hoi hoi, misschien dat jullie me verder kunnen helpen. wij zijn er aan het denken om de overstap naar dusseldorf te gaan maken. maar kan iemand me vertellen hoe het zit met de vergoedingen van de behandelingen? moet je dit eerst allemaal zelf voorschieten? of wordt dit meteen rechtsstreeks vergoed? ik zit zelf bij cz, dus graag ook antwoord van mensen die ook hierbij zijn want anders heb ik er niks aan......thanks alvast!
Hey Sasje, Ik ben er afgelopen dagen erg veel mee bezig geweest. Ik ga namelijk van Medisch Centrum Kinderwens Leiderdorp over naar DD. Wij zijn daar ooit gekomen ivm TESE van mijn man. Een hele kundige arts met hele goede resultaten. De IUI's destijds toch in MCK laten dien ivm de reistijden. We gaan nu verder met IVF en daarvoor wil ik toch echt weer terig naar DD. Ik zat bij AGIS. Jij bij CZ. I know, maar volgens mij moet je bij alle verzekeringen het bedrag voorschieten en dan krijg je van de verzekering het nederlandse tarief terug. Let er op dat de tarieven van DD duurder zijn. Het verschil moet je zelf bijleggen. Ik meen dat DD een icsi/ivf 2300,- kost en in nederland is dat 1500,- (excl medicijnen). Ik ben overgestapt naar Menzis en wel pakket 4. Een duurder pakket, maar je krijgt wel de hele behandeling vergoed. Volgens mij is dit de enige verzekering die alles vergoed als je in pakket 4 zit. Hoop dat je hier een beetje iets aan hebt .
hey, dat zou betekenen dat je 800 euro zelf moet bij betalen? pff dat is nogal wat geld zeg.... ik dacht dat je de medicatie gewoon hier bij de apotheek kon halen dus dan ging dit rechtsstreeks naar de verzekering. overstappen kan ik helaas niet meer.....want dit moet je doen van 1 dec.....
Hoi Sasje, Als cz een contract heeft met het ziekenhuis waar je naar toe gaat, dan is het geen probleem. Even telefonisch contact opnemen met cz dus. Ze hebben contracten in Duitsland, maar waar precies kan ik niet zien. Ik ga naar Belgie en daar geldt hetzelfde. Ik hoef niks voor te schieten (alleen 100 euro bij intake, maar die krijg ik terug), de arts moet een formulier ivf/icsi ondertekenen en dan zou alles geregeld moeten zijn. Sowieso moet je ze bij cz goed op de hoogte houden van de stappen die je onderneemt, dus niet zomaar naar Duitsland gaan zonder dat ze daarvan op de hoogte zijn. Succes!
hoi leentje, ik had al even met een medewerker gechat en ze heeft me een nummer gegeven die ik moet bellen, die kunnen me dan precies uitleggen hoe het zit qua vergoedingen, dus dit ga ik dinsdag doen. ik dacht misschien kan iemand me dit al vertellen ik moet idd voordat ik over zou stappen een toestemmingsformulier van hun hebben idd.
Ik heb geen verstand van vergoedingen in Dusseldorf, maar ik weet wel dat -mocht je willen overstappen naar een andere zorgverzekering- je de opzegging van je huidige verzekering moet hebben doorgegeven vóór 1 januari a.s. Een nieuwe verzekering afsluiten kan nog tot 1 februari a.s. (hoewel ik niet weet wat er gebeurt als je echt wacht tot 31 januari met het afsluiten van iets nieuws en je bijv. op 2 januari zorg nodig hebt).
Tis wel veel papierwerk allemaal, maar dat heb je er vast ook wel voor over . Balen dat de iui niet goed gaat, heb je nu nog 1 poging en dan ivf in Dusseldorf?
Zonnestraal, is dat zo? Krijg je bij pakket 4 van Menzis echt alles vergoed? Ik had ze namelijk gemaild (omdat ik dat ook gehoord had) en kreeg dit antwoord: U wilt weten of we de volledige behandeling vergoeden. U vraagt kan ik niet beantwoorden. De behandeling moet vooraf aangevraagd worden. We vergoeden zorg in het buitenland voor zover deze zorg ook in Nederland gegeven wordt. De vergoeding is conform het Nederlands tarief. De aanvullende verzekering ExtraVerzorgd 4 vergoedt onder dezelfde voorwaarden ook 100% van het Nederlands tarief. Ik weet niet zo waar jij deze info vandaan hebt, maar als dat zo is dan stap ik misschien ook wel over naar Extra Verzorgd 4. Ik heb het wel eerder gehoord dat het zo is, hoor... maar Menzis zegt dus iets anders
Ik heb nog eens gebeld met Menzis, maar zij gaf aan dat behandelingen vanuit de basisverzkeering worden vergoed. Evt. extra (niet-spoedeisende) medicatie kan worden vergoed uit Extra Verzorgd 4. Ik snap het ook niet helemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook nog niet in DD ben geweest en ik de kosten nog niet inzichtelijk heb.
nee ik krijg nu nog 1 iui met clomid en dan kan ik nog eens 4 keer iui krijgen maar dan met hormonen spuiten. nu heb ik gelezen voor intake ivf dd je pas in maart/april terecht kunt...dus dan heb ik ongeveer alles erop zitten....en wil dan eigenlijk wel meteen verder....dus daarom wil ik het uitzoeken wat te doen....