vraagje over curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door miranda22, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo,

dames maandag is helaas operatief ons kindje weg gehaald omdat het hartje was gestopt met kloppen.
    moet zeggen dat het mij allemaal een stuk zwaarder valt dan ik verwacht had.
    Maar nu heb ik dus zins vanmorgen krampen onderin me buik, lijkt het meest op ongesteldheid krampen.
    Klopt dit, dacht zelf dat het komt omdat ze toch in me buik zijn geweest.
    Maar wilde eiegenlijk even weten of dit erbij hoort. heb van de ingreep helemaal geen pijn gehad, was daarom ook heel dubbel dat ik naar buiten liep, had meer het gevoel dat ik op controle was geweest.

groetjes miranda

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Allereerst wil ik je sterkte wensen met je verlies.

Wij hebben het ook meegemaakt en op 6 mei ben ik gecurretteerd, omdat het kindje met ruim 6 weken was gestopt met groeien. Toen was ik ruim 9 weken.

Echter hetgeen je omschrijft qua buikpijn e.d. had ik niet. Ik ben plaatselijk verdoofd, maar heb eerst thuis een aantal pillen (ook opwekkend) moeten slikken. Daarna 1 dag wat gevoelig geweest in mijn lies en slechts 1 week een beetje gevloeid. Na 1 week en een paar dagen al geen HCG meer aanwezig.

Heb je geen telefoonnummer gekregen om te bellen bij vragen na de behandeling? Ik zou zeker even overleggen met de gynacoloog. Het is natuurlijk wel zaak om te zorgen dat er zich geen complicaties voordoen. Met het ook op de toekomst.

Sterkte en hopelijk ben je snel van de (lichamelijke) pijn af!

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik ben juli vorig jaar gecurreteerd. Heb er helemaal geen pijn ( lichamelijk dan ) van gehad. Ik her ken die buikkrampen die je beschrijft dan oook niet. Ik zou idd even bellen met de gyn.

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje en om dit grote verlies een plekje te geven....
    Hoop dat je snel weer in verwachting bent!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Buikpijn hoort er volgens mij wel bij. Het is nog maar twee dagen geleden dat je gecurreteerd bent. Ze gaan wel in je baarmoeder, dus logisch dat dat klachten kan geven. Zeker als je weer wat meer gaat doen en alle pijnstilling uitgewerkt is. Maar als je het niet vertrouwt gewoon de gyn bellen, dan heb je duidelijkheid. Sterkte!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat napijn is niet ongebruikelijk, maar als je veel pijn krijgt en het bloedverlies neemt niet af, dan is er toch misschien wat restweefsel achtergebleven.

Probeer je niet al te ongerust te maken en kijk het even aan.
    Sterkte.

Suus

6. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik heb de eerste 2 dagen na de curretage ook vreselijke buikpijn en krampen gehad, liep er krom van. Bij nacontrole was alles goed. Je darmen kunnen ook een rol spelen, als die vol zijn kunnen ze op je baarmoeder drukken en daar kun je ook last van hebben. Alles is nog heel gevoelig namelijk. Dus als je niet veel bloedverlies hebt zal ik het nog even aankijken.

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ik heb 5 dagen na de curretage veel buikkrampen gehad, bij controle in het ziekenhuis bleek dat er nog restweefsel zat, en mijn lichaam was weeen aan het opwekken om het eruit te krijgen....om de 3 min was het raak, liep dubbel van de buikpijn,...
    Dat is met zware paracetamols onderdrukt en de pijn viel toen heel erg mee....ik heb gewacht en ben nu ongesteld, nu moet al het weefsel eruit komen en dan hopen dat ik helemaal schoon ben...

het wil niet zeggen dat je ook restweefsel hebt hoor, maar je lichaam kan best nog even denken dat je zwanger bent en dat het nu ook soort van weeen geeft...
    je kunt om paracetamols in ziekenhuis vragen (zetpillen)

sterkte meis!

kus

8. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo

bedankt voor de reactie,s. heeft gister nog wel even aan gehouden maar later op de dag was het weer weg en s,avonds in bed begon het weer en nu ook weer wat maar niks ergs. De zelfde dag van de operatie vloeide ik al niet meer en is nog steeds zo. ik hou het even in de gaten wordt het erger dan dit bel ik even met de gyn. Heb na de ingreep geen arts meer gezien. Werd ook een andere afdeling gelegd omdat het druk was, moest bij komen op de afdeling orthopedie. smorgen werd ik om half 8 geholpen en om 11 uur werd er gezegd je mag wachten op de arts maar die heeft waarschijnlijk pas eind van de dag tijd en ik mocht gewoon naar huis. Maar hoe het voor de rest allemaal zou verlopen wist ik niet. Maar wel logisch denk ik, ze hebben toch in me baarmoeder gezetten en dacht zelf ook misschien me darmen die weer hun oude plekje opzoeken.
    Nogmaals bedankt voor de reactie,s

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    buikpijn heb ik wel gehad, buikkrampen niet. de eerste week heb ik amper gevloeid maar de week erna werd het meer en de week daarna weer minder. dus het kan op en neer gaan met het vloeien. als het er maar niet met bakken tegelijk uitkomt.

Deel Deze Pagina