen na de ovulatie. Als je pregnyl krijgt dan heb je ongeveer 36u daarna je eisprong. Dus de dag daarna is 1 dpo. Als ik haar was zou ik het echt nog een keer aankaarten. 8 dagen na pregnyl is echt te vroeg, een eitje heeft dan niet de kans om in te nestelen..
Ik sluit me bij de dames aan, dat is echt te kort. Jammer dat haar dokters zo reageren, maar blijven volhouden hoor. Ze verdient toch op zijn minst een goede kans op een zwangerschap. De mmm is zo al zwaar genoeg zonder dat de dokters niet mee werken. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn van dames die wel met een korte LF zwanger zijn geworden, maar ik zelf zou hier op door blijven hameren tegen de gyn.
Dankjewel voor de reacties! Ik zal het nog eens tegenhaar zeggen dat ze er geen genoegen mee moet nemen als de arts zegt dat het geen kwaad kan. Ze wordt zowiezo heel slecht behandeld als ik dat zo hoor. Erg onervaren in fertiliteit, die artsen.
Ik zelf in Breda maar het gaat om m'n zus maar dat zet ik liever niet neer voordat iemand me herkent. Ze weet zelf namelijk niet eens dat ik dit voor haar vraag.